Gullkorn fra barnemunn

Vi satt i sofaen alle sammen, og spørsmål om død og liv er et populært samtaleemne hos våre to snart fireåringer. 

– Er dere døde når vi blir store og begynner på skolen? startet det. 

– Neida, det får vi ikke håpe. Kanskje vi ikke dør før dere er blitt to gamle damer, så det er lenge lenge til. 

– Dør dere når vi får barn da? 

– Nei, men kanskje når barna deres får barn. 

En lang tenkestund ble til, og så vandret spørsmålet videre: 

– Når vi får barn, blir du morfar da pappa? 

– Ja, da blir jeg morfar eller bestefar.

Så kikket de på med et tankefullt blikk og hun ene sa: 

– også blir du Mariann? 


Mariann og Morfar 

Det er ikke bare bare å forstå disse generasjonene og hvem som blir hva når man har dobbelt sett med besteforeldre: Morfar & Mariann og Mormor og BesteLars. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

3 kommentarer
    1. Det er sant. Jeg er gift han har
      3 barn. Eldste på 31 år fått egene
      Barn. De så.at nå kunne de kalle meg
      For bestemor fordi nå var jeg
      Gift med bestefar. Så kom det fra
      Han på 4 år. Det kunne han ikke
      Pga jeg var hans Monica❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg