Jeg bærer fram nytt liv inni meg 

Det har pågått i flere uker, jeg har vært totalt utslitt, jeg har hatt hyppige migreneanfall, blitt slått ut på dager jeg endelig har følt meg litt bedre. Jeg har løpt til badet, kastet meg over toalettskålen og vrengt innsiden til det ikke har vært mer igjen. Mine barn har stått bak meg, strøket ryggen min mens jeg har kastet opp. Ikke en gang, mange ganger. Jeg har tenkt at jeg skal få til å gjøre det jeg skulle, burde og ønsket å få til, i stedet har jeg krympet meg sammen på sofaen og sovnet. Jeg har vært så sliten at jeg har gått i en nedadgående spiral mentalt og fysisk. Jeg har bedt meg selv på middag til søster, fordi jeg skjønte at jeg trengte en avledning – for der jeg gikk på butikken så begynte tankene mine å tro at de andre som handlet kikket bort på meg å tenkte inni seg: hun der er en taper 

Jeg har aldri hatt slike destruktive tanker om meg selv, derfor har jeg hatt innsikt nok til å forstå at dette er ikke meg! 

Jeg har allikevel hatt tankene, for i det man som menneske ikke får til å gjøre noe så banalt som de helt enkle og normale dagligdagse gjøremålene, så bygger det seg opp en sky av dårlig samvittighet. Plutselig hadde jeg dårlig samvittighet ovenfor alle rundt meg, selv om innerst inne visste jeg at de forsto, at de ventet på meg. Når den dårlige samvittigheten kom, overtok etterhvert bekymringer, så endeløse destruktive tanker. Enda jeg visste at tankene var helt absurde, stanset det allikevel ikke strømmen av selvanklager og følelsen av å føle meg verdiløs og skyldbetinget. 

Som person er jeg som en åpen bok, jeg har aldri lukket ting inne, jeg er en av de som må åpne meg, snakke om det for å bli bedre – det hjelper. 
For meg har det vært viktig å dele med dere, jeg har vært nødt til å forklare hvorfor det har gått dager uten nye publiseringer, jeg har vært nødt til å forklare hvorfor jeg ikke har levert, hvorfor ting har vært annerledes. 

Dere skal vite at det har vært en enorm trøst for meg å vite at dere tenker så varmt om meg, og at dere forteller at dere venter på meg. 

Mange har vært bekymret, jeg har vært bekymret selv, men det er ikke noe alvorlig.

Jeg har ikke møtt veggen, så hva tror dere da det er som har forårsaket oppkast, migreneanfall, og utbrenthet i flere uker? 

Svaret er vakkert: Jeg bærer fram nytt liv inni meg 

Unborn human embryo model for education purpose

Så kanskje er du en som lurer på hvorfor jeg har skrevet om hvor tøft jeg har hatt det, når jeg egentlig bare burde føle takknemlighet og glede. Da kan jeg fortelle at det jeg har lært denne gangen, er at selv hvor ønsket dette nye livet var, så utelukket ikke det for at jeg faktisk kunne få en svangerskapsdepresjon. Og er det noe som kanskje er viktig å belyse i vår “perfekte verden”, så er det vel nettopp det at svangerskapsdepresjoner faktisk er helt reelt, og kan ramme selv den lykkeligste mor, for det er noe som står utenfor vår kontroll. 

Jeg har så mye støtte og kjærlighet rundt meg, at jeg umulig kan falle, men det har ikke stanset tårene i å flomme når jeg har vært alene. Jeg er så fordømt lykkelig, men jeg er også nervøs, og så sliten at selv det å gjøre ting jeg elsker har vært helt umulig. 

Størst av alt er allikevel kjærligheten ♥


– Følg meg på Facebook her – 

174 kommentarer
    1. Gratulerer så mye💜 Kjempebra at du er åpen om det at det ikke er galt å ha en nedtur eller ha “negative” tanker uansett hvor velkommen den lille spiren er 👏🏼

    2. Så hyggelig! Gratulerer så mye!! (jeg hadde en liten mistanke om at du kunne være gravid) 🙂
      Og som du sier – vi venter på deg, så det trenger du ikke tenke på <3
      Gleder meg til å følge reisen deres videre :-*

    3. Gratulerer så mye med en ny skatt på vei 😍 Så glade på deres vegne, selv om det er trist å høre at du har et tøft svangerskap 😔❤️ Håper du har mye god støtte rundt deg, og at det blir lettere etterhvert ❤️ Ja, en skal være takknemlig for å få bære frem et barn, men det skal også være lov å synes at ikke alt er greit ❤️ sta godt vare på deg selv ❤️ Og for en heldig baby som lir født inn i en så kjærlig familie som deres ❤️ Sender mange gode klemmer og lykkeønsknigner ❤️

    4. ååh, så koselig <3 jentene dine er noen mnd eldre enn mi datter, og nå venter jeg selv tvillinger, og du venter et nytt barn, så fantastisk.. Jeg har selv hypermesis, og sliter med og komme meg gjennom dagene, så jeg føler sånn med deg med alt <3 gratulere så masse fine deg!

    5. ÅÅ, dette har jeg hatt på følelsen lenge!
      GRATULERER så utrolig mye! Jeg trodde faktisk du skulle avløsere det i et blogginnlegg for noen dager siden da min gravide hjerne leste Den i stedefor Det i denne setningen: “Det lille som plutselig betyr så ekstremt mye.” Hihi! Så utrolig gøy!
      Bra at du skriver litt om dette med at alt ikke er hundre prosent perfekt i et svangerskap alltid, og at man ikke går rundt å er lykkelig 24/7! Har ikke hatt svangerskapsdepresjon selv, men jeg, som alle andre, kan få det og da er det bra det blir snakket om av dere som når ut til mange 🙂
      Gleeder meg til å følge deg videre nå (det er selvølgelig alltid kjekt å lese bloggen din, men nå blir det ekstra koselig ;))
      Igjen; gratulerer så mye, håper du snart føler deg bedre 😀

    6. Ååååå nå ble jeg så glad på deres vegne❣️Jeg gråter også for du skriver så fordømt bra, om så fordømt viktige ting. Ting som kan råke selv den beste❤️ Du er og blir en inspirasjon for meg for evig tid tror jeg😊 Uten å kjenne deg kan jeg bare sense at du er god med alle rundt deg, som betyr mye for deg. Lykke til med tilværelsen videre, det er jo en fantastisk tid fremover til tross for tunge tak nå Stine. Aller størst er kjærligheten❤️

    7. Fantastiske nyheter 💖 Gratulera så masse til hele familien! For en lykke! Flott at du er åpen og viser at alt ikke er en dans på roser. Håper du går en bedre tid i vente og gleder meg over å få følge med på fortsettelsen 💖 I ditt tempo!

    8. Først og fremst takk og lov for at det ikke var “verre”, og med verre så mener jeg kronisk sykdom/dødelig sykdom!
      Jeg forstår veldig godt et trøblete svangerskap, er og har vært der selv også med baby nr 3 (bare jeg har gått gravid tre ganger🙈). Ting har blott lott bedre etter at babyen ble mer reel med hjerteslag, OUL og aktiv sparking. I tillegg til at jeg synes det er lettere fysisk å ha bekkenløsning og slite med å gå i motsetning til opplast og kvalme hele døgnet.
      Håper på at du får det bedre både fysisk og psykisk. Om du skal dele terminmåned osv etterhvert er det veldig kjekt å høre ☺️

    9. ååååå, jeg visste det, bare skjønte det ( som jeg forslo her tidligere )! =)
      Til tross for alle plager – gratulerer så mye, for en fantastisk nyhet <3

    10. Gratulerer så mye med den lille i magen! 🙂 Så krysser jeg alle fingre og tær for at det blir fler oppturer enn nedturer for deg de kommende månedene som gravid! <3

    11. Ta den tiden du trenger kjære deg. Så godt å høre at du er åpen om dette og har kjære og nære rundt deg som støtter! Og ikke minst gratulere så mye med en ny skatt. Her i huset er skatt nr 4 akkurat rukket å bli tre dager gammel.

    12. Ååå for en fantastisk nyhet❤
      Gratulerer så mye.❤
      Har hatt min misstanke.
      Så godt at du setter ord på det. Kjenner meg så godt igjen i det du beskriver når jeg selv gikk gravid.
      Ha en en super dag. Klem

    13. Sååå koselig!! 💗 at det er mulig å føle en slik glede for noen man aldri har møtt er helt utrolig, men jeg er så enormt glad på dine (deres) vegne! Vært så bekymret for at noe alvorlig var galt med deg.
      Gleder meg til energien kommer tilbake og alle de nye prosjektene du kommer med.
      God førjulstid, og lykke til i svangerskapet❤ (er det dager uten adventskalender fra deg, så regner jeg med at jeg snakker for oss alle. Vi forstår!)

    14. Gratulerer så mye! Håper du snart føler deg bedre, både fysisk og psykisk! Selv sleit jeg veldig(!) med migrene i mange år. Så ble jeg gravid og utover i svangerskapet ble det stadig færre migreneanfall. Nå er storebror 2 1/2 år og det er svært sjeldent jeg får anfall. Håper virkelig det blir slik for deg også! For det er helt pyton! Spesielt når man får svangerskapskvalme på toppen… Husk at det vil bli bedre! Hver under graviditeten sa jeg høyt; dagen i morgen kan bli bedre. Følte det hjalp meg mot å ikke gå i helt kjelleren. Lykke til og masse god bedring!

    15. Gratulerer så mye! Og TUSEN TAKK for at du velger å være åpen om følelsene. Hadde selv litt samme opplevelsen i mitt 3dje svangerskap og da var det veldig til hjelp å lese om andre i samme situasjon. Livet er ikke alltid perfekt og det er viktig å formidle. Hormoner og følelser er vanskelig å styre:/ Ønsker deg masse lykke til i svangerskapet videre! Gjør mer av det som gjør deg glad og fokuser på de små gode øyeblikkene😘 Klem!

    16. Gratulerer så utrolig mye! For en hyggelig nyhet❤️❤️❤️ Leit å høre at du har en tøff start på graviditeten, håper det blir bedre utover.. Takk uansett for at du er åpen om det, tommelopp for folk som tør å snakke om ting man ikke alltid snakker om<3

    17. Oii!! Gratulerer så masse til dere alle! Tipper jentene blir fantastiske storesøstre!
      Ta vare på deg selv fremover! 🙂

    18. Gratulerer så mye! Ta gjerne tak allerede nå med lege/psykolog, så gjør du livet så mye bedre for deg selv. Sånt er ofte vanskelig å komme ut av alene <3

    19. Gratulere så mye med spiren!
      Jeg har kjent meg igjen i hvordan du har det, og siden jeg selv bærer frem ett nytt liv hadde jeg en mistanke om at du gjorde det samme! Gratulere til oss! Vi har vel termin rundt samme tid, så jeg gleder meg til å følge deg videre!

    20. Gratulerer så mye! ❤ Ta det med ro, pass på deg selv og kos deg med dine to- og firbeinte i denne tiden ❤ God førjulstid👨‍👩‍👧‍👧

    21. Gratulerer så mye. Endelig kunne du skrive det 😀
      Har att en anelse den siste måneden 😉
      Jeg er selv litt over halvveis nå med nr to og de første månedene var helt forferdelige. Jeg hadde heldigvis 4 uker sommerferie når det sto på som verst. Da måtte mannen gjøre alt, for jeg bare sov. Jeg kunne seriøst sove 12 timer i strekk, for å tvinge i meg litt mat og sove 12 timer til. Jeg hadde alle mulige slags smerter over alt. Alt fra hodeverk til vondt i kne? ;P Forhåpentligvis så vil du bli noe lettere i humøret når disse verste månedene er forbi… Jeg tenkte på ett tidspunkt at jeg ville ta abort, for jeg klarte ikke… Jeg trodde aldri jeg skulle overleve. Og vi har snakket om barn lenge, så dette var noe vi ønsket. Du har resten av livet på å rydde, stille opp for familie og venner osv, men du er bare gravid noen få ganger i livet. Du bærer frem ett liv inni deg og det er en stor jobb både fysisk og psykisk. Ingen svangerskap er like. Du stiller alltid opp for andre, så la nå de få stille opp for deg <3

    22. Ååå!!😄😄😄😄💪❤ først og fremst, GRATULERER til dere alle! For ett lyspunkt! Utrolig flott at du deler de viktige følelsene som så sjeldent blir snakket om! Og det er nok ikke alle som er klar over at det faktisk dreier seg om en svangerskapdepresjon når slike tanker, følelser og utslitthet kommer. Spesielt ikke da de vet det er ett lite mirakel i enden.
      Ja, størst av alt er Kjærligheten, og det er du ett enestående eksempel på❤

    23. Gratulerer så mye! Det var hyggelig å lese,
      Og at det er noe så vakkert som er årsaken til at du har vært dårlig!
      Jeg må også få si at du er en helt enestående blogger!
      Norges beste! Du er så ærlig og tørr å skrive om det som er tøft og vanskelig, og det skal du ha creds for!
      det er faktisk mulig å se for seg deg som en normal mamma og person, og det er så godt for meg som leser!
      Gleder meg til å følge denne reiser med deg/dere og alt det andre du skriver om!
      Håper formen blir bedre og at energien kommer tilbake!
      Ha en fredfull og fin adventstid, og tenk, til neste år er det en til som feirer jul med dere!<3

    24. Gratulerer så mye ❤️
      Men så vondt at du føler det slik.. Min mor sa hun også hadde det slik i et svangerskap.
      Jeg har det heller ikke greit for tiden, jeg kan ikke bli gravid uten hjelp. Jeg går på sterke hormoner og har gjort det lenge. Til tirsdag setter jeg inn et egg! Jeg gleder meg! Men vet du, jeg er redd for å bli deprimert selv. Har nok litt «anlegg» for det. Selv om man lykkes etter lang tid med ivf, så tror jeg man kan bli deprimert selv om man blir gravid. Det har skjedd og skjer så mye med kroppen.
      Vet egentlig ikke hva jeg vil med denne teksten.. Ville bare dele litt med deg.
      Det hadde vært veldig gøy å gå gravid «sammen med deg» du deler og skriver så mye bra! Så kanskje det klaffer for meg også nå, at et nytt liv vokser inni meg 🙂
      Klem

    25. Gratulerer så mye, så gode nyheter <3
      Var redd bloggen kanskje hadde slitt deg ut og at jeg ikke lenger skulle kunne få et innblikk i din herlige kreative verden og hverdag som gir meg så mye inspirasjon 🙂

    26. Så fantastisk ❤️ har hatt en liten mistanke 😘 gratulerer så mye 😍 gleder meg til å følge bloggen din videre 😀
      Du er bare utrolig flink 😀

    27. Gratulerer så mye❤❤ godt å se at du snakker om alle de mørke og negative sidene ved et svangerskap, mange fremstiller dette så utelukkende positivt og fantastisk… det er som et maraton, et slit og man ser både blod, svette og tårer men jo nærmere mål man kommer jo lettere og bedre blir det, og man er stolt som en hane når det er fullført! Stor klem❤

    28. GRATULERER! Jeg er gravid selv, og hadde 3 tøffe måneder i starten, så jeg skal innrømme at når jeg leste hvor sliten du var tenkte jeg; Jøss, hun har det akkurat som meg i 1. trimester! Jeg har ikke så mye erfaring med svangerskapsdepresjon, men oppkastinga og utslittheten blir bedre, og det kan kanskje hjelpe på tankene også?:) Jeg syns det var fryktelig leit å gå fra å være supersosial, til å plutselig avlyse alt med alle og bare låse meg inne, og å være asosial er virkelig ikke sunt for meg 🙂 Så ja, langt innlegg, vet ikke om du finner noe trøst i det, men når du kommer “ut av det” blir det fryd og gammen, jeg har det topp nå i uke 19! Og så klart håper jeg du vil dele litt fra graviditeten etter hvert, spennende å lese om andres erfaringer 🙂 Og ikke minst sy babyklær! God bedring!

    29. Åå, nå ble jeg så glad på deres vegne!! Gratulerer så mye❤️❤️ Gikk spent inn på bloggen din i håp om første luke i kalenderen, men dette var vel om mulig enda bedre 😉 Så leit å høre at du har fått en tøff start, men også herlig å lese om de fantastiske menneskene du har rundt deg! Gleder meg til å følge deg videre, men husk å passe på deg selv først❤️

    30. Jeg hadde rett! Kommenterte for en stund siden om du var gravid, følte det på meg. Gratulerer så mye! ❤️

    31. Gratulera så masse med baby på veg! Du er ei inspirerande dame, som og blir endå meir imponerande når du står fram og informerer om slike viktige tema! Du er ikkje åleine og babyen er heldig å få kome inn i deres familie! Stå på! Dette klarer du 😊

    32. Dette var koselig å lese! ❤️ gratulerer! Sikker på du har to helskjønne jenter der hjemme som gleder seg til å bli storesøstre 🙂 blir morsomt å følge med deg videre☺️

    33. Gratulerer så mye til hele familien❤️ Har ventet en stund på dette nå😍 Håper de rundt deg tar vare på deg, akkurat slik du alltid gjør med de❤️

    34. Hurra!! Så utrolig hyggelig at dette var grunnen <3 Må si jeg har vært bekymret siden det har virket som migreneanfallene har kommet så hyppig, men det var en god grunn til det hele <3 Ta det helt med ro, jula kommer og er like koslig om hybelkaninene flagrer og baksten er kjøpt <3 Ta vare på deg selv og dine

    35. Ååh, gratulerer sååå mye! Nå ble jeg faktisk utrolig glad og rørt. Har lurt på dette en stund, om dere har tenkt på å få flere barn <3 Så koselig! Når venter dere den lille? Jeg har selv termin i mars 🙂

    36. Gratulerer så utrolig mye❤ Så hærlig me en ny perle i magen😊 Oppkast og sykt sliten ble jeg også. Kunne sovet hele døgnet😴 Alt av det “vanlig” daglige føltes som et mareritt😝 Men priset meg lykkelig over å ha en mann som tok ansvar❤ På nr 2 gikk kvalmen plutselig over på dagen i 12uke(en befrielse), men med minste jenta gikk det gradvis over, og vekslet seg med bekkenløsning.. urg..😖 Men gaven man får etter alt man kjemper seg igjennom er jo den vakreste av alt i verden😍😅 Lykke til, og håper for din del at du slipper mer plager. Dere er heldige😊 Ja, for størst av alt er KJÆRLIGHETEN ❤🤗

    37. Så spennende! Gratulerer så mssse ❤ Hatt en liten mistanke siden du hadde innlegget om dine trigger punkter for migrenen hvir hormoner var ett av de 😉 Gleder meg til å følge deg videre 😁

    38. Så utrolig hyggelig! Gratulere så masse til hele familien 🙂 Vil tro jentene gleder seg til å bli storesøstre <3

    39. Gratulerer såå mye, til hele familien 😀 Denne oppdateringen har jeg ventet ei stund på, for jeg kjente igjen tegnene med én gang. Som å lese om mitt eget svangerskap! Jeg ble heldigvis bedre fra uke 20 og utover 😊 Ta godt vare på deg selv <3 Å lage et nytt liv er ingen enkel jobb - men premien er den fineste som finnes <3

    40. Ååh, jeg tenkte tanken at så koselig det hadde vært om du var gravid og det var derfor du har vært syk <3 men så tenkte jeg at jeg har liksom ikke fulgt denne bloggen så lenge og jeg visste ikke om det var noe dere ønsker så fant ut at jeg måtte slutte å være så håpefull x) Men gratulerer så masse og trur babyen kommer til å ha helt fantastiske storesøstre ! <3
      Å som det står over her så er det lov å innrømme at svangerskap ikke er bare lett og koselig, og jeg synes det faktisk er bra at du har stått frem med det at du har vært syk og det har vært tungt for deg.. <3

    41. Jeg pleier ikke å bli så rørt av blogger, men dette vakre innlegget grep meg. Jeg fikk klump i halsen, og jeg fikk gåsehud.
      Det var et vakkert innlegg.

    42. Åh❤️ Nå fikk jeg klump i halsen og gåsehud! Gratulerer så mye med den lille spiren❤️ Håper formen blir snart bedre så du kan nyte magen og graviditeten! Jentene kommer nok til å bli supre storesøstre!😊 Gleder meg til å følge deg fremover❤️

    43. Hei på deg. For en nyhet 😍 gratulerer så mye med en ny en på vei! Og håper du kommer deg bra gjennom svangersdepresjonen ❤️ Har ofte tenkt at dine barn har det så godt hos deg, jeg kunne ønske du var min mamma! Haha! (På en ikke-creepy måte!) 😂 Dette skal du komme deg gjennom – sender en varm tanke til deg og dine 🤶🏼❄️ God førjulstid 🙊

    44. Gratulerer så mye!! Ta deg et pust i bakken og ikke stress så mye framover med alt som du føler du “skal og bør og må”. Fokuser på å gjøre de tingene du klarer og HAR LYST til å gjøre, så langt det er mulig. Ønsker deg masse lykke til og håper du føler deg bedre igjen snart.. 💗

    45. Gratulerer så masse, Stine! Jeg må innrømme at jeg har vært litt bekymret for deg. Ta godt vare på deg selv, og vit at det du gjennomgår er heeelt vanlig.<3 Gleder meg til å følge reisen din som gravid, jeg venter en liten gutt i mai selv.

    46. Gratulerer så mye! ❤
      Håper selv at vi får oppleve mirakelet om en liten spire selv snart. Har prøvd nå i 15 mnd uten å lykkes, og i dag ble vi henvist til ivf! Hadde vært koslig å kunne lese om den nye graviditeten din, og selv være gravid (sånn at jeg har en grunn til å sy alle babyklærene du nok kommer til å dele snart 🙈)

    47. Det var nettopp det jeg trodde var grunnen til at du var dårlig! Kjente igjen hvordan jeg selv har hatt det i svangerskapet jeg nylig var i. Så spennende med en baby! Håper formen din snart bli bedre, og husk at det er helt lov å ta det rolig selv om du skulle ønske du klarte mer!❤
      Gratulerer så hjertelig!
      .

    48. Sender over mange, varme klemmer og håper at de tunge stundene vil gli forbi etterhvert <3 <3 Gratulerer med en liten på vei, jeg gleder meg på din vegne <3 Ta godt vare på hverandre:)

    49. Omg!! Wow, dette er kjempegode nyheter Stine!!! Herlighet!! Endelig, holdt jeg på å si! Men så utrolig kjipt at du har følt deg dårlig. Fint at du ikke skjuler det, det som skal til for at det skal gå over er nemlig å føle på det, snakke om det, få det ut rett og slett!! Og så lykke til videre. Jippi!

    50. Gratulerer så mye! Bruker vanligvis ikke å kommentere noen steder. Men må bare få gratulert deg. Du inspierer meg mye med din kreativitet og du virker som en hærlig person som får til mye. Det er utrolig inspirerende å lese bloggen din og se alle krative ideer du kommer opp med. Du virker også veldig flink med barna dine. Du er et forbilde for meg. Måten du skriver på er insteressant og det er alltid like gøy å lese bloggen din. Du inspierer meg mye, tusentakk.

    51. Så koselig❤️ Ligger temmelig mye over doskåla selv.. Er nå halvveis og ser ikke ut som det har tenkt å gi seg… Du har min dypeste medfølelse!! Masse gratulasjoner til dere… noe så koselig! klem fra meg❤️

    52. Gratulerer så mye❤ Jeg ønsker deg alt godt, og håper tiden framover vil bringe deg mye glede og kjærlighet sammen med familien din. Ønsker deg og dine en riktig god førjulstid😊

    53. Gratulerer! Så utrolig koselig!
      Nå skjønner jeg hvorfor kommentaren min tidligere om tilsvarende utmattelseserfaring fra graviditet ikke kom med 😛 Kjipt at du har det så tungt, men som medgravid også godt å høre at vi er flere som ikke klarer å finne energien til å være over skyene selv om graviditeten er planlagt.
      Lykke til med veien videre! De sier at det blir bedre – og jeg håper det stemmer for både deg og meg <3

    54. Gratulerer så masse <3 Jeg tenkte faktisk at du kanskje var gravid senest i går, og sa det til kjæresten(selv om han ikke aner hvem noen av bloggerne jeg følger er) 🙂 Masse lykke til videre 🙂

    55. Har hatt det på følelsen at du er det ja 🙂 . For jeg har det akkurat likedan som deg og jeg er 16 uker i dag…❤️
      Gratulerer så mye til dere alle sammen. Tenk så heldig vi er begge to som får oppleve et svangerskap til! Er så magisk.
      Håper formen din blir bedre etterhvert. Når har du termin? 🙂

    56. Gratulerer så mye! ❤️ Tror nok det er mange mødre som kjenner seg igjen i det du skriver, og det er så bra at du er åpen om det! Jeg hadde tre tøffe måneder i starten av svangerskapet selv, nå har jeg bare fem uker igjen og jeg gleder meg så vanvittig til å bli ferdig og møte lille 😊 Alle svangerskap er forskjellig og det er ikke alltid like rosenrødt som mange skal ha det til. Det er en vanvittig slitsom jobb å bære frem et nytt liv 💖 Lykke til videre, håper det letter litt for deg snart 😊

    57. Gratulerer med spiren i magen 😍😍 er det eitt juni-barn du venter?😄 eg sjølv venter barn i jubi2018 😍

    58. D tenkte eg….
      Så koselig nyhet… gratulere då masse… håpe du får et migrene fritt svangerskap….

    59. Åååh hurra! Gratulerer ❤️❤️ Jeg er selv gravid med mitt første barn, har termin midt i juni! Gleder meg til å følge deg, og håper på litt inspirasjon på diy-fronten til bebis😍

    60. Gratulerer så mye 😊😁 var faktisk inne på tanken forrige gang jeg kommenterte da du skrev at du var sliten og tidligere hadde hatt fordommer om det å være SÅ sliten. Men det kunne jo være så mangt😉 kjekk nyhet nå i Desember, blir kjekt å følge deg videre og håper så inderlig de negative tankene går bort og at energien kommer tilbake øyeblikk😊 Nyt juletiden så godt det lar seg gjøre og vent i spenning på en ny skatt ❤️

    61. Flotte deg! Heier så mye på deg ❤️
      At du er åpen om noe som kanskje kan være tabu for noen tror jeg hjelper mange!
      Supermamma er du 🤗

    62. Gratulerer SÅÅÅ mye!❤️ Sender deg mange styrkeklemmer! Hadde svangerskapsdepresjon når jeg hadde lillemor i magen, ta vare på deg selv og kos deg så mye som mulig med dine kjære❤️

    63. Åå så gøy, gratulerer! 😊 Å få fødselsdepresjon er mer utbredt enn vi hører om og er absolutt ingenting å skamme seg over! Det må bli snakket mer om. Jeg var også veldig sliten i mitt svangerskap, det tar jo på kroppen. God helg 👍🏻

    64. Ah, jeg sitter her og feller noen tårer. Gledestårer fordi du bringer gode nyheter, men også noen medfølelsestårer fordi du har hatt det vanskelig. Godt å høre at du har så mange gode mennesker rundt deg <3 Uansett; GRATULERER så mye!

    65. Gratulerer så mye! Kjøpte den rustrøde kjolen med blonder øverst fra ellos som du hadde bilde av på Instagram! Perfekt gravidkjole når ingenting skal stramme 🙂 Men ingen fikk med seg jeg var gravid før to uker før termin da 😉

    66. Gratulerer så mye med en liten spire i magen som kommer til å fylle livet deres med enda mer kjærlighet ❤️
      Gleder meg til å følge dere alle snart 5 framover!

    67. Jeg fikk barn i sommer og ble da helt fra meg. Alt ble bare svart, tomt og forferselig. Jeg ble utredet av psykolog for (fødsels)depresjon, men jeg hadde det ikke. Har du blitt utredet?

    68. Gratulerer så mye! Jeg fikk en følelse for kort tid siden ang graviditet, og det var gøy å lese om det her nå:) Håper formen kommer seg og at du får et fint sv.skap<3 Jeg tror det blir en liten gutt;)

    69. Gratulerer så mye til dere! ❤️ Sett deg selv og babyen først og ikke slit deg ut ❤️ Håper kvalme, migrene og utslittheten gir seg etterhvert❤️

    70. Gratulerer så utrolig mye! 🙂 Tenk og få bære frem (bare) en i magen også 😉 Er selv tvillingmamma, og har ei fra før. Håper virkelig du føler deg bedre snart. Tungt når det er sånn. Utrolige koselige nyheter da 🙂

    71. For en skjønn tekst og veldig kjent – jeg bærer også fram et liv og kjenner til de følelsene du har <3 Lykke til!

    72. Gratulerer så mye! ❤ Veldig fint innlegg, ingen skam å bære på vanskelige følelser. Du er sterk som deler, all respekt til deg. Klem!

    73. Så koselig! Gratulerer❤️ Jeg og samboeren er i forsøksfasen, og jeg venter og venter på å få positiv test! Blir koselig å følge svangerskapet ditt når jeg forhåpentligvis snart har en liten på vei selv😊 Hvordan har Othilie og Olivia tatt det?😊

    74. Gratulerer så masse! <3
      Som flere andre her, hadde jeg en liten mistanke, men allikevel såå koselig å lese 🙂 Er selv halvveis med eneggede tvillinger (mitt første svangerskap), og elsker å lese bloggen din. Du er så inspirerende og herlig, samtidig som at det er så bra at du tar opp viktige temaer som dette. Ønsker deg alt godt videre i svangerskapet, håper ting letter litt etterhvert. Viktig å ta vare på seg selv, og ta ting i eget tempo nå <3

    75. Dette var flott å lese på mange måter! <3 Først og fremst: gratulerer så mye med et nytt lite mirakel på veg. Tusen takk for ærligheten og at du belyser et meget viktig tema. Håper formen din blir bedre snart, i mellomtiden kan det aller aller meste vente <3 Du er en flott inspirasjon! Klem fra fast leser og jordmorstudent 😉

    76. Gratulerer så masse. Kjenner meg så igjen!! Er i uke 10 nå, og her går det i hyppige migreneanfall og en helt sinnsyk utbrenthet. Og følelsesmessig kaos. Føler jeg har flere negative følelser enn positive, selv om jeg vet at jeg gleder meg og at barnet er høyt ønsket.
      Ønsker deg alt godt videre i svangerskapet, håper formen blir bedre ❤

    77. Gratulerer masse med nyttt liv♥️
      Håper du snart blir bedre og kan nyte resten av graviditeten❤️❤️
      En bamsegodbedringsklem sendes din vei💗

    78. Gratulerer så masse med graviditeten! Jeg har følgt deg lenge. Elsker bloggen din, å alle de kreative tingene du lager. Fikk frysninger når jeg leste at du bærer på en liten spire i magen. Gode frysninger vell og merke. 🙂 Ville bare si at du er super. Dette klarer du, fordeom det er tøft. Det er lov å være sliten, tenk på deg selv å hør på kroppen din. Jeg vet hvordan svangerskap kan være. Lykke til og nyt det så godt du kan. Husk at det er verdt det 😉

    79. Gratulerer så masse 🙂 syns det er litt “fint” å vite at man ikkje er aleine. Er sjølv gravid i uke 27 å har kasta opp daglig.. Det er vanskelig når alle forventer at du skal vere så blid og glad og takknemlig- når du er så sliten å lei at du rett å slett blir litt nedstemt.. For selvfølgelig er man takknemlig og glad, men det kan bli litt kamuflert når formen aldri er bra, og samvittigheten over at ein ikkje er til stede det barnet som allerede er her. Masse lykke til <3

    80. æææææ jeg ropte ut da jeg så hintet på snapchat, og hadde gåsehud fra topp til tå på sekundet! Gratulerer så himla mye, får lyst til å gi deg en bamseklem, dette gåååår så fint!! Gleder meg til å følge deg den spennende tiden fremover. Dette er en gledens nyhet, Stine!!!!! Smiler fra øre til øre som en sol nå! <3

    81. Gratulerer! 💕 Jeg er så glad for at det var gode nyheter, og ikke noe farlig som var årsaken til symptomene. 😊 Blir spennende og koselig å følge deg gjennom dette svangerskapet.

    82. Å gratulerer så mye😊 har selv eneggstvilling jenter på 7 år og fikk en nydelig liten gutt nå i august etter en veldig lang og tung graviditet.
      Lykke til videre og så håper jeg det blir lettere for deg❤️
      Elsker å lese bloggen din😍 kjenner seg igjen i mye😊

    83. Så herlig! Gratulerer så mye! Jeg lurte på om du var gravid😅 Jeg er selv gravid med nr 5😁 Denne gangen har jeg vært helt utrolig sliten til godt over 12 uker, samme hvor hardt jeg prøvde og ville endte jeg opp på sofaen. Og hodepine konstant😣 Nå er jeg over halvveis og energien kom tilbake for noen uker siden, litt etter litt. Nå vasker jeg plutselig vegger og alle kriker og kroker til jul😂 Håper du også får energien tilbake og får et fint svangerskap! Du aner ikke hvor mye du inspirerer og gleder oss lesere! Jeg gleder meg som en liten unge til hvert innlegg, leser ingen andre blogger, bare din😁 Ta det med ro, og ikke stress med blogging og alle kalender innleggene. Vi vet at du kommer sterkere tilbake.. Spør om hjelp til ting, jeg vet selv at det sitter langt inne, men hadde det vært en venninne ville jo du gledelig hjulpet til! Skulle ønske jeg kunne kjøre til deg og være håndlanger og vaskedame, det fortjener du😙

    84. GRATULERER! ❤️ Så fantastiske nyheter, og så utrolig godt å høre at det var en positiv årsak til disse tøffe takene du har vært gjennom. Ønsker deg alt godt gjennom graviditeten 💫

    85. G R A T U L E R E R med mageskatten! Du vinner nok mye på at du får til å være åpen og at du søker hjelp. All hell og lykke videre! This to shall pass!

    86. Åhh! Nå ble jeg så glad på dine vegne 🙂 Det er bra du har mange rundt deg som du kan støtte deg til, ta i bruk det så mye du kan, det er utrolig viktig 🙂
      Havnet selv i en fødselsdepresjon (ikke helt det samme som svangerskapsdepresjon), og menneskene rundt som støtter er GULL verdt 🙂
      Masse lykke til videre, og igjen GRATULERER 🙂

    87. Hei, og gratulerer med nytt liv inni deg!:) Jeg hadde en mistanke om at det var det som “feilte” deg. Hvorfor? Kanskje fordi jeg er på akkurat samme sted som deg nå. Gravid med et ønsket barn, samtidig som angst og depresjon snakker meg ned. Jeg er også heldig som deg og har en støttende familie. Vi skal klare dette, og komme styrket gjennom det!:)Vi er bra nok!:)

    88. Gratulerer så mye med et nytt familiemedlem! Lykke til videre i svangerskapet! 🙂
      Også har jeg et lite spørsmål; jeg har lest at migrene gjerne «settes på pause» under graviditet, er det like stor sannsynlighet at det blir værre sånn du er uheldig å oppleve?

    89. Anonym: I mitt forrige svangerskap var det slik, ingen migreneanfall under hele graviditeten. I noen tilfeller slår det andre veien, slik det har gjort for meg denne gangen

    90. Det er så utrolig fantastisk at du er åpen og ærlig om depresjon i svangerskap! Det er så utrolig viktig å snakke om. Det er så mye som feies under teppe fordi man er redd man skal virke utakknemlig egoistisk og fæl. Men sannheten er, man blir sliten, man får dårligsamvittighet, man blir utbrent. Slik kan det være for noen etter at barnet er kommet og. Men likevel er det mye tabuer. Man skal liksom være overlykkelig! Men følelser har man ikke kontroll over og følelsepekteret er stort og bredt! Jeg for eksempel har strevd en stund etter keisersnitt med min første og ammeproblemer! Gratulerer til dere og takk for at du deler! Klem sendes din vei!

    91. Gratulerer så mye 🙂 ♡
      Blir kjekt å følge bloggen da våre barn blir jevngamle da vi venter nummer to her 🙂
      Masse lykke til både i graviditeten og etterpå ♡ Klem

    92. Jeg fikk gåsehud!! 😃 fantastisk!! Gleder meg til å høre mer, når du selv vil fortelle.. du er en utrolig imponerende bra kvinne! Stå på Stine!! 💕 gratulerer!

    93. Fantastisk! Gratulerer så mye med den store nyheten❤️ Godt å høre at det er årsaken til at du har vært så dårlig, og veldig fint at du deler også de tunge og vanskelige dagene. Det er derfor jeg aldri har sluttet å klikke meg inn på bloggen din. Du har bena godt plantet på jorda og deler det som er ekte og som andre kjenner seg igjen i. Lykke til med svangerskapet, og håper formen blir bedre nå☺️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg