DIY Ringboks til bryllupet


PS: Dette er den føste ringen jeg fikk av BT og forlovelsesringen min – ikke gifteringene! 

Da kan jeg krysse av den fra listen min også 😀 

Jeg startet tidligere denne uken med et forsøk på å dreie en ringboks, men så bestemte jeg meg for å lage den litt annerledes allikevel. Vi hadde gode planer for dreiingen, og BT viste meg hvordan vi kunne lage den, men da måtte boksen vår ende opp uten bark, og barken bærer jo mye av sjarmen. Så i går satte jeg meg ned i solveggen mens jentene lekte at hunden vår var hesten vår og striglet, børstet og fant mat til den ekstremt tålmodige Rottweiler-hesten. 

I løpet av kveldens timer, ble resultatet av ringboksen ferdig! Jeg elsker det! BT syntes også det ble råstilig, selv om han ristet på hode da han måtte holde lokket jeg skulle borre i, inne på stuegulvet. “Du vet vi har et oppvarmet verksted, ikke sant?”, og jeg tenkte i mitt stille sinn: det er en av grunnene til at jeg elsker deg så høyt, du lar meg alltid holde på med alt det rare jeg finne på, selv om det betyr at vi noen ganger har pussestøv og sagflis over hele stua. 

Jeg tok en tørr stokk og saget av en ønsket lenge. Så saget jeg den i to igjen, der lokket er litt mindre enn bunnen. Jeg brukte en skarp “dingseboms”, (som kan brukes ved dreiing av tre) til å grave ut to søkk til ringene. Jeg skar også ut plass til feste mellom boks og lokk. Jeg pusset boksen grundig, før jeg klippet til møbelknotter og limte de fast inni ringhullene – med den myke siden inn mot hverandre. Jeg borret ut et hull i lokket med et borr på 35 mm. Så pusset jeg grundig overflatene på lokket. Der nest festet jeg lokket til boksen, og stemplet på Stine & Bjørn Tore – stempelet. (Stempelet skal jeg skrive om i morgen tidlig) Før jeg til slutt limte litt sagflis på møbelknottene med superlim, og bandt på en snor. 

Dette var et utrolig morsomt prosjekt å lage! 

Bare 11 uker igjen nå ! 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

20 kommentarer
    1. Flott 🙂
      Skarra værra så skarre værra, spesielt når det er Finnskog-bryllup.
      ‘Dette var et utrolig morsomt prosjekt å lage!’ Man ‘LAGER’ ikke et prosjekt (det er i så fall for andre 😉
      God helg!

    2. Det var kjempestilig! :)Har du tenkt på hvordan bukett du skal ha? Jeg har sett brudebuketter laget med nesten kun kongler og det var overraskende fint! 🙂 Bare en ide til deg siden det passer jo med temaet ditt.. men så har du sikkert funnet ut hva du vil ha allerede 😉

    3. Wow! Dette var stilig! Og veldig kreativt! Imponert 😊 Er så gøy at du har en del trearbeider også, det er ikke så mange jenter som driver med det, men det er jo så gøy! 🙂

    4. Bare 11 uker igjen?! Det hørtes mye kortere ut enn når du skriver hvilken måned det er😂 Nå ble jeg nesten litt stresset på dine vegne, det er jo slettes ikke lenge til!
      Ringholderen ble iallefall veldig fin, den stod i stil til temaet du har valgt!

    5. Du altså! Alt du finner på (vet ikke om du har sett det andre steder, da…). Du imponerer stadig! 😀
      Forresten: Hvilken tresort er det du bruker? Og er det ferskt tre, eller tre som har tørket lenge? Ferskt (levende) er kanskje lettest å forme?

    6. Bjørg: Hehe, jeg har sett noen lignene på pinterest vet du 😀
      Dette er Ask i følge min samboer, og det var en stubbe jeg har hatt liggende i låven i et år, så den var tørr 🙂 Det er lett å forme ferskt treverk, problemet er at det lettere sprekker når det tørker.

    7. Miriam: Ja, jeg har nok sett meg ut noe jeg kan tenke meg 😀 Det kan jeg tenkte meg er stilig, men da føler jeg at det må være et høstbryllup?! Kanskje bare meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg