Fuglekasse – Morsom barne-DIY

To passe stolte jenter etter å ha laget sine egne fuglekasser! 

– Vi lage hus til fuglene. Vi gjorde det, men gutten (les:mann i 70 årene) hjalp oss til å banke på plankene med hammer. Vi banka litt på utsiden, og litt på den skrua der. Jeg var så flink, sa Olivia da hun hadde snekret fuglekassen. 

I går var vi på en sensommerfestival som tar gjestene med til gamledager, en av aktivitetene for barn var å lage sin egen fuglekasse for 30 ,- Det må jeg jo si det var verdt. 

I dag fant jeg frem pussepapir, så jentene kunne pusse litt over kassa. Det var vel ikke slik at kassen ble spesielt glattere, men da lærer de i hvert fall prosessen 🙂 

Etter litt skrubb og rubb kom den morsomme jobben! Nemlig å få male selv. Jentene kledde seg opp i noen gamle pyjamaser mens jeg la ut litt gråpapir på plenen. Da kunne de grise og male som de ville, noe som virkelig var en høydare! 

.. Med en del gris! 

Fuglekassene er klare til å henges opp!  Dette var et morsomt lite prosjekt, som jeg trur et hvert barn vil glede seg over å få være med på. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

2 kommentarer
    1. Super herlig 🙂 Flott å ta de med på sånn 🙂 Liker bloggen din, Stina. Flott arbeid du gjør med den.

    2. Så utrulig koselig blogg du har! Nydelige jenter og du er også nydelig:-) Du er virkelig flink med hendene!! Herregud er heilt imponert over det altså!:) Kjem til å følge bloggen din framover for å sei det sånn. Håpar du vil ta ein titt på den 🙂
      klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg