Dagens lille DIY

Når mannen er bortreist og ungene syke, ja da er jeg i mitt ess! Det var jo egentlig litt ille å si, for syke barn vil jeg ikke ha, og jeg trives desidert best med mannen hjemme, selv om jeg skal innrømme at det er ganske deilig med noen dager i fra hverandre også. 

Det er bare det at på de to døgnene mannen har vært borte, og som ungene har vært syke, så har jeg altså klart å gjøre så mye i huset! Jeg kan faktisk ikke huske sist huset var så ryddig, rent og pent. Selv ikke i julen var det ryddigere her enn det er nå. Men det er noe med at lufta ofte faller litt ut av meg om kvelden når BT kommer hjem fra en lang dag på jobb og setter seg i sofaen. Da har jeg lett for å bli litt slapp selv, og henge meg på om jeg ikke har et kreativt prosjekt pågående, men da går jeg i motsatt vei av å rydde for å si det mildt. 

Jeg har rukket å fornye/pusse opp to rom i huset, i tillegg til at jeg har ryddet resten av huset, ryddet fryseboksen og kjøleskapet. Det er jo helt rått dette her! Haha.. 


Jeg fikk en ide fra pinterest tidligere som jeg hadde lagret til senere, og det er det jeg tenkte jeg kunne vise dere nå. Planen er å lage en hel vegg, jeg må bare få anledning til å komme meg på en butikk for å kjøpe rammer. 

Men se så stig det er å sette et lite bilde inn i en stor ramme, og bare ha glasset som bakgrunn slik at den lekre tapeten kommer til syne i bildet. Det er like fint med en ensfarget vegg også. 

Framgangsmetode: 

  • Finn en ramme i ønsket størrelse, og et mindre bilde. 
  • Fjern bakgrunnen i rammen og klipp av festene til bakgrunnen med en avbiter. 
  • Lim så fast glasset til rammen, jeg limte med limpistol
  • Så fester du bildet ved å lage en så vidt synlig taperemse rundt kantene av bildet, og tape det fast

Kjempe enkelt, og veldig stilig! Jeg gleder meg til å lage flere! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg