Strikkenes gjemmested

Det er nok den eneste mannen i hus som til stadighet kommenterer på at det befinner seg hårstrikk og spenner huset rundt. “De er over alt! Jeg er sikker på at om jeg åper en hermetikkboks så finner jeg en av spennene der også” sier han, og om han støvsuger, så mener han at de spennene som ligger på gulvet er bøss som kan støvsuges på lik linje som hybelkaninene som bor i hus. 

“Ikke rart jeg aldri finner strikk eller spenner, om det er du som støvsuger opp alle!” Ler jeg, med to nye pakker i hånda. For med tre damer i hus, som alle har langt hår, så må det finnes nok av strikk og spenner til alle sammen. “Forbruksvare altså!” mumler jeg hver gang jeg tar med en ny pakke fra butikken, og det er ikke så rent sjeldent. 

Det er som om spenner og hårstrikk fungerer som en engangsvare, de bare forsvinner i løse lufta, eller som Bjørn Tore hevder: “på gulvet, i mellom sofaputene, i hans boxerskuff osv..!” Men det ser ut til at de ikke liker å befinne seg i de to boksene for strikk og spenner. 

“Hvor blir det av alle strikkene?” spurte jeg jentene denne morgen. “Hmm, vet ikke?” fikk jeg til svar, men det visste de nok, for jeg fant det perfekte gjemmested.

18 strikk er nå observert og funnet i god behold. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

7 kommentarer

Siste innlegg