Forslag til påske DIY

I dag er det bare to uker til påsken starter, så da tenkte jeg det kunne passe med noen tips til hva du og dine barn kan finne på av påskesyssler. Juleverksted er jo en årlig tradisjon for mange, og i barnehager lages det ofte påskepynt. Men påskeverksted hjemme er det kanskje ikke like mange som driver med. Siden vi alle vet hvor utrolig koselig det er å ha juleverksted, så synes jeg det er på tide å innføre påskeverksted også. 

Jeg har noen forslag å komme meg, som passer for store og små. 


PÅSKEFAT

Å lage et påskefat er en koselig kveldsjobb, det er jo bare fantasien som setter en begrensing på hvordan fatet skal se ut. Jeg valgte å lage et sølvfat, med lys og blomster som jeg synes dekorerer veldig godt. 

Hvordan det er laget kan du se HER. 


PÅSKEBILDER

En morsom barneaktivitet (med litt hjelp av en voksen) er å lage bilder. Kaniner eller harer er jo typisk for påsken. Bildene kan males i påskefarger, eller i andre farger som disse, slik at de passer til barnas barneværelse og kan henge oppe hele året. Mine barn synes det å lage slike bilder er rent magisk. Det er nemlig veldig enkelt, og det er barna som maler hele bildet. 

Hvordan bildene er laget kan du se HER


BOK-BLOMSTERPOTTE

Denne kan så klart lages hele året, men tenk så fin den blir med noen små påskeliljer oppi? Boken er kjempe dekorativ, og siden bloster er til for å byttes, så kan man lage denne til påsken og pytte om til noen fine sommerblomster senere. 

Se hvordan den er laget HER


RETRO PÅSKEEGG

Dette er kanskje min påskefavoritt! 
Jeg regner med at det er flere enn meg som samlet på servietter en gang i tiden. Disse serviettene er faktisk fra min bestevenninnes farmor som også samlet på servietter i sin tid. Serviettene som jeg har så mange av, har vært bortgjemt i en boks i veldig mange år, så det å bruke de til noe nytt var en utrolig koselig ting å gjøre. 

Se hvordan jeg har laget de HER


HJEMMELAGET MODELLEIRE

Et siste tips er å lage hjemmelaget modellleire. Det er langt billigere enn å kjøpe, barna synes det er kjempegøy å få være med å lage den, og i tillegg har man en herlig aktivitet å bedrive med når man skal være hjemme fra jobb og barnehage i flere dager. 

Se hvordan det lages HER 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

6 kommentarer
    1. Digger DIY-innleggene dine, at det er noe å gjøremed barn. Det blir nok kaninbilde-verksted med ungene her i huset til helga 🙂

    2. Pleier ikke kommentere så mye, men jeg setter veldig pris på de kreative innleggene dine! Kom til å tenke på deg da jeg kom over noe annet man kan lage til påske på pinterest, nemlig pompom-kaniner. Så hvis du ikke har sett de før, anbefaler jeg deg å søke det opp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg