Going nuts


 

Om 4 dager, er det igjen 3 måneder til bryllupet! Så når moren min forslår at vi gjennopptar syingen av brudekjolen om to helger siden vi da begge har god tid, så får jeg stressutslett på halsen og tårer i øynene. Jeg derimot må få kontroll over den brudekjolen så jeg kan sove om nettene igjen.. 

Jeg tok derfor med meg mønster hjem i går kveld, etter at panikk hadde fylt meg fra topp til tå. Bryst-stykket vi hadde tilpasset og sydd på både lørdag og søndag var ikke i nærheten av min forestilling.. Jeg var nødt til å tegne om mønster og starte helt på nytt.

Nå har jeg tegnet om mønsteret 4 (!) ganger. Noe som betyr at jeg satt oppe halve natten, og startet da jentene spiste frokost i dag tidlig. Jeg vet at det er utrolig mye jobb og veldig mange timer som skal til for at jeg skal få drømmekjolen min, og jeg nekter å måtte gå for et “ok” resultat fordi jeg ikke brukte tiden riktig. Mamma er nok ikke helt enig med meg der, og mener fremdeles vi har god tid, men er det en ting jeg trenger å være sikker på, så er det at kjolen jeg gifter meg i, er kjolen jeg ønsker å gifte meg i – og det kan jeg ikke finne ut av to uker før bryllupet. 

Jeg skulle helst hatt kjolen ut av tankene allerede, det vil si, jeg skulle bare hatt en tanke om kjolen og det skulle vært: “Jeg kan ikke vente med å bære den fantastiske kjolen min i bryllupet” I stedet for:” Tenk om den ikke blir bra, hva om, hvis atte, rekker jeg, hvordan blir det?!” 

Jeg la meg halv 2 i natt etter å ha tegnet og sydd andre modell av bryststykket. Da jeg la meg, fikk jeg ikke sove fordi jeg regnet ut hvor jeg måtte gjøre endringer for å få den til å sitte enda bedre. Jeg blir helt gal av dette!! Så ikke før jeg har fått ferdig den første delen av kjolen kan jeg klare å puste litt ut, før neste steg venter (antagelig med like mange utfordringer!) 

Hva trøster jeg meg med? – At kjolen kommer til å koste meg 12-15 000 ,- mindre enn en tilsvarende kjole på en brudesalong.  🙂


– Speiltvillingene på Facebook –  

10 kommentarer
    1. Hei. Det er veldig spennende å følge med på sying av brudekjole. Det er min store drøm å gjøre en gang også og det skal jeg en gang 😁 jeg lurer på om du bruker stoffet du skal sy kjolen i til å tilpasse mønster eller bruker du et annet billigere stoff? Blir det ikke dyrt hvis du bruker det stoffet du skal bruke til kjolen også må du begynne på nytt igjen flere ganger? 😁 elsker å lese bloggen din og alt du driver med. Stå på! Jeg er helt sikker på at kjolen blir helt nydelig!!! 💜💜

    2. Du er så flink! Og det høres så gøy ut(minus stresset)! Husk at det går an å sette jobben bort til en skredder eller lignende om du skjønner at dere ikke får det til slik du ønsker eller dere ikke rekker å bli ferdig 🙂 så da er det jo egentlig ikke noe stress 😉 masse lykke til uansett! Dagen blir fantastisk! Det er jeg helt sikker på 🙂 <3

    3. Du er så flink, så kjolen kommer nok til å bli fantastisk uansett når du får den ferdig 🙂 jeg er sikker på at det blir the dress of your dreams <3 men jeg skjønner absolutt stresset du føler inni deg, men bare tenk - om tre små måneder er du gift med mannen i ditt liv, det er en deilig tanke som kanskje kan roe ned kjolenervene i noen minutter <3 lykke til, break a leg og alt det der! Gleder meg sååååå til å se resultatet av alt 😀

    4. Annie: Tuusen takk <3 Det var koselig å høre. Jeg tror nok resultatet blir bra jeg også, men det skal bli godt å se det med mine egne øyne også 🙂

    5. Sara: Tusen takk 😀 Det er helt klart gøy, og jeg gruer meg faktisk til den store dagen er over, til tross for litt stress. 🙂 Sant, det er jo en siste utvei, men da ødelegger jeg jo for tanken om å sy kjolen min selv, så det blir nok heller noen lange netter bak symaskinen om jeg må 🙂

    6. Siri: Kjempe spennende 🙂 Et billigere stoff er jo lurt å bruke, men jeg hadde igjen noen rester etter som at jeg brukte det samme stoffet til å sy kjoler til jentene sist jul, så da brukte jeg like så godt det. Det er jo en fordel på en måte, fordi stoffer er forskjellig, så bomull vil oppføre seg helt annerledes enn et silkestoff 🙂

    7. Jeg nøt dagen vår til det fulle, og den er så fin å tenke tilbake på. Minnene er verdt alt, og nå er jeg så glad for at jeg aldri skal gifte meg igjen 🙂 det er jo så fint å være gift også! Og så kan vi ha en fantastisk feiring av sølv- og gullbryllup om det skulle bli for trist 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg