Litt nytt og hjemmelagd til barnerommet

Det ble med mange stoffer i duse farger da jentene og jeg sist var på Stoff&Stil. Jeg syntes det var på tide å fikse litt opp på barnerommet igjen. Jeg holder for tiden også på med et barnerom-prosjekt som inneholder planker, så dette er egentlig bare en forsmak. 

Jeg har som dere så i mitt siste sy-tutorial-innlegg sydd oppbervaringsposer. De skal ikke egentlig stå der de står i akkurat når, men jeg tok de med for å vise fram det nyeste “tilskuddet” på barnerommet. 

I tillegg til posene har jeg sydd nytt sengesett til hver av jentene. Bomullsstoffet har super søte tegninger av dyrene fra skogen, noe som jentene elsket da vi fant det i butikken!
Det er nok ikke veldig mye penger å spare på å sy sengesett, men å sy sengesett er veldig enkelt, og det blir så personlig du måtte ønske det. 
Et tips til å lage sengesettet litt billigere, og som i mine øyne også gjør hele dynen enda koseligere, er å bruke ensfarget bomullstoff på baksiden. Ensfarget bomullslerret koster gjerne halve prisen av hva bomullslerret med trykk koster. 

Jeg har sydd både dyna og puta litt smalere enn standarmålet, slik at jeg fikk plass til putemønster og dynemønster på en bredde av stoffet. Med andre ord har jeg kjøpt 150 cm med stoff siden dyna er 140 cm lang. 150 cm av bildeprint stoffet, og 150 cm av det ensfargede. Puta er lik over som under. 

Olivia har fått lillle stoff under dyna si, og Otilie har fått rosa stoff under sin. 

Nå skal jeg komme meg ut i låven og male litt, så jeg kan fortsette barneromprosjektene. 
Her er et lite bildedryss av sengene med litt nytt og hjemmelagd oppi. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

20 kommentarer

Siste innlegg