Jeg kaller det revolusjon

/ I sammarbeid med Philips Lumea IPL /

Det er meg en glede å introdusere dere for noe jeg vil påstå å være en sann revulosjon! En lysbasert hårfjerner for hjemmebruk, som gir hårfri hud i opptil 8 uker, uten at det en gang gjør vondt. Altså, jeg sa bare: “HÆ!? Er det virkelig mulig?”. Jeg skulle likt å vite det i fjor på denne tiden da jeg mannet meg opp til å vokse underlivet! Jeg kan fortelle dere at det ble med den ene gangen. Ikke søren om jeg selvpiner meg slik igjen: 1 uke med sparing av hår, noe som betydde at folk måtte tro jeg hadde fått flatlus, og bikinien måtte byttes ut med shorts under soling, for noen har såpass med hårvekster at det gjør narr av en litta bikinitruse. Så skulle dette av med en alt for varm voks, etterfulgt av en smerte verre enn rier.
Nei, jeg fikk heller gå tilbake til høvelen. Da rekker jeg i alle fall 2 timer på stranda før bartene skinner sin glans ved bikinitrusa, på leggende og i armhulene. Men som den mammaen jeg er, så blir det fort til at prioritering av tid ikke alltid havner på hårvekster, noe som alt for ofte resulterer i at mannen lurer på om det snart er på tide å dra over med høvelen, og barna stirrer og lurer på hvorfor det vokser sorte hår under armene mine.
-Hvem har tid til å barbere seg hver dag? 

Så, hvor var jeg? Jo til denne seneste innovasjonen innen hårfjerning – Philips Lumea IPL (Intense Pulsed Light)  – en lysbasert hårfjerner der lysteknologien er den samme som blir brukt i profesjonelle salonger, og motvirker ettervekst av ansikts- og kroppshår. Produktet er utviklet i samarbeid med hudleger og forskere og er helt ufarlig for hjemmebruk. 

Steg for steg til hårfri hud

Steg 1: Før du starter, fjern håret på området som skal behandlet slik du foretrekker det, barbere, epilere eller vokse.

Steg 2: Start lysbehandleren, trykk på Smart-Skin sensoren og sett behandleren mot huden. Sensoren anbefaler hvilke lysstyrke du skal bruke til din hudtone. 

Steg 3: Sett lampen mot huden, og dra langsomt langs huden samtidig som du holder ned knappen, unngå å behandle samme område flere ganger. 

– IPL (Intense Pulsed Light) reduserer hårveksten med opptil 92 prosent allerede etter 3 behandlinger.

Lyspulsene stimulerer hårsekken slik at den går inn i en hvilefase. Som en følge av det faller håret av naturlig, og gjenvekst hemmes. 
Ikke alle hårene vil falle av under første behandling, ettersom håret har en vekstsyklus og IPL- teknologien kun har effekt på hårene som er i vekstfase. Første gang du bruker Philips Lumea, må du derfor behandle 4 – 5 ganger, hver behandling med 2 ukers mellomrom, og deretter fortsetter du med etterbehandling som er behandling hver 4 – 8 uke. 

Hvem kan bruke Philips Lumea IPL:

Produktet kan brukes til rekke hår- og hudtyper, med det finnes unntak, hvitt, grått og rødt hår reagerer ikke på lysteknologien. I tillegg skal ikke de mørke og svært mørke hudtoner anvende produktet. 
Her kan du lese mer om dette på hjemmesiden til Philips.

Behandlingsområder:

Områder på kroppen: Armer – Ben – Mage

Ansiktsområder: Hake – Overleppe – Kjeveparti

Sensitive områder: Armhulene – Bikinilinje

Forhandlere av Philips Lumea IPL kan du finne her, den kan kjøpes blant annet hos Philips.no, Power og Elkjøp, ellers kan du sjekke prisjakt.no og skrive inn: Philips Lumea IPL. 

Philips Lumea leveres komplett, klar til bruk. Du trenger aldri å kjøpe inn behandlingsgel eller annet utstyr.
Philips Lumea Prestige kommer med tre forskjellige behandlingsvinduer som er tilpasset kropp, ansikt og bikinilinje. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

14 kommentarer

Siste innlegg