17 tegn på at man er mor

I dag var den dagen hvor jeg følte meg i det tålmodige hjørnet og tok med jentene på butikken, i stedet for å løpe inn alene før jeg sprang opp i barnehagen for henting. La meg bare si det slik, det blir en liten tid til neste gang det skjer.. Og tålmodigheten     den var ikke like god som jeg på forhånd hadde spådd, da frøken bestemt fant ut at hun ikke skulle rikke seg, midt i mellom to kasser og en lengre kø bak henne.. 

Som om det ikke var nok med en sur, så smittet det raskt over på meg. Jeg ble potte sur for utakknemlig barn, når jeg på forhånd hadde sett meg ut en handletur med glade barn fordi de fikk være med.    Jeg som til og med hadde pannekaker på menyen i dag. 

Det kom til en punkt etter middagen, hvor pappaen i hus fremdeles jobbet overtid, der jeg rett og slett dro en hvit løgn og sa med en tilgjort hysterisk stemme (ganske lik barnas når noe må skje asap): “Jeg holder på å bæsje på meg!! Bli hvor dere er! Vær venner, mamma skal på do!” Så etterlot jeg barna i stuen med ark og farger, mens jeg selv rasket til meg mobilen og tok en aldri så liten “time-out” på toan. 

Jeg var så vidt begynt skrollingen på Facebook, da øynene fant noe interessant å henge seg fast ved. En annen tvillingmor hadde delt sine: 

17. tegn på at man er mor

La meg først som sist hoppe til punkt 7, som fikk latteren til å bryte overflaten av det sure slør som lå som en tåkete dis rundt meg.

Punkt 7: Du låser deg selv inne på baderommet, og later som du har dårlig mage, for å få en liten pause. 
 


Her har dere resten, det er så spot on, at det må deles. 

Closeup of family feet in bed
 

Tekst kred: Trine G. Rasmussen

1. I stedet for å løpe vekk når det blir kastet voldsomt opp, så løper du mot det 

2. Du klarer mer på 7 minutter, en mange mennesker klarer på en dag

3. Å tisse med publikum er bare en del av hverdagen

4. Du vil heller selv ha 40 i feber, enn å være vitne til at barna har det

5. For deg finnes det tre slags smerter: 1. alminnelig smerte. 2. veldig smertefullt. 3. Å tråkke på en legokloss

6. Happy Hour er de timene som er imellom barnas leggetid og din egen leggetid

7. Du låser deg selv inne på baderommet, og later som du har dårlig mage, for å få en liten pause

8. Å dra ut å handle alene er som en miniferie

9. Du har mini-terapi-timer med alle som gidder å legge øret til et par minutter

10: Du forstår hvordan det er å være i himmelen og helvete på samme tid

11. Du bruker våtservietter i alle mulige tørkesituasjoner 

12. Du elsker date-kvelder og hyggge med venniner(uten barn) på en helt ny måte

13. Du kan høre når noen nyser to værelser borte, selv om dørene er lukket og din bedre halvdel snorker ved siden av deg 

14. Et bad som varer i 15 minutter uten forstyrrelser, føles som en wellness tur

15. Du har hemmelig sjokolade-lager, fordi du er så lei av å dele alt med andre

16. Du har vasket de samme klærne tre ganger, fordi du gjentatte ganger glemmer vaskemaskinen 

17. Når dagen er slutt, er det å pusse tennene en like stor prestasjon, som når andre bestiger et fjell
 


– Følg Speiltvillingene på Facebook – 

14 kommentarer

Siste innlegg