Brudens tale til mannen

Kjære BTO.  Kjære Bjørn Tore.  Min kjære mann.

Brudens (altså min) tale er i gang! 

Og neida, jeg kommer hverken til å starte med til eller kjære, for å skrive en tale er for meg en fryd. Jeg elsker det, men det vet dere sikkert. Jeg skriver jo hver dag, så å skrive noe til mannen i mitt liv kan ikke bli stor gøyere. 

Tale er jo for mange veldig skremmende, jeg blir selv helt skjelven i beina når jeg først skal holde en, og får et vondt sug langt ned i magen. Jeg føler at det synes godt der jeg står, at hendene mine skjelver, at stemmen vibrerer, men slik er det altså ikke. Det er bare en følelse. Jeg har holdt en rekke soliststykker i løpet av de 9 årene jeg har spilt instrument, og følelsen er helt lik. “mamma, så du beina mine skalv?” spurte jeg henne da jeg bare var liten, men alt hun så var jenta si som utførte et perfekt stykke musikk på en alt for stor saxofon.


Den reelle gleden av å få holde tale for mennesker man er glad i – bryllupstale til vår kjære mor og hennes mann

Det er ofte selvfølelsen som knekker oss litt under en tale, men for 5 måneder siden så holdt søster og jeg tale i vår mors bryllupsfest. Og jeg må bare få si, den gleden man kan gi ved å holde en tale overvinner hver minste frykt i kroppen. Det er bare tre ting som er helt avgjørende:

  • Skriv talen, mens du har god tid
  • Ikke lag talen for lang, 1 – 3 minutter, holder lenge, og gjerne med litt humor
  • Øv! Kan du talen uten å måtte lese, så utfører du den også med stil

♥ 


– Speiltvillingene på Facebook – 

4 kommentarer
    1. Jeg har fulgt bloggen din så lenge jeg kan huske og jeg syntes det er så utrolig gøy at dere skal gifte nå og at du velger å dele alle forberedelsene. Du skriver på en slik måte at jeg føler meg invitert til bryllupet. Her en dag så satt jeg faktisk og gledet meg til dere skal gifte dere og jeg har verken møtt eller kjent noen av dere. Dette blir så spennende og fint. Jeg håper dere har det meste klart til nå. Og masse lykke til med siste innspurt nå. Og må bare si det igjen, gleder meg slikt til bryllupet. Klem 🙂

    2. Jeg hadde ikke tale, mannen , min far ,forlovere … men tok en litt senere i selskapet. En takke tale til han som ledet oss igjennom middagen og avsluttningen av festen. Jeg gikk i oppløsning til tårer jeg minnes alt med glede.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg