Kaninparadiset med ny accessorize

I går tilbragte vi hele dagen ute i hagen, med en stor tomt går man aldri tom for hagesyssel, men spør du meg er det liten som slår nettopp det. Min favoritthage her hjemme er så klar kaningården. Så i går fikk jeg renset og raket inne hos de 6 små, før jeg fant ut at jeg fikk pimpe opp enda litt til. Min mamma sa alltid at jeg var mer opptatt av å ha det ryddig, rent og pent hos dyra mine, enn jeg var på mitt eget jenterom. Og jeg tror det ligger noe i det enda. For BT ryddet huset, mens jeg bar stein og stubber for å dekorere hagen til kaninene. 

Bell med sine fascinerende fargerike øyne, blå i midten og brun på sidene.

En ny stubbe til heimen. 

Enda en ny stubbe i heimen. 

 

18 kommentarer
    1. Ååhhh så fint og koselig kaninene har det😊 Elsker å se hvor godt dem har det hos dere😀 Hvordan går det med hesten din forresten?

    2. Jeg tviler på at NOEN kaniner har det finere og bedre enn dine 🙂 Mulig jeg har spurt tidligere, eller du har skrevet om det før; er alle kaninene dine sterilisert nå?

    3. Hei! Jeg skal lage kanin og Hønehus ila høsten og våren, og ser kaninene dine bor i en lekestue (?) Er denne isolert så de kan bo der hele året?
      Ønsker tips til hvordan vi skal løse dette med luftegårder og hus til begge deler.
      I mitt hode skal det være et litt langt skur, med to dører og skillevegg, med hver sin luftegård. Men er ingen designer, så har litt problemer med å se det for meg..
      Kaninene deres har det jo herskapelig 😀

    4. Hei! Lurte på om du kunne laget et innlegg om (eller evt svare her, så får jeg følge meg i kommentarfeltet) om hvordan rutinene deres er med kaninene?
      Spesielt med tanke på når de får være ute i den store hagen og når de er inne i huset og der med fuglenetting i taket. Hvordan dere får de inn igjen i huset osvosv,

    5. Hei, ser ut som kaninene dine har det super flott:). Skulle ønske jeg kunne gi mine to flotte kaniner et like bra sted og være ut:).
      Jeg ser du har drikkeflaske til kaninene, har du prøvd og gi de vann i skål? Jeg fant ut at mine kaniner foretrekker og drikke vann ifra skål i forhold til drikkeflasken:)

    6. Daniella: Ja, de koser seg 🙂 De har drikkeskåler inne i huset, og en drikkeflaske ute, det er egentlig av den hensikt at om de skulle hoppet drikkeskålene inne over ende, så har de fremdeles vann ute. Men her også foretrekker de skål 🙂

    7. Ida: Jeg kan svare deg her jeg 😀 Kaninene går ut og inn som de vil hele døgnet, alle døgn 🙂 Så de er kun inne i huset med nettinghagen når gresset er spist helt ned og det trenger en liten kaninpause for å gro litt igjen 🙂

      Men når jeg skal få alle inn, så går jeg bare inn i huset med litt eplebiter og roper på dem 😀

    8. Silje: Hei 🙂 Det er egentlig bare et skur som jeg har gjort om. Det er isolert, slik at de kan bo der hele året jeg. Høres ut som det kan bli veldig fint 🙂

    9. Kjempe fin plass dere har! Jeg har to kaniner som nett har fått unger, gutten har jeg flytta til ett annet bur, men det er så lite og han får ikke gått ute. Tenkte å lage en uteplass til alle sammen, men lurer på hvordan jeg skal gjøre det. De graver veldig og tenkte å ha hønsenetting eller noe lignende i bunn, men vet ikke helt hvordan. Har du noen tips?

    10. Åh, du er så fiin!😊 De dyrene deres må ha det som plomma i egget!👌🏼 De er heldige! God sommer ☀️🌸

    11. Så utrolig fin kaningård du har laget, og herlige kaniner 🙂 Selv har jeg 4 kaniner. Vi har laget en luftegård under et stabbur og synes det fungerer veldig bra, men jeg ble litt misunnelig på din luftegård nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg