Takk for alt Lille Hero

I dag slapp jeg ut en skrik da jeg åpnet døren til kaninrommet. Lille Hero lå utstrakt på gulvet – livløs. 4 uker og 3 dager fikk vi oppleve sammen med den spesielle kaninenungen vår. Det var så ufattelig trist å finne han slik at jeg med det samme ramset opp alle mulige feil jeg kunne hatt gjort, men jeg må nok bare forstå at Lille Hero levde på lånt tid allerede. Han holdt på å dø tre ganger etter han ble født, den fjerde gangen rakk jeg ikke fram i tidet. Jeg var siste gang å så til gjengen og lot alle sammen die av mor klokken 01:00 i natt. Da hoppet han rundt, diet og drakk vann – altså var det ingenting som skulle tilsi at han skulle gå bort fra oss denne natten. 

Men 4 ukers alder er samtidig en utfordrene alder for kaninunger, det er nå magen skal tilvennes ny mat, de spiser kraftfor og tygger høy, alle tarmbakteriene må de få fra mor og hennes avføring, og får de ikke riktig tarmflora kan det gå riktig så galt. For Lille Hero som antagelig alltid har hatt problemer med å ta til seg næring, ble dette en for stor påkjenning, og i natt sa den lille kroppen stopp. 

Han var ikke større enn en tredjedel av sine søken, han var underutviklet og hadde ikke fått all pelsen sin som de andre. Men han var vår alles favoritt, så denne morgen ble vi møtt med en forferdelig trist opplevese. 

“Men vi vil jo ha en Liten Hero!” sa jentene trist da de fikk klappe den livløse kroppen en siste gang. 

Nå vet jeg ikke om hjertet mitt orker å miste flere kaninunger, vi startet med 7 søte små og har nå bare 5 igjen. Dødsfallene på de to kaninungen har skjedd så brått at det er skummelt, ingen forvarsler før det er for sent.. 

Dette gjør vondt, men vi får se framover og kose oss med de fem kaninbarna som lever, og jeg må nok innse at vi er heldige til tross for at vi har mistet to. For slik som gjengen vår ble født til verden, så ville ingen hatt overlevd om det ikke var for iherdisk overvåkning, mating og stell fra oss.

Tjukke Mann


Trampe


Bell


Bruno


Petter Sprett 


– Speiltvillingene på Facebook – 

37 kommentarer
    1. Uff, så trist at lille Hero døde. Men han får det nok
      godt der han er nå. Håper at dere ikke mister noen
      flere nå. Lykke til videre med kaninene.

    2. Åå, nei :'( Nydelige lille Hero<3 Dette var trist å høre!! Men er det en ting du kan være sikker på så er det at du har gjort alt i din makt! Makan til engasjert og tilstedeværende kaninmor har jeg aldri vært borti! Tror ikke jeg kjenner noen som kan mer om kaniner enn det du har lært deg, eller som legger mer til rette for at de skal få et så godt liv. Huff, dette var trist.

    3. Så utrolig leit å høre!
      Men du har virkelig gjort alt du kunne, og jeg er imponert over all omsorg og innsats dere har lagt inn for de små kaninungene!
      De er heldige som havnet hos dere <3

    4. Kjære Stine❤️
      Det sies at vi alle har våre dager å leve, og at det er
      Noe vi må utrette før vi dør, Tenk hva lille Hero har gjort i sitt
      Lille liv, han har rørt dere og dine lesere på en stor måte, jeg selv fikk
      Tårer i øynene da jeg åpnet bloggen i dag😥
      Takk for at du delte Hero med oss☺️💕💕

    5. Åå, så trist med lille Hero.. 🙁
      Men jeg må si at jeg blir så utrolig imponert over deg, Stine. Det er så fint å lese om noen som virkelig bryr seg om kaninene, og gjør alt for at dem skal ha det bra. Du er så flink!! ❤️👏🏼

    6. så utrolig trist 🙁 men det var nok det beste for han å få slippe <3
      Nå som de andre er så gamle går det som oftest bra med alle sammen 🙂

    7. Stakkar liten.. Vet hvordan det er, vi fikk fem små hermelinunger i sommer og to av de døde. Vi la merke til at de var mindre enn de andre og ikke vokste noe særlig, men det kom likevel brått på. Den første fant vi død på morgenen, den andre ble plutselig slapp og la seg ned, et kvarter senere var den død. Helt ufattelig hvor fort det går, og det føles helt forferdelig og ikke kunne gjøre noe.
      Siden vår kanin fikk ungene sine under jorden ute, hadde jeg ikke kontroll på om alle fikk nok melk da de var rundt tre uker gamle første gang de tittet opp av jorden. Det er nok bare sånn det er, de sterkeste overlever.. Du gjorde alt du kunne ha gjort.
      Synest det er så utrolig gøy å se det fine området kaninene deres har fått. Det er jo så mange som tror det er greit å stenge kaniner inn i bittesmå bur, men de trenger plass til å hoppe og springe. Jentene dine kommer nok til å ha mye glede av de fine kaninene deres i mange år fremover 🙂

    8. Nei:( jeg ble så trist da jeg leste overskriften. Men dere fikk så my tid dere kunne ha fått med Hero, og dere har virkelig gjort alt dere kunne gjort. Hero fikk det beste livet han kunne fått.
      Vi vil alltid huske Hero<3
      Spørsmål: hva tenker din (fremtidige) mann om kaninene? Liker han dem? Syns han det er moro? Er det mest dere jentenes greie? 🙂

    9. Hei, så trist. Vi heiet på han. Selv har vi opplevd å miste 11 kaninunger fordi moren avviste dem totalt. Hun var aggresiv mot dem. Vi prøvde å flaske dem opp, men klarte ikke mate dem ofte nok og den eldste ble 14 dager gammel. Husker det var trist. De andre kaninungene deres er litt helt herlige.

    10. Lille Hero hadde nok ikke “livets rett”. Kanskje var det den tøffe starten som gjorde at han aldri ble som de andre, kanskje var det noe medfødt. Så kanskje var det like greit, ikke minst for Hero, at det gikk som det gikk.
      Du har gjort en HEROisk innsats for å redde kullet, og jeg synes det er utrolig at så mange har overlevd. Du har vært dyktig!!! Men hvordan er resten av kaninungene i hold? Er de tynne eller normalt tykke, som kaninunger skal være?

    11. åå… Det var veldig trist å høre.. heia på lille hero, men det er desverre livets gang. Håper det går bra med alle de andre søte små 🙂

    12. Anna: Tusen takk for gode ord:)
      Jeg er heldig som er sammen med en mann som også er svært glad i dyr. Jeg er nok hakket mer engasjert, men han blir ofte med jentene for å kose mens jeg driver med noe annet 🙂

    13. Så utrolig trist:((
      Er en ny leser på bloggen din, og bare lurte på hva slags kanin du har?
      De var utrolig søte og nydelige!

    14. Nei, så trist! 🙁 forferdelig å miste et kjæledyr uansett om man så det komme eller ikke.. sender tanker <3

    15. Sitter med tårer i øynene <3
      Han hadde en fin stund med dere så lenge det varte, det er jeg sikker på.
      <3

    16. Kjempe trist å høre at han ikke klarte seg..! Har vært spennende å følge med på hvordan det har gått med han. Men fant du ut hva som har vært galt med han? Hvorfor han var så mye mindre og ikke hadde all pelsen sin?

    17. Nå begynte jeg å gråte her, så leit å høre. Håper han har det fint der han er nå – han kunne i hvert fall ikke fått en bedre familie den tiden han hadde her på jorden, det er helt sikkert <3
      Varme tanker fra meg

    18. Åååååå😱😱😱så trist jeg e ør så lei meg for at han døde
      Jeg har selv opplevd at kaninen min har dødt og det er ikke noe gøy😢😢😢😪
      Men får det nok bra der han er nå♥️♥️♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg