Sovende engel med blyant

Planen var egentlig å skrive ut bilder som jeg skulle sette i rammene på det nye gjesterommet, men så fikk jeg tegnelysten over meg, og ble bare nødt til å gjøre et forsøk på å tegne bilder til rammene i stedet for å skrive dem ut. Tegnetrangen kommer bare sjeldnere og sjeldnere over meg, og det merkes at jeg på en måte mister litt grepet om blyanten når det går to år mellom hver gang. Så kommer jeg på hvorfor jeg tegnet så mye tidligere, fordi jeg liker det veldig godt når jeg holder på i en dyp konsentrasjon. 

Blyant, kull og tusj
Den første tegningen kastet jeg da jeg var ferdig med øyet i fokus, og så startet jeg på ny. Den gangen gikk det heldigvis litt bedre. Jeg ønsker å få fram den sorte kontrasten som er i originalbildet, og brukte derfor både sort tusj og kull ved siden av blyantene. 

Tegner over bilder
Som ung var det å “jukse” fram en tegning (tegne over et bilde) en skam for meg, det har jeg heldigvis vokst av meg. Haha. Nå som jeg tegner en gang i skuddåret orker jeg ikke bruke tid på å finne riktige proposjoner, linjer i ansiktet og mål i mellom øyner nese og munn. Så på denne tegningen har jeg gjort det enkelt for meg selv (eller jukset, som jeg ville kalt det for 10-15 år siden), og lagt arket over bildet på dataen, hvor jeg så har tegnet over grovkonturene i ansiktet, før jeg satte meg ned og tegnet tegningen fra venstre hjørne oppe til høyre hjørne nede. Når det tar meg over 4 timer, så tenker jeg at det får være godt nok. 

Jeg tenker at det kan være et fint tips til alle som kunne tenkt seg en tegning på veggen. Man trenger ikke å gjøre det så vanskelig for seg selv, og det er jo stilig med et tegnet bildet til kontrast fra alle fotografiene som henger rundt om. 

Matt overflate 
Jeg liker godt den matte overflaten som tegning gir sammenlignet med et fotografi. Siden jeg i tillegg har valgt å henge bildene opp på en kalkmatt vegg syntes jeg tegningen ble finest uten glasset i rammen som gir skinn i bildet. Derfor har jeg enkelt bare fjernet all innmaten til en ramme, og hengt den rett opp på veggen. Tegningen har jeg festet på veggen med dobbeltsidig teip.  

 


– Følg Speiltvillingene på Facebook – 

9 kommentarer
    1. Hei! Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske, og er mektig imponert! Du får til så mye, har godt humør og har en evne til å være kreativ som mange av oss andre bare kan drømme om! Det kan man se på hjemmet deres, alt er så gjennomført og vakkert, og enda vakrere er det å tenke at det er hjemmelaget og skapt av deg. Nå som du snakker om at dere skal bygge hus, håper jeg vi får bli med i prosessen fra start til slutt 🙂 Tror nesten jeg gleder meg like mye som deg til å se hvilke løsninger og resultat dere ender opp med!! 🙂
      Masse lykke til framover, du er en enorm inspirasjon for mange! Håper du fortsetter med dette i mangemange år til.

    2. Så utruleg imponerande!!! Dette fekk eg lyst å prøve. Teikning og maling har eg aldri våga meg på,men kanskje eg skulle gje ei slik “jukseteikning” ein sjanse. Kunne du vist korleis “råskissa” di ser ut? Kor mykje du teikner av frå bilete på pc’en, før du byrjar for fri hand? Juks eller ei – utruleg flink er du!

    3. Vilde: Tuusen tuusen takk 😀 Dere får så klart bli med i byggeprosessen, det vil nok ikke bli enkelt å skrive om så mye annet da kan jeg tenke meg 😀

    4. Hei. Jeg har sendt deg en mail for noen dager siden som jeg ikke har fått svar på. Jeg lurte på om du kunne tegnet et familiebilde for meg? Om du har tid og vil det, om det er noe det går an å bestille fra deg? Hadde satt pris på svar😃

    5. Hei! Jeg har sendt mail til @gmailen som stod i kontakt informasjonen din, vet ikke om dette er riktig mail.
      Klem💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg