Dobbelmigrene og migrene piercing

3 dager etter innsettelse av migrene piercingen, slo migrenen til, 4 dager etter innsettelse av migrene piercing slo en ny runde migrene til – Men det var en forskjell..

Når de spør meg, “har du prøvd den migrenemedisinen?” så er svaret mitt i 9 av 10 tilfeller, “ja, det har jeg, men den hjalp ikke meg.” Hadde jeg hatt en medisin som virket, så ville ikke migrenen vært et problem. Jeg startet på betablokkere i vår, medisiner som senker blodtrykket og som for mange virker forebyggende mot migrene. Blodtrykket mitt senket seg, så mye at det begynte å gå rundt for meg. Blodtrykket mitt var på 90 over 60, da det ideelt sett burde ligge på 120 over 80. Konsentrasjonen forsvant, svimmelheten førte til at jeg ofte måtte holde meg fast, hukommelsen ble svekket og synet var uklart, med det var tross alt bedre enn migrene – i hvert fall for en tid, i hvert fall til etter bryllupet, i hvert fall inntil jeg kunne ønske migrenen velkommen til tross for medisiner. 

Hver nye medisin gir et lite håp, om at kanskje denne, kanskje nå skal jeg bli bedre. I 12 år har jeg blitt skuffet. Jeg satte daith piercing, også kalt migrene piercing i begge ørene for 6 dager siden. Enda et forsøk på å få kontroll over migrenen, den har virkelig hjulpet så mange, så et nytt lite håp skinte inni meg. 

3 dager etter, klokken 09:00 om morgen, på Kristi Himmelfartsdag slo skuffelsen over meg på ny. Synet forsvant, auraen var på plass, og da vet jeg med et hundre prosent sikkerhet at migrenen har meldt sin ankomst. Hvilket betyr at det jeg har i vente er omtrentlig den samme smerten som dere uten migrene opplever ved å få en real brain freeze, bare at den varer i 8 timer, og ikke 10 sekunder. Og legger du på ekstremkvalme og oppkast i tillegg, så blir det kanskje lettere å se for dere hvordan jeg har det under et migreneanfall. 

Jeg tok medisiner som normalt, en god banding av NSAIDs (smertestillende) og Triptaner (migrenemedisiner), i tillegg til det satte jeg laserakupunktur på meg selv, før smertene ble så uoverkommelig at jeg falt om i sengen. Da klokken var 11, våknet jeg. Hodepinen var borte.. 

Det at hodepinen forsvinner etter to timer, det er en ting som aldri skjer meg. Så jeg overbeviste meg selv om at denne dagen skulle ikke migrenen ta over livet mitt. Jeg reiste med mann og barn i barnebursdag klokken 13, og selv om jeg kaldsvettet og skalv så sa en stemme inni meg: hahaha! I dag var det jeg som vant! 

På kvelden leverte vi barn, og reiste over til hytta i Sverige med tre venner i baksetene. Tur retur, og selv om jeg følte meg som en rista milkshake, så var jeg oppegående, jeg fungerte. 

Dagen etter så forsto jeg vel at jeg kanskje overgikk meg selv en smule ved å fullføre alle mine planer dagen før. For da klokken var 05:30 våknet jeg av et nytt migreneanfall. To anfall på rad er ikke normalt for meg. Jeg pøste på med medisiner på ny, satte laserakupunktur og la meg på sofaen med øyemasken på. Da klokken var 09:00 hadde migrenen sluppet taket. Alt inni meg jublet, jeg hadde overvunnet migrenen på ny. 

Jeg reiste til mamma, der jentene hadde overnattet. Planen for dagen var å sy – en helt rolig aktivitet, min meditasjon om du vil. At jeg var sliten dagen i forkant var ingenting mot hva jeg var på dag nummer to. I følge mamma var jeg helt grå, og tårene var ikke til å stoppe. De bare fosset av ren utmattelse, men selv hvor elendig jeg følte meg, var det allikevel 100 ganger bedre enn å ligge med migrene resten av dagen. Mamma prøvde flere iherdige forsøk på å få meg i en seng, få meg til å hvile. Skulle hun fått meg til å gjøre det, måtte hun brukt makt. Jeg hadde overvunnet migrenen, så ikke søren om dens ettervirkning skulle få meg tilbake i sengeleie. 

Så hva kan jeg si, jeg fikk migreneanfall to dager på rad etter innsettelse av migrene piercingene, men jeg har heller aldri før klart å få kontroll over migrenen etter to timer. Om det er piercingen som har en virkning, om det er kombinasjonen av alt, det aner jeg ikke. Det jeg vet er at 2 timer med migrene er bedre enn 8! 


– Speiltvillingene på Facebook –  

24 kommentarer
    1. Hei Stine. Har du forsøk imigran injeksjonssprøyter i kominasjon med naproxen? Jeg sliter også veldig med migrene, og har prøvd veldig mye ulike medikamenter. For et års tid tilbake fikk jeg imigran injeksjonssprøyter. Ved vært migreneanfall setter jeg en sprøye på meg selv, samt inntar 750g naproxen. Denne kombinasjonen gjør faktisk at jeg er kvitt migrenen innen max. en time. Jeg blir riktignok helt ødelagt første timen etter sprøyten er satt, men etter det legger jeg ikke merke til noe. For meg var dette rett og slett en åpenbaring!
      Om du ikke har prøvd imigran, kan du google Imigran GlaxoSmithKline, så får du lest litt om det 🙂

    2. Migrene piercing har jeg ikke hørt om før. Kankskje det er noe jeg burde prøve? Har hatt migrene siden jeg var 3-4 år, så er vant med det. Men etter jeg fikk barn forsvinner synet og jeg blir lammeti deler av kroppen 🙁

    3. Så bra at du har blitt bedre 😊 Håper du slipper å ha noe som helst vondt på bryllupsdagen 🙂
      Sånn forresten, migrenepiercing skrivest i et ord 😊 Hilsen norsklæreren

    4. Sliter selv med migrene og nå som det er eksamensperiode må jeg legge inn migrene i leseplanene for jeg vet den kommer når jeg stresser. Har vurdert migrenepiercing, men kroppen min takler dårlig piercinger og har utstøtt både i ører, nese og navle så jeg vet ikke om det er verdt pengene hvis jeg bare må ta det ut uansett, men jeg syns det er veldig fint at du skriver om dine erfaringer med det 🙂 nå får ikke jeg migreneanfall mer enn et par ganger i måneden så for meg er det overkommelig så langt, men kan hende jeg prøver meg i framtiden hvis det kutter viser seg å hjelpe deg over tid 🙂

    5. Julie: Uff. Ja, det er tydelig her også at det kommer oftere nå som jeg “stresser” mye med bryllup. Jeg har det ikke mer enn et par ganger i måneden selv, noen måneder helt uten, men 12 ganger i året er 12 ganger for mye.

    6. Fru Jacobsen (@frujacobsenno): Jeg har fått så mange tilbakemeldinger av lesere som har tatt den, det var slik jeg hørte om det.
      Selv om jeg har hatt migrene i 12 år, så er det noe jeg aldri kommer til å bli vant med. 🙁 Så her prøves det som prøves kan.

    7. Bert: Nei, jeg har bare brukt imigran som nesespray. Men jeg hørte at de som har prøvd begge deler har ulike virkning, og at injeksjonene virker bedre. Så det er helt klart noe jeg skal ta opp med legen min 🙂

    8. Hei,
      Jeg vet ikke om dette er noe som kan hjelpe deg, men jeg har også vært plaget med migrene i flere år og da spesielt i perioder jeg var stresset eller spent. I høst sluttet jeg på p-pillene pga. vi skulle prøve å få barn og etter kort tid hadde jeg ikke flere migreneanfall, og har ikke hatt det siden. Dette er ikke noe jeg visste at kunne være en trigget for migrene, noe jeg synes er veldig synd at ikke ble undersøkt før jeg begynte på sterke medisiner. Selv om jeg nå er gravid har ikke migrenen kommet tilbake noe som føles helt fantastisk da mange dager jeg gledet meg til ble påvirket av migrene. Kanskje dette kan hjelpe deg eller noen andre som leser dette.

    9. Nå vet ikke jeg detaljene rundt din migrene og hvor ofte du har anfall men undersøk om du er kandidat for otoxbehandling mot migrene! Det er kanskje for kort tid å gjøre noe før bryllupet, men dersom du møter kravene vil jeg på det sterkeste anbefale det! Tips til deg, og andre her som evt. måtte slite med det samme! I promise <3

    10. Huff. Migrene er virkelig et herk! Jeg har slitt med migrene siden jeg kom i puberteten. Er nå 24 og sliter fortsatt med migrene. Heldigvis har jeg ikke migrene ofte, men når jeg først får de er det lammelse, aura og hodepine som varer helt til neste dag. Jeg føler med deg når du skriver om dine perioder med migrene ;-( håper virkelig du finner noe som kupper migrenen din…

    11. Hei Stine. Kjekt at du skriver om problemet ditt her på bloggen, slik at alle med migrene kan oppdatere seg på hva som virker mot den:) Personlig så har jeg fått det veldig godt etter 5-6 behandlinger hos osteopat! Har lest en plass at eneste som kan hjelpe mot migrene er nemlig osteopat. En god halvtime med massasje er vel bedre en ekle medisiner som ingen vet hva gjør med kroppen din på sikt. Så virker det slik at du holder på med alt for mye ting på en gang. Det er ikke bra for stakkar hodet vår:) Pust ut superwoman:)

    12. Jeg har ikke migrene, men min mann og flere i hans familie har vært mye plaget. De er alle “nesten kvitt” dette etter å ha fått akupunktur, helst mens et anfall pågår…. fra å ha det jevnlig to ggr i uken, så har min mann hatt et anfall mens jeg har kjent han, og det er nesten 20 år… lykke til !

    13. Hei. Jeg kan virkelig anbefale apranax fort mot migrene. De har vært til stor hjelp de gangene jeg har migrene. Disse tablettene er kjøpt i Tyrkia, og aner ikke om det finnes andre steder eller noe av det samme i Norge. Jeg har prøvd det aller meste som finnes mot migrene her i Norge, men ingenting har hjulpet før jeg fikk apranax.

    14. Hei. Er sjølv plaga med migrene og har brukt betablokker i snart 2 år. Det starta på samme måte som med deg, fikk mykje blodtrykksfall og var dårleg. Men gi det tid, etterkvart stabiliserer det seg. Eg starta med 25mg metoprolol/selo zok og har med tida trappa opp til 75mg. Har ein sjelden gong blodtrykksfall og migrene anfall. Når eg har anfall er dei mykje mildare enn før, og då brukar eg imigran tbl. Ville prøvd å holde ut ei stund til om du klarar. Når det stabiliserer seg og du fortsatt får anfall, kan du prøve å trappe opp igjen:-) og om du ligg på eit blodtrykk over 100 systolisk er ikkje det noko unormalt.
      Helsing sjukepleiar med god erfaring med migrene! Lykke til med bryllaupet:-)

    15. Ser at det kommer mange tips hver gang du skriver om migrene, men jeg vet at smertene gjør at man i desperasjon er villig til å prøve nærmest alt. Excedrin extra strong tabletter er det eneste som hjelper meg, og jeg har prøvd mye. Det består av aspirin, coffein og paracetamol. Det selges i vanlige matbutikker i USA. Etter en halv time er smertene borte, og man blir ikke neddopet slik man blir av de legemidlene som skrives ut av legen. Det høres vel for godt ut til å være sant, men det er verdt et forsøk.

    16. Test excedrin migrane piller fra USA. Alle migrene medisiner vi har her i Norge har ikke funket for meg. Slitt med migrene siden jeg var 11 år. (Nå 28..) Med denne tar jeg to til tre piller av når synet begynner å flimre. Og i 8 av 10 tilfeller kan dagen fortsette som normalt. Og de resterende 2 gangene må jeg legge meg ned til en powernap og er fin igjen ( shaky.. men ingen migrene..)
      Lykke til med
      Inspurt på bryllup!

    17. Hei 🙂
      Har selv hatt migrene siden jeg var 5 år. Da en klassekompis i 7 klasse fortalte meg at han brukte zomig som sugetabletter prøvde også jeg det. Fungerte som bare det!!! 😀 Når jeg ble eldre og medisinen ikke lengre fungerte slik jeg ønsket ble jeg lei meg.. men heldigvis viste det seg at sugetabletter var baredose og at man som voksen skal ta zomig som nesespray. Det fungerer alltid for meg! Når jeg kjenner jeg får migrene tar jeg en slik dose, så legger jeg meg for å slappe av litt og vips så er migreneanfalet borte!!!! Du burde prøve det! Du må til lege for å få resept, men jeg anbefaler deg å prøve, virkelig!!!
      Og forresten, gratulerer med bryllupsdagen <3

    18. Hei =)
      Var en som fortalte at hun var blitt migrenefri etter å ha brukt greens som er et produkt fra it works. Om du er intr i å høre mer om produktet eller prøve det så kan jeg hjelpe deg å skaffe det 🙂

    19. Jeg lurer på hvor du har tatt den og om du vet om det er flere steder der de har akupunktur kunnskap og sitter piercinger mot migrene? Bruker de noe for å finne ut av hvor ditt punkt sitter? Har en del spenningshodepine jeg gjerne skulle ha blitt kvitt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg