Ny mr. iMac

Sommerferien var i går over, barna hadde sin første dag i barnehagen, etter 4 uker fri. Jeg satte meg til rette ved “arbeidsplassen”, som riktignok befinner seg i spisestuen. Jeg var klar for oppstart, legge planer, og skrive. Mr. Mac pustet og peset, ikke klar for enda ett år med hardt arbeid. Jeg åpnet et dokument, det tok 5 minutter, så jeg laget kaffe og rakk å drikke en kopp før mr. hadde fått knirket fram dokumentet for meg. 

Jeg hadde glemt igjen tålmodigheten jeg hadde til den aldrene mr. Mac i løpet av sommeren. Jeg innså at jeg faktisk ikke kan fortsette ett år til, med å bruke mer til på å åpne programmer enn jeg gjør på å skrive. Jeg sjekket den spesifikke sparekontoen for en oppgradering av mr. Mac – og der var i løpet av sommeren kommet inn nok oppsparte penger. 

Mr. Mac skal etter 6 år med hardt arbeid få lov til å deltidspensjonere seg, om mr. iMac tar fra nå av over timesvis med jobb. Det er denne jenta bak tastaturet veldig glad for, for nå lever jeg i et håp om at jeg kan lage filmer uten å bruke en halv uke fordi mr. Mac kapitulerer 20 ganger før en film er ferdig. 
 


– Speiltvillingene på Facebook – 

3 kommentarer
    1. Da bør du nok kjøpe noe annet enn mac;) jeg har bytta fra mac nå. Og en ny verden venta meg. En pc til samme pris som mac greier fler programmer og tyngre. Husk at om en mac koster f.eks 15000 så betaler du hvertfall 3-4000 utelukkende for merket bare:)

    2. Lite er så deilig som å kjøpe seg noe nytt når den gamle går som sirup. Anbefaler deg å ta backup og deretter reinstallere maskinen, da vil den mest sannsynlig gå litt raskere, og du kan bruke den til småting (eller finne noen spill som jentene kan få bruke den til når de har behov for litt underholdning :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg