De hjemmelagde julegavene

I år ble det en del  “til og fra” – lapper der det sto: 

Til …. 
Fra: Stines juleverksted, og BT´s utholdenhet i julerotet. 

I desember var det på et tidspunkt umulig å gå over stuegulvet uten å hoppe noen steg, for så å balansere litt, og det var ikke til å ungå at litt sagflis hang seg fast i sokken. Så jeg måtte takke min kjære samboer for at han holdt ut kaoset da jeg jobbet med ti prosjekter samtidig. Han kunne ikke forstå hvordan jeg klarte å jobbe med så mye rot rundt meg, men jeg kunne ikke forstå hvordan jeg skulle få tid til å rydde i mellom slagene, så det ble det derfor lite av. 

Min venninne kom innom med julegaver den 22. desember, litt stresset over at huset deres enda ikke var ferdig vasket til jul. Da var det jo godt at jeg kunne stresse henne ned med et hus som sto opp ned som om en bombe hadde gått av. 

Men til gladnyheten, det ble jul allikevel! Og en steike bra en! 

Som mange kanskje har forstått ble det ekstremt mye jobbing i desember for å lage DIY julekalenderen, men det var ikke bare den som opptok min tid, for selv om noen av gavene allerede har blitt vist fram i julekalenderen, så laget jeg mer enn det som havnet på bloggen. 

Dette dørskiltet kunne jeg virkelig trengt selv, men jeg laget det til min søster som er like god på å rote og like dårlig på å rydde som meg selv. Det går i skippertak de gangene man får besøk. Skiltet har jeg tidligere vist fram her. 

Jeg må ta med disse bildene jeg har overført til tre også selv om de også har vært vist fram. Skjønnheten på bildene har bursdag på selveste julaften, så selv om dette var en bursdagsgave laget jeg den med de andre julegavene. 

Jentene laget en haug med silkeleire hjerter, vi har pyntet juletrærne våre med en mange av dem, men disse fant også veien til fleres hjem. En koselig liten ekstrajulegave fra barna i hus. 

Jeg sydde noen julestrømper også og fylte de med karameller, vin, og andre små ønsker til de kjære vi er glad i. 

Så til det som ikke har vært vist her enda. Denne har jeg delvis delt med dere, for jeg viste fram to av t-skjortene jeg sydde til mine venninner, men det ble to til. En til ei venninne som eier og driver klesbutikk, og en til ei venninne som både er singel og superhero 😀 

Så laget jeg enda et skilt til et vennepar som nylig har kjøpt seg hus. Og med hus trenger man et skilt. Dette skiltet syntes jeg faktisk ble så fint at jeg en gang i framtiden må lage et til, til min egen vegg. 

Jeg laget også tre fødselsbilder av tråd. Jeg har sensurert litt sensitiv informasjon som dere kan se, men der står det altså fødselsdato, klokkeslett for fødsel og vekt. Gleden med facebook fikk jeg da jeg klarte å finne fram til det første delte bilde av de nybakte barna med klokkeslett, lengde og vekt. På den måten hadde foreldrene ingen anelse om hva de kunne vente seg i julegave. 

Til mamma og Lars førte jeg over to av bryllupsbildene jeg tok av dem til treverk. Jeg endte med å lage 6 slike bilder, fordi jeg ikke ble fornøyd med de fire første… Så ja, da renner tiden litt fort. Haha. Det er jo ikke bare overføringen som skal skje, men også en ramme som skal sagens og skrues sammen, pusses og presiseres. 

Og selv om jeg hadde som plan om å lage enda mer, måtte jeg innse at tiden ble knapp, men jeg rakk da å dandere noen blomsterdekorasjoner til de eldste og som vertskapshilsen. 

Jeg tenkte: nå blir det lenge til neste hjemmelagde prosjekt, men allerede i romjulen klarte jeg å dra fram begge symaskinene. 😛 Så noe galt er det kanskje med meg. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

19 kommentarer

Siste innlegg