Adoptert en ny pusevenn

Hjertet mitt smelter! Har du noen gang sett noe søtere? Neppe! (tar ingen stilling for at jeg er litt selektiv nå) haha. 

I 3 måneder har vi nemlig ventet på at den rette pusen skulle dukke opp, og for to uker siden kom henne endelig. Du vet den pusen som bare kryper innunder huden på deg ved første øyekast. Vi reiste å besøkte henne på dyrebeskyttelsen så fort vi hadde mulighet, og bestemte oss med det samme. Hun skulle være med oss hjem. 

Jentene falt pladask for brødrene hennes som var født i det samme kullet. Det var to sorte og hvite gutter som var skikkelig råtøffe og klare for lek, selv med små jenter på fire år. Sissi, som vi har valgt å kalle pusen vår, var veldig sky og redd. Så mens brødrene lekte med jentene, gjemte Sissi seg på et trygt sted og fulgte med med blikket. Begge de to guttene som jentene fikk så god kjemi med var allerede adoptert bort, og det var bare Sissi som ventet på et nytt hjem. 

Jeg har alltid falt for de dyrene som trenger litt ekstra med omsorg, så for meg føltes det som den helt rette pusen. Vi kunne ikke ta med Sissi hjem da vi var å besøkte henne første gang ettersom hun bare var 10 uker gammel, så vi har ventet og ventet og ventet i lange 2 og en halv uke på å få henne med oss hjem. 

La meg bare få skryte av jobben dyrepasserne på Dyrebeskyttelsen Horten/Tønsberg gjør. Da vi for litt over to uker siden besøkte Sissi, var hun en veldig sky pusejente, som var født ute og derfor ikke vandt med mennesker. Vi ble fortalt og forventet derfor å få en pusejente som trengte ekstra mye med kos, stell og tid for at vi skulle få en trygg og uredd pus. Men etter to uker på dyrebeskyttelsen er hun en helt annen pus en den vi besøkte for bare to uker siden. 

I natt har hun sovet hele natten oppå beina mine i senga, og jeg må si at vi allerede har rukket å bli to gode venner <3 

Vanskelig å ikke la seg sjarmere av den jenta her. 


– Speiltvillingene på Facebook –

20 kommentarer
    1. Kattunger er så nydelige (katter generelt og da) <3 godt å se at katter fra dyrebeskyttelsen også får et trygt hjem <3

    2. Nydelig! 😍😍 så flott at du kjøpte fra dyrebeskyttelsen. Får helt vondt av å se innleggene de deler på Facebook. Enkelte skulle aldri fått vært i nærheten av dyr i det hele tatt. Får såå lyst til å ta til meg katter, men nå har jeg en miniatyrhund på litt over ett år og er student… så når jeg er litt mer stabil så skal jeg uten tvil få meg en eller to katter fra dyrebeskyttelsen…vokste opp med katt hjemme og det var fantastisk! Må alle deres katter være innekatter og hvordan stilte de seg til det at du har en (stor) hund hjemme også? Tror du det var en fordel at den er vandt til katter i henhold til at du fikk ta til deg katten? Jeg vet ikke reglene de har på slikt..?

    3. So nett😻 kan tenka meg at denne pusen kjem til å få det aldeles fortreffeleg hjå dykk!
      Kos dikka!

    4. Så nydelig liten jente <3 Jeg har noen spørsmål til dere som allerede har en katt fra tidligere. Hvordan løser dere det når dere skal reise bort, er det noen som passer katten(e) på samme måte som hunden, eller har dere en løsning slik at de kan gå inn og ut av huset selv? Vi har snakket mye om å få oss en katt, men har det vanskelig nok med å få plassert bort hunden når vi skal noe sted. Selv om det ikke er så ofte da.
      Og hvordan går pusen og Tyra sammen? Hunden vår er vokst opp med katter, men har ikke bodd med katt på mange år nå. Lurer veldig på hvordan han hadde reagert.

    5. Så utrolig søt!! Har hun blitt introdusert til den andre pusen deres enda? Vi har to katter, fikk den andre kattungen da den første var 6 måneder. Han eldste hatet han nye i en uke, men nå er de gode venner som sover sammen og leker sammen.

    6. Birgitte: De har snust på hverandre, kan ikke si at de hater hverandre, men de er skeptiske begge to. Den vi har fra før av er 5 år og hun er trekker seg bare unna 🙂

    7. Anette: Til kattene har vi passere som kommer hjem og ser til de og gir mat og vann. Vi har ikke mange naboene her vi bor, men heldigvis har nærmeste naboen også dyr, så vi passer alltid hverandres dyr om vi skal bort 🙂
      Vi har ikke katteluke, så om sommeren er de stort sett ute om vi er på ferie, også får de mat og stell ute/i låven, naboene har også nøkkel om det skal bli dårlig vær og kattene vil inn. Når det ikke er varmt ute er kattene inne mens vi er avgårde 🙂
      Pusene liker å stryke seg inntil Tyra, og Tyra bryr seg ikke om at de er klengete, så det har aldri vært et problem.

    8. Emilie: Kan ikke si at jeg opplevde at de hadde noen regler altså. Jeg presenterte oss så klart, sa at vi var en familie med små barn og andre dyr fra før av, og det er stort sett ikke noe problem det. Om det er et “problem” så nevnes det til hvert enkelt tilfelle. Eks: De kan legge ut bilde av en katt og skrive at den ikke liker barn, og søker derfor et hjem hos voksene. Samme kan skrives om dyr, at pusen ikke går sammen med andre dyr.
      Katteunger er jo lette å tilpasse, så det er stort sett ikke noe problem å ta til en kattunge selv om man har dyr fra før av. Og nei nei, jeg tror dyrebeskyttelsen helst vil at kattene skal få lov til å gå ut og inn som de vil, og ikke være innekatter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg