Bryllup – Festen med magiske øyeblikk

Alle bildene er tatt av fotograf: Elisabeth Fighenschou Jølstad

Da kokken var 16:30 ankom vi bryllupslokalet etter å ha vært avgårde å tatt noen forloverbilder sammen med fotografen. Der ventet alle gjestene på oss, og vi ble tatt i mot med et glass sprudlende. Søsteren min hadde fått i oppgave om å sette opp kameraet mitt, og ta bilder av alle gjestene. Jeg fikk sneket meg en liten tur bak kamera selv, en kjent posisjon. Bildet av søster med hennes forlovede, forteller bare lykken som var i luften den dagen. 

Otilie og Olivia var sammen med oss fram til klokken ar 18, da vi satte oss til bords. 
To energibomber fylt til randen av glede og kjærlighet. På en dag som dette så kjenner man på takknemligheten over alle som er i livene våre med forsterket styrke, og jeg kunne ikke vært mer takknemlig for de to barna vi er så herlige å ha fått sammen 

Dette blinkskuddet av mine forlovere som ser på at pappa og jeg danser ute på plenen er også bare helt nydelig <3 Ikke bare fordi bildet i seg selv er vakkert, men for oss som var der, så bringes følelsene og stemningen tilbake til minnet. 

Middagen var rene treningsøkten, det ble trampet og klirret i ett kjør, og BT og jeg var over og under bordet for å kysse flere ganger jeg kan huske. 

Det var til sammen 11 som holdt tale og en sang som ble holdt under middagen, i tillegg til toastmasterens ord. Og hver tale var så fordømt bra, at tårer rant, og lattekulene fylte rommet. Bjørn Tore som kanskje hadde gruet seg mest til å holde tale, gjorde hver og en av oss helt målløse. Talen hans må ha vært den beste talen som har blitt utført i et bryllup, og det var egentlig det alle gjestene snakket om resten av kvelden. Han hadde fått med de viktige detaljene fra hele vår tid sammen, i tillegg hadde han en så humoristisk vri på talen, at vi fant ut at han like gjerne kunne legge opp karrieren, og starte i show bransjen. 

Jeg som ikke gruer meg til å snakke foran folk, fikk presentasjonsangst så det holdt, etter talen til Bjørn Tore. Men jeg kom meg igjennom jeg også selv om tårene mine satt relativt løst. 

I det man skulle tro at det ikke var mulig at talene kunne fortsette med den høye standaren de hadde, var det mine forloveres tur. La meg bare si at de nailet nok en fantastisk tale da de etter å ha sagt sine ord begynte å synge av full hals en sang de hadde diktet til oss med melodien fra Løvenes Konge. 

Denne dagen var som en drøm, fra vi sto opp klokken 7 om morgen den lørdagen, til vi la oss kl 7 om morgen på søndagen. Ja, for klokken rakk faktisk å bli halv 7 da taxien kom å hentet oss. Det var 24 timer med latter, glede og tårer. Helt nydelig mat, masse god drikke. Og vi danset, alle sammen danset til kjolene var støvete i bunn og mennenes skjorter falt ut av buksekanten. 

Det var magi over hele den store dagen i vårt liv.


– Speiltvillingene på Facebook – 

7 kommentarer
    1. Bryllupet deres så flott ut! Vi skal gifte oss til neste år og jeg kommer til å hente masse inspirasjon fra denne bloggen!
      Vi har ikke så stort budsjett og kunne virkelig tenke oss et låvebryllup selv. Men; hvordan løste dere det med kjøkkenplass så maten kunne varmes opp? Og hva med toalett?
      På forhånd tusen takk for svar! 🙂

    2. Helene: Du finner menyen vår under kategorien: bryllup 2017. Vi hadde bare en varmrett og den bestilte vi.
      Det var to toaletter på stedet, men vi leide også inn to ekstra 🙂

    3. Håper du legger ut noe mer fra festen, mtp lokalet og pynt 🙂 vi skal ha samme lokale neste år og ønsker inspirasjon til den delen hvor bordene ikke står. Der baren og dansegulvet er 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg