DIY islykter

God kveld, og god helg! 

I kveld har jeg tenkt til å dele et lite tips som jeg tenker kan passe fint til helgen. Kanskje får du besøk i morgen, og da må du pynte med noen islykter – vel og merke så lenge du har minusgrader utendørs. 

Dette er jo årest enkleste DIY. Du finner bare fram noen former fra skapet. Så plukker du noen grener fra et grantre og det er egentlig det. 

Dander formen med noen kvister. 

Fyll på med vann 

Plasser en mindre form i formen, og fyll opp sand eller vann slik at formen synker noen cm med i den store formen.

Så er det bare å la de stå ute over natten og fryse seg til is. 

Du løsner islyktene fra formene ved å la litt varmt vann renne over formene. 

Og så er det bare å tenne lyktene. Helt utrolig nydelig! 


 


– Følg alle DIY julekalender innlegg på facebook siden til Speiltvillingene –

6 kommentarer
    1. Tips: har hørt at om man bruker vann som har vært kokt blir lyktene helt klare…
      men jeg vet ikke helt om det stemmer

    2. Så lekre lykter!
      Lar meg imponere gang på gang over alt du lager og får til- spesielt denne kaningården og møblene du har laget. Skikkelig kult med en blogg hvor jeg kan hente inspirasjon til det jeg synes har verdi! Sminke, klær og glossy bilder er ikke noe for meg. Fortsatt god førjulstid til dere:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg