MatSnap – rekordmange screenshot

Kyllingburger skulle vise seg å være riktig så treffende.

I går kveld delte jeg et par bilder av middagen vår på Snapchat  (stinetuss), og aldri har så mange tatt screenshot før. Det første som slo meg var, så det er flere enn meg som er litt matlei om dagen, og synes det er vanskelig å komme inn i middagsrutinene igjen? 

Det er jo ikke slik at vi ikke har spist middag i ferien, men det har nok vært mye grilling med venner, middager borte, middager på sparket, og samarbeid om å få dagens middag på bordet. Annerledes blir det i alle fall nå som hverdagen er tilbake. For min del har jeg stått i matbutikken og lurt på hvordan det er mulig at en hel matbutikk ikke har mat. Som om jeg helt har glemt hvordan det er å finne på middager hver dag. 

Da kyllingburgeren til slutt dukket opp i bevisstheten min, ble jeg så glad, for denne retten er så sinnsykt god. Enda bedre er det at den tar 15 min å lage. 

Så her er “oppskriften” på kylligburgeren vi spiser i dette huset: 

2-3 kyllingfileter 
2-3 store røde og søte tomate
1 avokado
salat
1 stor pakke / 2 små pakker – fersk mozzarella 

Pesto 
Hamburgerbrød

Så enkelt er det: 

Kyllingfiletene stekes i stekepanne eller i ovn med litt olivenolje til de er gjennomstekt. 
Mens kyllingen stekes skåres grønnsakene opp, og osten i skiver. 
Når kyllingen er ferdig deles den opp i strimler/biter 
Hamburgerbrødene varmes så vidt i ovnen. 

Så er det bare å smelle alt sammen, ha litt pesto i bunn, og strø på litt havsalt og pepper før topplokket plasseres, så blir det helt HIMMELSK! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg