Kreativitet på en blåmandag

Da var alt denne mandagen passert, i hvert fall for to små. Og de to små hadde sin første barnehagedag siden fredag forrige uke, i og med at vi tok oss en uke høstferie. Da er det helt lov å bli sliten når kvelden kommer, og det skal jeg si deg de ble. 

Vi måtte allikevel en tur ut for å plukke mat til kaninene, for det er nemlig betingelsen for å ha kaninkosestund. Jeg er litt streng der, for jeg mener det er utrolig viktig å få inn gode rutiner på dyrestell. Skal man ha dyr, må man også gjøre de litt kjedeligere tingene som å gå ut i høstkulden og plukke frisk mat. Men siden jeg rakk å være litt kreativ i dag, var det i hvert fall ei som ville bli med ut, for hun ville ha på seg sitt nye pannebånd. 

Olivia og jeg gikk ut og plukket løvetann til kaninmor som ikke har grønt rundt seg lengre, og jeg kunne ikke dy meg for å knipse et par bilder av jenta mi med nytt pannebånd på. 

I dag har jeg måtte ta igjen ukens ferie, så da måtte regnskapet tas, og mail besvares. Da klokken var 14 og jeg hadde en time igjen før barnehagehenting bestemte jeg meg for å legge bort dataen og heller dra frem symaskinen. 

Det blir alltid litt restestoff, så hva passet vel ikke bedre enn å finne frem noen gamle rester, og sy noen nye pannebånd til de høstkalde dagene som nå har kommet! 

Da Olivia kikket på seg selv i speilet med nytt pannebånd sa hun: 

“Neeimen, see så søøt!”, og det var det som skulle til for at min litt kjedelige papirdag ble omgjort til en herlig en <3

Er det noen som ønsker seg oppskrifter på litt ulike pannebånd? Hvis ja, rop ut i kommentarfeltet 🙂 


– Speiltvillingene på Facebook – 

72 kommentarer

Siste innlegg