Sissi

Livet føles noen ganger så brutalt, så meningsløst og så urettferdig. Sent tirsdag kveld forlot Sissi livene våre, bare fire måneder gammel.

Det at hun bare har bodd med oss i litt over en måned er nesten uvirkelig, hun har satt så mange poteavtrykk i alles hjerter. Hun lyste opp når gamlepusen vår kom inn fra en luftettur og hoppet på henne i ren glede. På dagtid lå hun alltid på skrivepulten sammen med meg, eller rett ved siden av i armkroken til vår vakre rottweiler. Når barna kom hjem fra barnehagen, eller våknet om morgen strøk hun kroppen sin inntil beina deres. For jentene var Sissi en pus verdt mer enn gull og diamanter noen gang kan gjøre. Sissi var deres pus, som de hadde vært med å adoptere, som de så varsomt behandlet for at hun skulle bli kjent med dem. Hun ble katten som lå på jentenes fang og malte høyere enn de skravlet. 

Hun var den perfekte skatten vi så lenge hadde ønsket oss. Pusen vi hadde brukt langt tid på å snakke om, og lete etter. Hun ble pusen som var for god til å være sann. 

Så ble alt revet i fra oss, og når hjertet er like stort for dyr som for mennesker, så  gjør  det  så  brutalt  vondt. 

Barna fikk se henne for siste gang i går. De fikk sagt ha det og klappet henne en siste gang, selv om denne gangen kunne hun ikke lengre male. Så gråt vi sammen for som Olivia sa :”Mamma, hun var jo den beste pusen i hele verden”. 

Det er så lett å stille seg spørsmålet: HVORFOR !? men det endrer ingen ting, pus er borte fra oss. 
Det gjør vondt i hver centimeter av kroppen, jeg orker egentlig ikke å snakke om dette, men så velger jeg å skrive dette så alle vet, i stedet for at folk skal begynne å stille spørsmål om hvor den nydelige pusen vår har blitt av. Nå skal jeg avlutte dette innlegget og prøve å finne trøst i at det livet hun fikk sammen med oss var et veldig verdifull liv for en liten pusevenn som for alltid blir en del av oss.

Vis respekt for at jeg ikke orker å svare på spørsmål. Send oss heller et hjerte som gir oss varme

106 kommentarer
    1. Den fine pusen deres som rørte meg så godt ved å ligge i armkroken til hunden deres❤️ Sender mange gode klemmer og tanker i dag

    2. Pusen vår ble avlivet pga nyresvikt for en måned siden, og jeg kunne aldri forestilt meg at jeg kom til å bli SÅ lei meg da hun ble borte. Så all omtanke og medfølelse til alle dere. Uansett hva som har skjedd så er det like vondt. <3

    3. Det er alltid vanskelig å miste et kjæledyr uansett hvor lenge eller hvor kort man har hatt dem. Men med tiden så blir det bedre <3

    4. Så utrolig trist! Dyr har like stor plass i hjertet vårt som andre ting.. Sender dere et varmt hjerte❤️

    5. Uff… Det var veldig trist å lese. Men så fint at barna fikk ta farvel, gjør det ikke mindre vondt, men kanskje litt enklere å forstå. Tenker på jentene deres – og dere!

    6. Til …: at det går an å si noe sånt noen noen akkurat har mistet en kjær venn 🙁 det er ikke alltid man vet hvorfor ting blir som de blir, og når sånt skjer så trenger man ikke få spekulasjoner på hvorfor pusen ikke lever mer. Vi opplevde å ha en kanin i 4 måneder, og den døde pga kreft.
      Jeg synes dette var utrolig trist å lese. sender mine varmeste tanker til dere, og håper virkelig andre som kommenterer her, ikke kommer med stygge kommentarer. Det fortjener du ikke.
      Føler med dere ❤️
      Sender deg mange varme hjerter i dag <3 <3

    7. 🐈 Det er så himla vondt å miste disse pelskladdene 😢 Sender dere mamge varme tanker og klemmer ❤ Vi mista en pus brutalt i fjor sommer og det var helt forferdelig…

    8. Føler så inderlig med dere! For bare et par uker siden måtte jeg selv ta farvel med min lille pusevenn, og det er faktisk helt sykt hvor glad man blir i dyrene sine og hvor trist det er når de må forlate oss. Tenker på dere <3

    9. Så trist! man blir jo så glad i disse dyrene. jeg kjenner dere ikke, men følger stadig med på bloggen din. sender varme klemmer til dere❤

    10. Huff så trist😭 men på den lyse siden så fikk hun nok et godt liv de månedene hun hadde, med dere❤️ Du tar virkelig så godt på dyra dine, at det er beundringsverdig, Stine.❤️ Mistet selv storepus for noen år siden av nyresvikt og det var virkelig helt forferdelig. Fikk ny kattunge noen måneder senere, og fikk melding av den tidligere eieren om at broren hadde fått katteaids… heldigvis fikk ikke vår pus det og lever enda. Disse dyrene altså, blir jo som familiemedlemmer..

    11. At Sissipus fikk et kort liv betyr ikke at hun ikke hadde et fullverdig, rikt og kjærlig liv sammen med dere <3 Stor klem!

    12. Så utrolig trist💔
      Varme tanker og klemmer sendes til dere. Ord blir fattige når man er i sorg, men jeg vil bare takke for alle de fantastiske snappene vi fikk av Sissi. Det var uten tvil høydepunktet i snapstoryene mine å se Sissi og Tyra sammen. Det var så utrolig rørende å se dem sammen! Det at de ble så gode venner og gikk så godt sammen tenker jeg at sier noe om dere og deres dyrehold på også. Det er jo absolutt ingen selvfølge at dyrene skal gå sammen i det hele tatt. Men hos dere får de masse omsorg og kjærlighet og blir trygge på seg selv og sine omgivelser, noe jeg tror er viktig for at de skal gå godt sammen. Så selv om livet til Sissi ble så alt for kort, var det fantastisk så lenge det varte.
      Tenker masse på dere, godt dere har hverandre når ting er tøft 💜
      Klem fra Silje

    13. Dette var utrolig trist! Jeg har, og har alltid hatt dyr i mitt liv, og det er så ufattelig vondt å miste de💙 Sissi så ut til å være en helt unik pus✨ Det at hun kom til dere, er nok uten tvil det beste som har skjedd henne💕 Drøm søtt, lille venn✨

    14. Har selv katt og kunne ikke vært henne foruten. Vi blir jo så glad i de dyrene og skjønner det er så alt for vondt. Stor klem til dere <3

    15. Det var åpenbart at hun hadde det godt hos dere! Det føles så urettferdig når våre pelskledde venner plutselig blir revet fra oss 😔 Mistet mine hunder med kort mellomrom til uhelbredelig kreft, helt grusomt.. Tenker på dere ❤️

    16. Vet så godt hvordan du/dere har det nå!! Vi fikk to kattunger, hvor den ene døde bare noen uker etter vi fikk dem. Heldigvis har vi ho ene igjen, men jeg savner ho hele tiden… Håper det går bra med dere <3 <3

    17. Kjære dere❤️ Så utrolig trist å høre… Sissi var jo bare så skjønn, og alle snappene av henne var så herlige😻 og det båndet som var mellom henne og Tyra… ja det var helt utrolig å se!❤️ Du er fantastisk med dyra – viser så mye kjærlighet! En stor klem sendes til dere❤️

    18. Uansett årsak, så ufattelig vondt for dere. Jeg elsket å se dagens snap av pusungen og hunden.
      Kun vi som har hund og katt selv vet hvor mye dyrene betyr for oss, og så jævlig vondt der er å miste dem.

    19. Så utrolig trist 🙁 Føler virkelig med dere, vet hvor vondt sånt gjør! 🙁 <3 Det er iallfall en stor trøst å tenke på at Sissi fikk det beste livet hun kunne fått, og som havnet hos dere <3 Stooor klem til dere alle <3

    20. ❤️❤️❤️
      Så ufattelig trist.. Nå ble jeg skikkelig lei meg på deres vegne, sender en stor varm klem til dere alle❤️ Sissi var i hvert fall heldig som fikk bli kjent med dere, det virker som om dyra deres har det beste livet de kunne fått! Sov godt, lille fine pus🌹

    21. Uff, ikke bry deg om den kommentaren lengre opp da! Helt klart et troll som skriver i mening å såre.
      Trist at dere ikke fikk ha Sissi hos dere lengre enn dette, men tenk hvor flott det korte livet hennes var da! Hun fikk dog en tøff start, men hun fikk også oppleve å være “verdens beste pus” i to små jenters øyne. Det må være det beste livet for en liten pus, et barns kjærlighet er grenseløs, tenk all kjærligheten hun da fikk av et par tvillingjenter!<3
      Tårene mine renner med dere, forsterket med gravidhormoner. Klem!

    22. Åh nei! Det er så vondt å miste dyr – uansett hvor lenge man har dem. Vi mistet pusen vår bare ett år gammel og jeg husker det kom som et sjokk. Sender varme tanker <3

    23. Så leit å lese at dere mistet lille pusen. Synes det er flott å lese at du har latt jentene få ta del i dette også og få klappe og ta farvel, sånn har vi gjort det her også og det tror jeg er utrolig viktig og verdifull lærdom for barna. Klem til dere ♥

    24. Den søte pusen ❤ Tårene begynte å trille med en gang, og jeg klarer ikke å stoppe. Sissi må ha vært verdens herligste katt. Men uansett hva som skjedde så har hun ikke vondt nå ❤

    25. Så utrolig trist å lese! Denne pusejenta virket helt fantastisk og fant roen hos dere så raskt virket det som ♡ Å miste sine kjæledyr er noe av det aller vondeste som finnes. Jeg gruer meg allerede til den tid, siden jeg selv har hund som betyr livet for meg og to katter. Om dere måtte avlive henne, så må du hvertfall tenke at dere gjorde det beste for henne om hun var syk av noe slag. Utrolig sterkt av deg å dele at hun er borte uansett. Alle varme tanker sendes til deg og jentene ♡ Håper dere klarer å finne gleden i en ny pus når dere er klare for det!

    26. Neeeei😢💔 Så ufattelig trist å lese! Vakre pusen😿
      Jeg orker ikke en gang å tenke på å miste min hund på 11 år😫
      Uendelig med hjerter til dere alle ❤️❤️❤️

    27. Så trist. 🙁
      Hver gang du sende snap kunne man se kjærligheten dere hadde overfor Suss og omvendt.
      Små poter setter stor spor ♡♡♡

    28. Uff, begynte å gråte igår da jeg leste dette, og klarte ikke å skrive noe💔 sender dere masse varme tanker og klemmer! ❤

    29. ❤️❤️ sender masse varme tanker til dere! Måtte avlive hunden vår i sommer, det er helt forferdelig.. å minste et dyr er jo som å lite et familiemedlem😢

    30. Finnes få ting som er verre enn å miste de vi har så kjær. Dere gav fine Sissi et flott liv den tiden hun var hos dere. Sender varme tanker og gode klemmer❤️

    31. Huff, så utrolig trist og du har min dypeste medfølelse. Vi har dessverre vært i samme situasjon her hvor vi adopterte en nydelig pusekatt, hun ble med en gang en del av flokken her <3 brått revet bort etter 6mnd. Grusomt og så ufattelig vondt <3 <3

    32. Så trist <3 For noen dager siden gråt jeg gledestårer da jeg så filmen hvor jentene fikk vite at de skulle bli storesøstre, og nå måtte jeg felle noen triste tårer for lille Sissi <3 Dyrene blir virkelig en del av familien, og da er det så grusomt når de blir borte. Sender dere mange gode tanker <3

    33. Så forferdelig trist 🙁 vi kjøpte oss en pus i påsken. Den døde av akutt hjertesvikt i sommer. Vi gråt og gråt i flere dagen. Min sønn spør fortsatt etter pus. Vi forklarer at pus er i himmelen, og at vi tar godt vare på han i hjertene våre.
      Når min sønn spiser mat, så sier han ofte: nå får pusen min mat 🙊

    34. Så utrolig trist. Har selv mistet mange dyr så skjønner hvordan dere har det. Sender mange gode og varme hilser til dere <3<3<3<3

    35. Er det noe jeg er helt sikker på, så er det at Sissi hadde et fantastisk liv hos dere, selv om det ble så altfor kort ;( For bedre dyrevenner skal man lete langt etter <3

    36. De som ikke har hat kjæledyr forstår ikke hvor trist det er å miste et dyr. Et dyr som alltid er hengiven, og glad. Et dyr som setter pris på deg som menneske. Som ikke bærer nag. Som alltid gjør deg til den viktigste i verden. Dyr lever i nuet og som ikke snakker styggt om deg. Dyr er bra for mennesket mentale helse
      Mange gode tanker til dere. ❤️🐈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg