Bursdagsgave og kakebaking

Til bursdagen min fikk jeg den fineste KitchenAid maskinen av de tre fine jeg deler hus med. I går måtte jeg få testet den ut, og siden det var fredag bestemte jeg meg for å lagen noen cupcakes. De ble laget i en fei før jeg hentet i barnehagen, men for en glede barna fikk da de kom hjem. Vi fikk midddagbesøk i går av et vennepar, og hva kan jeg si, de tok med og laget middag til alle. Jeg fikk verken lov til å dekke på eller rydde av bordet! For noen fantastisk mennenesker! 

Så da ble det reker til middag, og cupcakes til dessert! For en deilig matfredag. 

I dag våknet jeg med migrene, men er heldigvis på bedringens vei, så nå går turen til mamma for å sy brudekjole 🙂 Kan det være selve brudekjolen som er utløseren av migrenen? Haha.. Uff.  


Ha en nydelig dag! 

13 kommentarer
    1. Hei! Kan du legge ut oppskrift på muffinsene? Lurer på hva slags glasur de rosa og lilla har? Er det marsipan eller noe annet lokk siden de er så jevne?

    2. Hva slags glasur har du brukt? Jeg skal ha en slags cupcakes bryllupskake til bryllupet mitt, og leter etter oppskrifter til hvit glasur som passer til kaken! 😊 Vil gjerne ha sjokoladesmak på kaken, men synes det er vanskelig å finne glasur i hvit som passer til..

    3. Hei Stine
      Nydelige muffins. Antar at du har frosting under marsipanlokket? Hvorfor bruker du 2 former pr muffins og har du oppskrift på en god frosting? 🙂

    4. Marianne: Takk 🙂 Ja, har en frosting laget av stivpisket eggehvitte og sukker, med litt karamell og sitron for smakens skyld 🙂 Jeg har to pr muffins bare for gøy 🙂 Hehe. Fordi de lyse var litt gjennomsiktige, og derfor syntes jeg det var penere med dobbel 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg