Stoffhandel til brudekjolen

I går kjørte mamma og jeg inn til Oslo på let etter de lekreste stoffer. Mamma har jobbet i Oslo i flere år enn jeg kan huske, og siden jeg har en mamma som også har sansen for å sy, vet hun også hvor de fineste stoffbutikkene ligger. Jeg hadde gledet meg veldig til dagen, ikke så rart kanskje, men når jeg gleder meg mye til noe, så blir jeg også vedig redd for å få migrene. 

Ikke vet jeg om jeg klarte å framprovosere det selv eller ikke, jeg har på de 14 årene jeg har hatt migrene enda ikke klart å finne det egetlige svaret på når jeg får et anfall. Men dessverre for meg så mistet jeg synsfelter i butikk nummer to, og da vet jeg at det bare går nedover til jeg ender i liggende stilling. 

Allikevel så var jeg så fast bestemt på å få med noen stoffer hjem, og heldigvis hadde vi allerede funnet de perfekte kombinasjonene av stoffer i de to første butikkene, så vi bestemte oss for å kjøpe de viktigste stoffene før vi reiste hjem. Jeg hang på slep etter mamma, og på et toalett måtte hun guide meg ut, siden jeg ikke klarte å finne utgangen i forvirringen av speil på vegger og manglende synsfelter. 

Jeg var helt knekt resten av dagen, og da hodepinen slapp føltes det som om hodet hadde vært med noen runder i kjøkkenmaskinen. Men hallo!! Jeg FANT STOFFENE til brudekjolen!!!! 

Da jeg våknet i dag kl 06:50, etter å ha sovet mer eller mindre siden kl 15 dagen før, så spratt jeg opp og begynte å tegne opp den fremtidige kjolen.

Jeg fikk aldri knipset bilder av stoffene, siden migrenen kom og tok meg litt for tidlig, men dere skal nok tidsnok få se 😀  


– Speiltvillingene på Facebook – 

15 kommentarer
    1. Hei!
      Migrene kan fremorovoseres av sterke følelser. Bruker du noe medisiner for den? For jeg tenker at hvis du ser en slik “rød tråd” i når du får anfall så kunne du jo forsøkt noe forebyggende medisin i forkant?
      Gleder meg til å se stoffene 💜
      Mvh Nina, lege

    2. Ser for meg deg i en kort struttende 50-tallsinspirert kjole. Spennende å se hva du velger!

    3. Heihei! Vil bare komme med et lite tips:) har selv problemer med migrene, men har endelig funnet en anfallsmedisin som nesten alltid fungerer. Er Maxalt Rapitab smeltetabeletter. Masse lykke til med brudekjolen!:)

    4. Hei, så bra at du fant stoff til kjolen. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! 😀
      Når det kommer til migrenen, så husker jeg fra når jeg mindre så fikk jeg migrene av å glede meg ekstra til noe, som bursdager og feiringer. Spesielt hvis jeg var veldig spent dagen før.
      Hvis du har anfallsmedisin så er det greit å alltid ha noe i veska sånn at du kan ta med en gang anfallet kommer. Da varer det ikke anfallet like lenge. 🙂

    5. Hei!
      Mulig du har hørt om det, men tenkte å tipse sånn i tilfelle 🙂
      Det går ann å ta botox mot migrene, og hos venninna mi fungerer det supert.. når hun får ett nytt anfall vet hun at det er på tide med “påfyll” 🙂

    6. Nina: Hei 🙂
      Jeg vet ikke hva jeg ikke har prøvd av migrenemedisiner. Dessverre har det ikke vært noen rød tråd, annet enn at det ofte henger sammen med hormonsyklusen, men det er ikke hormonsyklusen alene, men aldri noen lik sammenheng fra gang til gang.

    7. Monika: Ja, jeg får det ofte lettere om jeg gleder meg mye, men er jo litt vanslig å legge skjul på sånn følelser også 🙂

      Jeg har stort sett alltid med meg medisiner, men har enda ikke funnet noen som virker 🙁

    8. Line: Jeg har hørt at det har vært forsøkt, men jeg viste ikke at de hadde kommet til at det fungerer som en medisinsk løsning. Jeg får lese om det 🙂

    9. Line:
      Botox for migrene gis kun til de med kronisk migrene, altså de som har mellom 10-15 anfall i måneden. Man må også ha prøvd minst 3 forskjellige forebyggende medisiner først.
      Det tok meg 1 år å få innvilget botox av helfo.
      Men man kan gjøre det privat, men da koster det mye mer.
      Stine: Jeg anbefaler deg å gå til nevrolog hvis du ikke gjør det allerede. De vet mer om hvilke medisiner man kan prøve. 🙂

    10. Hei,
      Har en tips som virker mot migrene hos meg.
      Jeg har også migrene (med aura)som henger sammen med hormonsyklusenen min,hadde ingen migrene da jeg gikk gravid 2ganger så det er nok medisin for meg😅🙈😜
      Etter noen mnd etter andre fødsel fikk jeg migrene og den slep aldri i 7dager! Det var utrolig slittsomt.. jeg gikk til legen og bedt om hjelp,han sa at siste som kan hjelpe meg er blodtrykk medisin..jeg tar 1 tablett om morgenen hver dag og jeg har ikke hatt migrene i over 1år!!!! Før hadde jeg minst 1gang i måneden.. husker ikke hva medisinen heter men hvis du vil kan jeg sjekke det i morgen..denne jeg tar ikke senker min blodtrykk,hos meg virker den forebygende mot migrene 😊
      Lykke til med brudekjolen,den blir nydlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg