Dusjtiden Kvinne/Mann

Jeg vet ikke hvor mange ganger min far som bodde i hus med tre, etterhvert, kvinner, lurte på hvor lang tid det egentlig var mulig å bruke i dusjen, eller om det faktisk var mulig å dusje tom varmtvannstanken – det var det. 

Så har vi min samboer, som stiller de samme spørmålene, og som kan spørre: “skal du også legge deg nå?”, hvor jeg svarer: “Jepp, jeg skal bare dusje først” hvor han igjen svarer: “Ok..  men natta da!” 

Innerst inne tror jeg de mang en gang har tenkt: Hva er det de driver med i den dusjen!!? 

Svaret er nok ganske så kjedelig sammenlignet med hva fantasien kan by på: 

For først så må håret vaskes med shampoen for de lyse fargene i håret, og for ekstra godt resultat er det fint å la den få virke i et par minutter før den skylles ut. 

Der nest må jo det mørke i håret bli vasket med sin shampoo, for ikke å glemme balsam som også skal få virke i noen minutter. 

Men i mellom shampoo og balsam, så er det godt å få kuret håret – Det er fint om den får virke i fem minutter. 

Vi bruker ikke tid med vilje heller da, så såpe klarer vi utrolig nok å få smurt inn på kroppen mens et av produktene i håret får virke. 

Ja, det er en såpe for kropp og en annen til ansiktet. En ansiktsrens hører hjemme på dusjhyllen

Og nå tok jeg ikke med høvelen som også relativt ofte skal gå en runde fra ankel og opp til armhuler.. 

Da er det ikke rart at mannen kan lure, når hans svar på dusjrutiner er: 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

14 kommentarer
    1. Bruker du alt dette i dusjen?
      Jeg bruker Shampo, balsam, såpe – ferdig.
      Også barbere litt noen ganger da, men ikke hver gang.

    2. føler jeg er den eneste av det kvinnelige kjønn som ikke er enig xD
      her går det kun i shampoo og såpe, kanskje balsam iblant men virketid på 30sekunder er nok x)
      etter 5 minutter er jeg som regel ferdig, etter 10minutter har jeg brukt laaaaang tid å er sikker på at det har gått en halvtime

    3. tina: Haha. Du er nok ikke alene altså, men hadde jeg ikke tilført håret mitt balsam og kur så hadde jeg måtte klippe det kort for å få børsten igjennom 🙂

    4. Her er det omvendt!! Altså, han bruker ikke masse produkter, men bare står der leeeenge. Mens jeg som er mamma alltid må forte meg det raskeste jeg klarer, fordi babyen skriker eller 3åringen bare vil til mamma…

    5. Jeg har også langt hår og kan skrive under på at det krever mye arbeid, både i dusjen og utenom! Det er fint, men det er et helvete (excuse my french) å jobbe med også, haha! Så denne posten er spot on for min del 😀 Jeg lar gjerne hårkuren OG lillasjampoen virke lengre enn noen minutter også jeg da, så da må jeg ha macen på badet så jeg kan se litt på youtube mens jeg hutrer og fryser og styrer på, hahah!
      Jeg vasker håret kanskje 1-2 ganger i uken da, for det er jo ikke sunt å gjøre det for ofte, så sånn sett tåler jeg å bruke litt tid når det først skal gjøres 🙂 Selve morgendusjen for å vaske kroppen går jo kjapt liksom! Men det håret, ja det er et kapittel for seg selv, hehe! Må le litt av de trippel dobbel ultra hurramegrundt-produktene som markedsføres mot menn 😀 Det funker da, tydeligvis! hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg