Sy kjole, bake bryllupskake!

Jeg tror jeg har et syndrom som jeg har valgt å kalle: “Finn på litt ekstra mye å gjøre i siste liten, så du er sikker på at du får nok å gjøre!” – Et langt og godt navn. 

I skrivende stund har jeg ikke tid til å skrive, det er derfor jeg i dette sekund baker, syr kjole og lager bordkort mens jeg skriver litt i mellom kunstpausene. For i morgen – Ja i morgen skal mamma og mann feire bryllupet sitt.

Kjøkkenmaskina durer, heldigvis på frihånd så jeg slipper å blande kake i kjolen, for det hadde seg slik at min kjære mamma spurte om jeg kunne lage selveste bryllupskaka, og det tar jeg som et stort kompliment og en enda større utfordring. Det var greit nok det, helt til..  Etter frisørbesøket mitt på onsdag, så gikk jeg i mellom kriker og kroker i diverse klesbutikker i Tønsberg på let etter en ny kjole jeg kunne ha på meg i mammas bryllupsfest som er i morgen. Det var helt uten hell, da jeg kun fant kjoler til galla eller kjoler til hverdags. Så da jeg la meg onsdag kveld bestemte jeg meg like gjerne for å ta turen til Stoff&Stil dagen etter. 

Jeg fant etter mye leting to stoffer jeg likte, og tenkte på veien hjem: Denne kjolen bør lages på to timer, for mer tid har jeg egentlig ikke til rådighet. Å sy en formsydd kjole for første gang, som jeg i tillegg har tegnet og tenkt ut store deler av mønsteret… … tar ikke TO timer å lage! Haha. Så ja. Her er jeg i minus med tiden (som vanlig). Men antagelig så kommer jeg i mål allikevel. Sukkerbrød er i ovnen, slik at jeg kan lage bryllupskaken i kveld, og kjolen mangler bare en søm og noen finjusteringer. Så da er det bare alt det andre igjen 😛 

Jeg tørr nesten ikke tenke på hvordan det skal gå i mitt eget bryllup! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

12 kommentarer
    1. Hei, jeg har akkurat kommet over bloggen din. Jeg begynte å lese en del gamle innlegg, og fikk masse inspirasjon. Har nå laget en slik oppbevaringspose til barnerommet og to puter. Har aldri sydd før, men morsomt var det. Takk for fin oppskrift, som gjorde det enkelt for en nybegynner. Tror faktisk jeg skal prøve meg på flere prosjekter! Spesielt til barnerommet! Kjempefin blogg! 😀

    2. Herlig – du er så flink…
      Gleder oss til å se bilder av både kaken og kjolekreasjonen 🙂 Lykke til både med oppgaver og bryllup..

    3. Stå på Stine, dette klarer du med glans!
      Skulle ønske jeg var så kreativ som deg, har fulgt bloggen lenge og må si at du er jækla flink til alt du foretar deg. Beundrer deg, sånn virkelig 🙂

    4. Hilde: 😀 Veldig glad for ryddehjelpen altså, men som han sa: når du er oppe 4 timer lengre enn meg bare og roter, så er det vanskelig å komme i mål! HAha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg