Tipser: hvordan klippe ut mønsterdeler

Enklere å navigerer i syoppskrifter: 
Jeg har prøvd å gjøre mønsterene mine litt lettere å finne for dere. Så jeg tenkte jeg kunne vise det enkelt før jeg skal vise dere hvordan jeg klipper ut mønsterdeler på stoff. 
Bloggen viser seg i to ulike design om den vises fra data eller mobil/nettbrett. I dataversjonen er det enklere å navigere seg i kategorier og arkiv, men nå har jeg gjort det enda litt lettere. I menyen som ligger under headerbildet mitt, vil du nå finne  “syoppskrifter barneklær”. I tillegg har dataversjonen et søkefelt der du kan søke direkte på hva du leter etter. 
Mobilversjo;, ikke så mye vanskeligere der altså, klikk på “meny” under headerbildet, og du finner alle “syoppskrifter på barneklær”.


Jeg husker da jeg for første gang oppdaget at jeg hadde klipt ut mønsterdelene mine med feil trådretning. Jeg skulle sy en joggebukse, og da den var ferdig var den umulig å få på barnet. I stedet kunne jeg strekke buksa så den ble like lang som lengden på hele barnet. Man lærer jo fort av sine feil, men jeg tenkte at jeg like gjerne kunne vise dere litt om trådretning og hvordan plassere mønsterdeler på stoffet slik at det blir riktig. 

Jeg har derfor laget en film, som jeg håper kommer til god hjelp for alle nye bak symaskinene der ute 

video:Hvordan klippe ut mønsterdeler

Lykke til med syingen!! 

 


– Speiltvillingene på Facebook – 

 

5 kommentarer
    1. Når man sitter alene og ler høyt at flua Fred… 🤓 😂
      Hvor mye er det i sømmon/sømrom? Tenker litt på hvor langt “inn” jeg skal sy…
      Og så lurer jeg litt på den printe-biten..
      For nå har jeg prøvd på flere printere, og de printer jo ikke 100% ut til kanten.. og den kontroll-linjen blir 9.5-9.6 cm istedet for 10.. stemmer det da?🤔

    2. Akkurat dette har jeg klart en gang siden ble jeg foklart hos Stoff&stil at jeg måtte følge retningen siden har jeg klart det utrolig bra.

    3. Christina: Haha! Så bra. Flua Fred ass, innpåsliten liten rakker
      Oi, men da klipper du 0,4 – 0,5 cm utenfor mønsteret når du klipper ut stoffet, så blir det riktig 😀

    4. Elsker alt du lager! Blir så inspirert 🙂
      Ser du bruker noe som ligner på bakepapir, har du prøvd å lage mønster deler på byggfolie fra Biltema? Har nettopp bytta til det og jeg elsker det! Pluss delene varer lengre 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg