Et bedre liv for sensitiv hud

Reklame 

Det er mange gravide som følger meg om dagen, og enda flere er det jo som har barn. Så derfor har jeg lyst til å dele en anbefaling på den hudpleieserien som jeg har byttet til nå som jeg er gravid. 

Etter at jeg ble gravid endret huden min seg en del, noe jeg har lest er veldig vanlig. Den har blitt mye tørrere, samtidig som den har blitt mer uren. Leppene mine har virkelig vært det verste, de har vært så tørre at de daglig har sprukket opp, og jeg har hatt en leppomade i hver lomme på alle jakker og vesker. 
Jeg har også måtte smøre kropp og ansikt mye mer enn jeg normalt gjør fordi jeg har vært så tørr at jeg har flasset, og den tørre huden har svidd mot for eksempel ullgensere. Akkurat som om huden har blitt mye mer sensitiv etter jeg ble gravid, i tillegg gjør vel ikke vinteren det noe særlig bedre. 

Siden huden har vært så sensitiv, og nesa alt for var for parfymelukter måtte jeg begynne med en ny hudpleieserie. Jeg har virkelig funnet en jeg elsker fra apoteket, og vil gjerne anbefale den videre. 

Hudpleieserien er fra La Roche-Posay – en veldig kjent hudpleieserie til sensitiv hud. Jeg har for eksempel alltid brukt solkremenen til La Rosche-Prosay ANTHELIOS på barna, fordi de har vunnet “best i test” blant mangfoldet av solkremer der ute. 

Grunnen til at jeg vil anbefale denne serien er fordi jeg føler jeg har fått tilbake både lepper og en normal hud igjen. Men det som er så genialt er at alle produktene er “trygge” å bruke under graviditeten, og produktene kan like herlig brukes på barna mine som snart fyller 5 år, og på baby når baby blir født. Produktene er tilpasset bruk for selv de med svært sensitiv hud og de med atopisk hud. 

De produktene jeg har har nå er en fuktighetskrem til hele kroppen, to ansiktskremer, der den ene er til svært irritert og tørr hud, og en lip-balm. Alle disse produktene beroliger og hjelper irritert, svekket og varm hud hos hele familien. Disse produktene er uten parfyme og parabener. Det føles behagelig å smøre de på huden, kremene trekker raskt inn og gir faktisk det rasultatet produsentene lover det skal gjøre. Du kan lese mer om hudpleieserien på www.laroche-posay.no

Hurra for gode produkter, som kan brukes av alle i huset 

Produktene jeg har: 

– La Roche-Posay – Lipikar Baume AP+ =
En krem som kan brukes på hele kroppen for spedbarn, barn og voksne, og er også egnet på hud med tendens til atopi. Gir umiddelbart en beroligende effekt og reduserer kløe. Hudbarrieren styrkes og vedlikeholdes, og huden blir myk og smidig. Behagelig konsistens som absorberes raskt og ikke klistrer. Uten parfyme.

La Roche-Posay – Toleriane Riche =
En ansiktskrem spesielt egnet for sensitiv hud. Beroliger irritert og stram hud, samtidig som den gir fuktighet. Inneholder få ingredienser. Testet på sensitiv hud. Uten parfyme, alkohol og konserveringsmidler.

La Roche-Posay – Toleriane Ultra =
En innovativ ansiktskrem som er fuktighetsgivende og beroligende til en sensitiv og intolerant hud. Testet på allergisk hud. Jeg bruker den både ved utslett og som daglig pleie. Kremen inneholder ingredienser som hjelper en irritert hud. 

La Roche-Posay – Cicaplast =
En gjenoppbyggende leppebalm til tørre og sprukne lepper. Skaper en beskyttende barriere på leppene og fyller sprekkene. Uten parabener. 

La Roche-Posay får du kjøpt på apotek. 

11 kommentarer
    1. Annbefaler ikke LA-ROCHE-POSAY lotion på pumpeflaske. Både jeg og jentungen på 4år opplevde svie når vi brukte den. Å min sønn på 14mnd er atopiker å han reagerte også. Denne fikk jeg annbefalt av apoteket for atopisk eksem og kulde utslett samt tørr hud

    2. Er førstegangsgravid og såg nettopp snappen din med kjærestemiddag 🙂 Reagerte litt på at kjøttet såg veldig rødt ut, da jeg synest å ha lest så mye om at det ikke er bra mtp. bakterier.. Du har jo vært gravid før og kan sikkert dette bedre enn meg, så er ikke meningen å hakke på deg. Bare lurer! Vet du om/at du er ufarlig å spise kjøtt som er så lite stekt? Jeg tørr jo ikke spise pølser engang fordi jeg er redd for at de ikke er skikkelig stekt/kokt 😂 (de er jo ikke opprinnelige røde, så de blir heller ikke brune inni😜). Om kjøttstykkene du la ut er ufarlige kan jeg vertfall slappe av litt mer 😝

    3. Heisann 😊 Disse produktene bruker jeg fast , bortsett fra kroppskremen , den må jeg få kjøpt 😊 Helt supre produkter 😊 Veldig koselig å lese bloggen din 😊

    4. Anette: Ikke akkurat knyttet til dette innlegget dette spørsmålet ditt, men jeg kan gjerne svare deg. At du er forsiktig skal du bare fortsette å være. Vi er alle forskjellig. Jeg er veldig klar over problemstillingen du lufter. I kjøtt – men også i vann, grønnsaker, frukt og bær finnes det en bakterie (Listeria) og en parasitt (toxoplasma) som man er bekymret for under graviditet etter som de kan gjøre skade for fosteret eller sette i gang en abort.
      Personlig er jeg immun mot å få toxoplasmose, hvilket betyr at fosteret også er helt utenfor fare der. Dette får man testet ved blodprøve. Har man hatt parasitten tidligere, får man den ikke igjen. Veldig mange som har lekt mye med katter (som er hovedvert for parasitten) i barndommen har på et tidspunkt fått parasitten.
      Så er det til Listeria – Listeria smitter først og fremst gjennom matvarer som oppbevares lenge i kjøleskap og som spises uten oppvarming.
      Så lenge jeg er i Norge og er nøye med datoer for når kjøttet er pakket er jeg ikke veldig bekymret. Kjøttet nådde en kjernetemp på 70 grader (bakterien dør ved 70 grader). Men kjøttet har fått hvile så lenge at kraften har trukket ut og det ser nok mer “rått” ut enn hva det er. En måte å gjøre kjøtt mørere enn mørest på 🙂
      Du gjør det helsevesenet anbefaler deg, og det er fint det 🙂

    5. Hei 😊
      Er førstegangsgravid, og har slitt med både kviser før jeg ble gravid, IG etter. Jeg ble gravid.. Har en del arr i ansikter også! Hjelper disse produktene mot kviser, og hva vil du anbefale hjelper mot å lege arr etter kviser? 😊

    6. LRP er supre kremer! Hilsen latterlig sensitiv hud og atopisk eksem, som tåler ca ingen kremer. Finner du ikke LRP anbefaler jeg også Decubal-serien 👍

    7. Jobber i apotek å anbefaler disse produktene ofte 🙂 bruker en del fra LRP selv og er veldig fornøyd!

    8. Karina: :O Uff, også disse produktene som er såå milde. Her var den redningen da våre døtre fikk et skikkelig sårt kuldeutslett i ansiktet. :O Enestene som ikke sved og som “fikset” problemet etter to smøringer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg