2 døgn uten dekning

På mandag bråbestemte vi oss for å slenge kanoen på biltaket og krutte av gårde med fiskestenger, telt og myggspray i bagasjen. 
Da vi kom fram til vannet, kjente jeg på hva pappa har gitt meg i oppveksten. Etter at mamma fikk en ryggopperasjon da jeg bare var en liten jente, har hun sjeldent kunne være med på overnattinger i telt, men det hindret ikke pappa i å ta med søster og meg på fisketurer. 

Minnene fra alenetiden med pappa og søster på kanoturer er sterke, så selv om det nå sikkert er 15 år siden sist, så husker jeg fremdeles hvordan man knyter fiskeknuter, trer på mark og sløyer fisk. Og det er jo litt kult når det er jeg som må lære opp mannen. 

Da vi padlet over vannet, på vei til den faste plassen vi alltid har teltet på, skjønte jeg at den beste gaven jeg har fått av mine foreldre, må være at søster og jeg har arvet kanoen vi har lagt utallige timer med padling i. Som mamma selv, ble jeg plutselig så ufattelig takknemlig for at pappa er akkurat min pappa, og at han har vist oss hva naturen kan gi, slik at jeg igjen kan vise mine barn gleden av å være et sted der en telefonsamtale ikke kommer igjennom, så man er nødt til å bare være. 

Bjørn Tore, som aldri har vært på teltturer som dette i sin oppvekst, synes også livet her ute er helt magisk. Totalt øde fra folk, og kun med lyden av fossefall og kubjeller fra kuer som beiter i det fjerne. 


Klare for tur! 


Fremme! 

 Nattaklem


Olivia venter på napp 

 Utforsker vannliljene

 Otilie fin første fisk, en liten abbor

 Solkos

 Team perfekt! 


Olivia til første fisk, en liten ørret


Tegnetid i mellom fisketurer


Verdens fineste hund med på tur


Solnedgang natt 2 

 Blåbærpikene


Fersk fisk til lunsj! 

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

12 kommentarer
    1. For noen nydelige bilder. Så ut som en perfekt tur! Kan jeg spørre hvilket vakkert vann dette er? Eller er det hemmelig?:) Ble inspirert til å få tak i en kano og prøve en tur et eller annet sted med mann og barn:)

    2. Wow!!
      DET så vanvittig idyllisk ut😍
      Har du mulighet til å fortelle litt om hva dere tok med dere? Vi har selv tenkt på telttur, men når jeg ser alt fra stekepanna til potetene, samt stearinlysene, så skjønner jeg at det er mye jeg ikke har tenkt på😅 Man må sikkert ikke ha med alle disse tingene, men det blir nok utrolig kost når man har de 🙂 Gidder du å utdype litt rundt pakkingen? 🙂

    3. Du vet det kanskje ikke, men headeren din er borte Det er et stort “bilde” der hvor det står : Please update your account to enable 3RD party hosting.

    4. Så koselig det ser ut😊 Så flinke dere er til å ta LED barna ut for å oppleve og skape gode, fine og trygge minner😊

    5. Sandra: Stekapanna hører til en primus, det er jo veldig greit, for da kan man lage mat og koke kaffe 🙂 Stearinlysa er vel ikke nødvendig, men veldig koselig da 🙂
      Jeg vet liksom ikke helt hva du mener jeg skal utdype om?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg