En haug med pels og kaninører

I går tenkte jeg noen rare tanker om meg selv da jeg listet meg i en stor omvei rundt hagen, og ned på veien, slik at jeg kom opp igjen på bakesiden av kaningården. Det halp ikke stort da jeg så det sto en politibil noen hundre meter unna. Om de som satt inni så meg, må de ha lurt på hva jeg snek meg rundt etter med sakte slow motion bevegelser for ikke å lage en lyd i singelen mens jeg lusket meg inn i oppkjørselen.  

Litt tidligere hadde jeg vært å plassert kamera inni kanininnhegningen, for jeg hadde så lyst til å få noen bilder når gjengen på seks strekker ut beina og hviler øyelokka. Grunnen til at jeg måtte liste meg innpå dem med selvutløseren i hånda er fordi de spretter opp og hopper vilt rundt så fort de ser jeg. De vet at jeg betyr mat, og da hoppes det i glede når jeg kommer for nært. 

Tenk at kaniner ikke er flokkdyr da, de ser ut som en ganske bra flokk i mine øyne <3 Kose mose!

Man får jo lyst til å legg hode oppå dem og ta en hvil selv! 
 


– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Du er virkelig en inspirasjon på så mange måter, men min store “inspirasjonsfavoritt” er hvordan du behandler og verdsetter dyrene. Jeg blir rett og slett så rørt og oppriktig glad når jeg ser bilder av dyrene dine, og av jentene og dyrene. Det høres kanskje litt rart ut, men det er helt sant. Det er så flott hvordan du tar vare på dem, og er glad i hver og en. Ikke minst er det så skjønt å se hvordan jentene også er det. Aldri mist den egenskapen, og forsett å spre dyregleden! <3
      Hvordan går det forresten med Dronningen? Har du henne enda? Blir det noen rideturer, eller tillater ikke helsen hennes det?

    2. Annika: Tusen takk <3 Jeg synes jo ikke det hører merkelig ut, for jeg elsker jo folk som behandler dyrene sine bra selv 🙂

      Dronninga har jeg gitt til en meget flink og god hestevenninne, der har hun en fast forrytter som hun har fått en kjempe kjemi med. Helsen hennes er veldig bra om dagen, og hun blir tatt godt vare på <3 Det var en tung avgjørelse å ta, men jeg tror hun har det bedre nå, og hun bor fem minutter unna slik at jeg besøker henne fra tid til annen, og kan ta meg en ridetur om jeg ønsker det <3

    3. Hei, Stine. Jeg har fått meg en liten gutt som er blanding av dvergvedder og løvehode på snart 3 måneder – han er bare så herlig.<3 Men jeg vurderer å få en til, en liten lillesøster. Så det jeg lurer på er om du har noen formeninger på når det er en bra tid/alder for begge parter å få en til?

      1. Hei 😀 Det viktigste er at du kastrer hankaninen din så snart du kan. Dette må du gjøre for at kaninene skal kunne gå sammen uten å sloss eller lage barn i hopetall. 🙂 Men jeg tenker at har du kapasitet så er det fint å gjøre det så tidlig som mulig, da de enklere tilpasser seg. Husk å følge rådene for å bonde kaninene 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg