15 beste jentefilmene

Da mørket snek seg på i går kveld, fikk jeg akutt lyst til å se en skikkelig jentefilm før jeg la meg. Problemet er ofte at jeg synes jeg bruker mer tid på å lete etter en bra film, enn jeg gjør på å se selve filmen. I går spurte jeg derfor alle mine fantastiske følgere på snapchat (der jeg heter Stinetuss) om tips. Det kom også inn mange spørsmål om jeg kunne dele alle svarene jeg fikk. Derfor kommer det et innlegg med flere av filmene som ble nevnt i går. 

Jeg regner egentlig med at dette er filmer de fleste jenter har sett allerede, og hvis ikke, så er dette filmer som bare MÅ ses – om man liker kliss og tårer så klart! 


Nicholas Sparks

Først og fremst må jeg vel nevne at ALLE filmatiserte bøker av forfatteren Nicholas Sparks er filmer som må ses. De er jo rett og slett helt fantastiske. Det overrasker meg gang på gang at det er en mann som er forfatteren bak disse historiene, men så slår det meg at det kanskje ikke kunne vært noen andre enn en mann. En mann som har funnet nøkkelen rett til kvinnes hjerte og vet med presisjon hvordan han skal treffe oss med sine karakterer. 

Her er 6 av filmene som er basert på Nicholas Sparks bøker, men det er enda noen jeg ikke har tatt med. 

Samme gate:

Hvis du som meg, liker filmene over, så vil du også elske filmene under. De er i samme gate, 3 filmer med helt forskjellige kjærlighetshistorier. “The age of Adaline” er en av mine store favoritter. En av de filmene jeg kan se igjen og igjen. Men når det er sagt, så har jeg sett de to andre også flere enn én gang. 

Gråtefilmer: 

Under har jeg nevt 3 filmer som også ble sendt som gode jentefilmer i går kveld. Jeg har sett to av de; “The light between oceans” og “Miracles form Heaven”, og la meg si at tørkerullen ble hyppig brukt. Den førstnevnte syntes jeg faktisk var på grensen til helt grusom! Mens i “Miracles from Heaven” var jeg helt grepet av hvor bra denne lille jenta, Kylie Rogers, spilte. 

Latter

Til slutt vil jeg dele tre filmer som er litt lettere til sinns, men også veldig god underholdning for kvelden.  


– Speiltvillingene på Facebook – 

29 kommentarer

Siste innlegg