Ei litta treningssmell

Det var tirsdag kveld og jeg fantaserte om hvilke treningsklær jeg skulle ha på meg dagen etter.. Første treningsøkt 2017!!! Det var også tirdag kveld da jeg pakket bort fantasien om treningsklær og tenkte ut hvilke koseklær jeg skulle bruke i stedet.. 

Men i dag! Å JA!! I dag kunne barna dra friske og raske i barnehagen, og mor på trening. 

Jeg kom meg mirakuløst opp til første ringeklokke, hoppet i de framlagte klærne før jeg dresset om de to små og fikk nok tid til å flette både Elsa-frisyre og Anna-frisyre før vi reiste til barnehagen. 

Jeg skal si deg jeg møtte opp til trening med fullsprengt motivasjon. Du vet, den typiske motivasjonen som skjer med mange nordmenn etter juleuka. Den motivasjonen som gjør at treningssenterene er fullstappet i januar og februar for så å stadig glisne til utover året. 

Vi skulle kjøre team på dagens økt, og jeg spleiset meg med hun som faktisk trente i hele desember, og alle månedene før det i 2016. Det var jo ikke første gang vi hadde spilt på lag under treningen, og selv om hun er langt sprekere enn meg, så gir hun meg den indre motivasjonen til å gi langt mer av meg selv. 

Og det gjorde jeg.. 

Det vil si, jeg trodde ikke at økten ville være så hard før rommet begynte å snurret, og jeg fikk følelsen av å ha en halv ribbe skvulpende litt høyt oppe i halsen. Og vi som spiser ribbe på julaften vet alle hvordan det føles.  

Så da vi omsider kom i mål, etter at superwoman tok et par øvelser ekstra for laget, så havnet jeg i fosterstilling på gulvet. Jeg kan ikke huske sist jeg var så nær døden. Haha. I hvert fall var det sånn det føltes. 

“T a k k, for at du tok litt ekstra der på slutten!” Stotret jeg til slutt fram. “Jeg tenkte jeg ble nødt til det da ansiktfargen din endret seg” svarte hun og ga meg en high five. 

Så jeg sier til meg selv: Gratulerer Stine! Og god bedring med den støle uken du har i vente! Nå er du i hvert fall i gang igjen etter 31 +++ dager med julekaker og treningsfri. Det gikk jo ikke så bra, derfor kan det bare bli bedre! 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

10 kommentarer
    1. Hahahaha 😂😂😂 var som å lese om min opplevelse på step i går 😂 første gong eg prøva og første treningsøkt etter jul……konklusjonen var, ditta va eg so dårlig til at her må eg prøve en gong til…😂😂

    2. Så flink du er 🙂 Selv har jeg ikke kommet meg ut på trening enda i og med at jeg var så uheldig å bli syk i jula og ligger syk enda..men kommer seg nok snart 😉 God helg til fine deg! 🙂 <3

    3. Har meldt meg på On ramp kurs på den lokale crossfiten. Gruer meg allerede og hvis du blir så sliten så kommer jeg til å dø😱Har ikke trent type ever, med 20 kilo for mye, andre svangerskap ferdig i slutten av oktober og en fot som ikke spiller helt på lag. Wish me luck! Klenger meg til at de tilpasser til det nivået man er på🙈

    4. Hei jenta❤️❤️Mi. Jeg elsker ❤️❤️deg over alt på jord!! Jeg er så utrolig glad❤️I deg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg