Personlig bryllupsplanlegger

At mamma er god på logistikk og litser, det er noe jeg alltid har visst. At mamma er glad i å planlegge har jeg også visst. Men at mamma kan si opp jobben sin på Oslo Universitetssykehus for å bli bryllupsplanlegger – det visste jeg ikke! – Ikke at hun kommer til å gjøre akkurat det, men jeg er i alle fall sjeleglad for at hun har påtatt seg et frivillig arbeid med å bli min personlige bryllupsplanlegger på fritiden. 

Jeg har nevnt tidligere at hun antagelig er like ivrig som meg selv, når det kommer til mitt bryllup. Og jeg kunne ikke vært mer takknemlig, faktisk tror jeg ikke jeg hadde klart dette uten hennes hjelp. Hun er helt rå! Ikke maser hun, eller stresser rundt, hun bare skyter inn noen geniale tips i ny og ned. 

På mandagen kom hun innom bare for å vise et forslag til sjekkliste hun hadde laget for bryllupet. Det er detaljert ned til fingerspissen, så hvis noe går galt i det bryllupt vårt nå, så er det i allefall ikke mamma eller min skyld. 

Her snakker vi detaljer, og jeg kjenner at jeg kommer til å leve etter disse listene de neste fire månendene. Alt står her under de 7 listene: Sjekkliste – Budsjett – Gjesteliste – Hjelp – Pynt og Dekketøy – Mat – Logistikk fredag og lørdag. 

Jeg har lyst til å vise dere noen små utklipp fra listene: 
Først har vi sjekklisten: 

Maten:

Og la meg bare si, at logistikk for dagen er noe jeg hadde gruet meg svært mye til, men hva har man vel ikke mødre for? 


 

Jeg må si at mitt hode og min mage roet seg betraktelig ned med de utfylte listene. En følelse av full kontroll ramlet over meg takket være mamma! Så jeg har senket skuldrene, og begynt på den virkelige morsomme delen, SHOPPING – til den store dagen! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

13 kommentarer
    1. Dette innlegget hjalp veldig til perfekt tid! Jeg sitter her med fem mareritt bak meg og tenker “hvordan skal jeg få til dette?” om mitt eget bryllup. Jeg henter inspirasjon fra dine lister jeg, så jeg iallefall kommer igang 😀 flere slike innlegg er hjertelig velkommen 🙂

    2. Herregud så flink hun er, og organisert! Kan jeg låne moren din (eller hodet hennes) ? 😂 Gifter meg 15.07.17 og her er det ett eneste stort kaos i hodet mitt 😌 HJEEELP!!

    3. Jeg vil bare komme med et lite tips – tips til gavebordet! 🙂 Jeg fikk ansvaret sammen med tre andre jenter å åpne og fikse gavebordet i et bryllup i sommer. Det er en STOR oppgave, og alt ble nummerert med hvite klistremerker, samt nedskrevet i en bok. Vi jentene var venninner av brudens lillesøsteren, og det tok ganske mange timer å åpne og nummerere pakkene. Jeg ville anbefalt deg å skaffe noen andre enn venninner til å gjøre dette, da de mest sannsynlig kun får vært med på festen, og muligens ikke middagen. Det tok LANG tid, og brudeparet forventet ikke så mange gaver som ble endte opp med tilslutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg