Lagt opp sm, begynt med strikking

Hvem skulle vel tro at denne utlmodige sjelen skulle f seg til begynne strikke? Sengeleie og graviditetsbldninger var visst svaret. Jeg er ikke akkurat en TVslave, s det ble noen sabla lange uker p sofaen, og jeg tenke: fader, om jeg en dag skal kunne strikke klr til mine barnebarn, slik mamma gjr til sine, s fr jeg kanskje begynne en gang. 

Syingen la seg selv p hylla, for jeg orket ikke sitte, og det er vanskelig sy i horisontal stilling. 

N MNED har det tatt strikke en bleietruse til baby, og den er ikke helt ferdig heller. 

Alle gode ting er tre, sier dem, og det tok tre startforsk fr jeg var kommet skikkelig i gang. Jeg bannet og klaget, stusset over strikkesprket som blant annet  sa: - Strikk 5 m ribb, og - Strikk s fram til begynnelsen av omg. Hvilket jeg tolket til - Strikk 5 meter ribb, og - strikk s fram til begynnelsen av oh my god! 

5 METER med ribb du liksom, det var tross at en truse til baby og ikke elefant jeg skulle lage. Oh my god sier bare jeg. 

Da jeg omsider koblet at m sto for maske og ikke meter, og at omg, sto for omgang og ikke oh my god! S gikk det litt framover. Jeg strikket, og jeg strikket, og jeg strikket. Helt til min mann spurte: "Har du begynt p nytt enda en gang?", hvilket jeg ikke hadde. 

"Neeei, men det tar jo ass s lang tid!!" snufset jeg misfornyd tilbake. 

"Er det gy da?" spurte han og kikket litt vemmelig bort p strikketyet. 

"Haha, nei. Grusomt kjedelig faktisk!" svarte jeg, men fortsatte, en maske etter den andre, en rett en vrang, en rett en vrang. 

"Hvorfor gidder du da?" lurte han s klart p. 

"Fordi jeg synes det er fint med strikka klr, ogs synes jeg det er gy nr noe er ferdig!". 

Enda noen uker fram i tid, var jeg kommet s langt p trusa, at jeg bare manglet strikke ribbkantene til lrene. Jeg holdt strikkeverket mitt opp i luftet foran mann og sa: 

"Ta da! Se p dette du. N nrmer det seg!"

"Oi!" sa han imponert og fortsatte: "Sa du at du strikket til babyen?" 

Jeg kikket han inn i ynene, s over p trusa jeg hadde i hendene, s tilbake til han, og s sprutet vi ut i en latterkule. 

Babytrusa passer kanskje bedre til 5ringene i hus, enn til baby, men samme det vel, jeg har jo strikket min frste truseluse! 

- Speiltvillingene p Facebook - 

17 kommentarer

Fin, den. Dessuten skal det vel stappes tjukk bleie inni, s kanskje den passer ganske s kjapt likevel. 5ringen har nesten ikke rumpe, s..:p

Hahaha!!😂😂 sorry😅 Men jeg kan se "seansen" for meg🙊Ler med dere😂

Strikking er jo kjempefint, Men det tar jo r fr det er ferdig😪 En enkel bukse til barn kan man jo sy p 10 min. S det blir jo litt langdrygt ifht(i for hold til😉) sm😁 Du skriver/forteller det s bra, at man kan fle man sitter ser p🙊😄 Ha en fin dag💖

Lise: Haha, herlig, takk :D

Herlig! Skulle ogs lre meg strikke nr jeg var gravid for andre gang. Kjempestolt av den fine lua til babyen.bare et problem, den passet perfekt til treringen...

Haha, lo meg gjennom dette innlegget! Hurra for truseluse :)

S gy at du ogs har prvd deg p strikking! Du mestrer alt av hndarbeid du! Og joda, kanskje den ble litt stor, men s lenge det er for stort vil det jo passe p et eller annet tidspunkt ;) Mye kjedeligere hvis det blir for lite!

Hvis du nsker andre stillesittende hobbyprosjekter kan jeg anbefale brodering. brodere julekalendere til barna mine er noe av det koseligste jeg har jobbet med. vite at dette er noe de kommer til ha i mange, mange r, kanskje skal de arves videre, og generasjoner skal f minner knyttet til disse kalenderne er en veldig fin tanke <3 Det tar fryktelig lang tid lage da.. men s varer de jo ogs lenge :)

Liv: Hihi, ja, den passer vel en gang :D
Takk for tips, jeg husker jeg broderte en del som barn, men n er formen bedre og jeg kan egentlig ikke vente med f sydd igjen, rekker jo 30 plagg p tiden det tar strikke en truse! Haha

Syns du er flink eg :D

Hvilken oppskrift har du brukt? :) Hilsen fortvilet strikkenybegynner, som prver lre strikke slik at babyen min kan g i ste strikkeklr-ikke bare bare!

Det blir s bra s!! En strikk i midjen og en bleie inni s sitter den skal du se. M ogs huske at truse til baby er ikke rett over rumpa, den gr vel litt mer nedp knrne tenker jeg😁

Susann: Joda, det er bilde i boka av hvordan den ser ut, s det blir spennende se hvordan den blir :P

hehe fort gjort ta feil av strl.

jeg er sprekkeklar men har enda ikke strikket noe til babyen. tlmodigheten er ikke der men det er veldig kjekt med hjemmelaget, ikke minst fint :)

Jeg liker mten du skriver p etter du ble gravid, s rett fram og morsomt.

Hadde vixen hatt en mammabloggkategori hadde du vunnet lett :)

Skal du bruke tybleier p jenta?