Vår bryllupsfotograf er


Foto: Elisabeth Figenschou Jølstad

Viktigere enn blomster, viktigere enn kjolen, dressen og kanskje til og med maten, er for meg en bryllupsfotograf. For når alt kommer til alt, så spiller det ingen rolle om kjolen kostet mye eller lite, i etterkant spiller det ikke en gang noen rolle om maten var kald ved servering, det er uansett ting som blir glemt. Men det man aldri glemmer er øyeblikkene når de er fanget i et bilde som vi kan se tilbake på. Minner sløres bort, og forandres, men et bilde forblir det samme, og det helt spesielle med bilder er at de vekker fram lukter, lyder og følelser fra de øyeblikkene de ble tatt. 

Er det en ting folk angrer på etter et bryllup så er det at man føler man har for lite og eller for dårlige bilder av den fantastiske dagen i livet! 


Foto: Elisabeth Figenschou Jølstad

I vårt bryllup den 10 juni, skal Elisabeth Figenschou Jølstad være vår fotograf igjennom hele dagen. 

Jeg startet letingen etter vår fotograf på internett, og søkte opp fotografer i nærområdet. En fotograf er ikke bare en fotograf, de har forskjellige stiler de som vi. Da jeg fant Elisabeth Figenschou Jølstad på nett, så krysser jeg hvert lille bein i kroppen for at hun hadde ledig den 10. juni og ønsket å stille for oss. Jeg kjente at jeg ble glad i hele henne igjennom hjemmesiden, og jeg elsket bildestilen som er romantisk og følelsesmessig.

Dere må nesten bare ta en titt på hjemmesiden til Elisabeth Figenschou Jølstad, for å se de fantastiske bildene hun tar!

Sist uke var vi på ekspidisjon av fotograferingssted. Jentene fikk møte Elisabeth, noe jeg tror er veldig fint så de blir litt kjent til vi skal ta bilder på bryllupsdagen.
Jeg har nå kommet fram til fire fotograferingssteder, og det har mest med været å gjøre. Er det strålende sol, må bildene tas der det finnes noen trær å søke skygge i, slik at vi slipper å få de harde skyggene og mysingen på bildene. Blir det regn må vi under tak, og blir det sånn passe så har vi to andre fine passer. 

God dialog med fotografen er helt fantastisk, og enda bedre er det når tankegangen vår er tilnærmet lik. Dette kan ikke bli annet enn bra!! 

Det hviler ingen tvil på mine skuldre om at hun kommer til å få det beste ut av vårt bryllup igjennom en kameralinse, og jeg gleder meg allerede nå til å se tilbake på bryllupet igjennom bildene som jeg kan ha for evig og alltid. 


– Speiltvillingene på Facebook – 

9 kommentarer
    1. Fantastisk valg av fotograf. Vi brukte henne selv og er veldig fornøyd. Hun får frem stemningen på en helt fantastisk måte. Masse lykke til den 10. 😀

    2. Så gøy å lese! Har selv tatt bilder hos henne, og hun er kjempedyktig!
      Ble veldig fornøyd! 🙂
      Er så spennende å følge bryllupsplanleggingen og bloggen din! 🙂

    3. Et annet tips er å få noen til å filme litt fra kirken og filme taler. Har hørt flere som sier at de angrer på at de ikke gjorde det. Man blir jo så full av inntrykk i et bryllup, så kan være koselig å se på slikt i ettertid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg