Jeg er offisielt mammaen med helt elendig smak

Hva skjedde med at de ungene fikk så mange rare meninger plutselig, og hvem i alle dager arvet de smaken sin fra?? 

Er det ett sted jeg virkelig kan drømme meg bort, bli gående i timesvis og la tusenlappene fly, så er det vel på en stoffbutikk. 

På onsdag hadde jentene fri fra barnehagen, men siden mannen hadde sin siste arbeidsdag før påske, bestemte jeg meg for å gjøre en skikkelig jentedag ut av onsdagen. Vi reiste til Drammensbadet og badet oss skrukkete, på veien hjem kjørte vi innom Stoff og Stil, for jeg hadde lovet jentene at de kunne få være med å plukke ut noen stoffer helt selv (med noen modifikasjoner – så klart). 

Som ivirig stoffentusiast følger jeg så klart Stoff og Stil på Instagram, og jeg så  for meg at vi kom til å komme hjem med noen lekre stoffer i noen helt fantastiske farger  – noe alla:  

Det endte slik: Jeg fortalte mine barn at halvparten av stoffene der inne ikke var mulig å sy barneklær av (det var så klart en løgn), mens jeg på den andre halvparten fortalte at vi måtte se litt til, i tilfelle vi fant noe enda finere (det var fordi jeg håpet de kom til å glemme stoffene de plukket fram).

Ja, det tok ikke mer enn to minutter der inne før jeg fant ut at det å ta med barna på stoffhandel var en dårlig ide. De har vært med så mange ganger at damene som jobber der kjenner de fra de lå i dypvogna, men nå har de rett og slett blitt for store, med for mange meninger om at prinsesser, glitter og heftige motiver og fargekombinasjoner er lekkert. 

Jeg dro fram det ene stoffet etter det andre, og sa så entusiastisk jeg bare klarte: “ooi, woow, sjekk på dette fine stoffe da jenter!”, men det var ikke et av de stoffene jeg dro fram fra de mange hyllene som jentene gadd å kikke to ganger på. Hver gang fikk jeg til svar: “Njaa!”, før de sprang videre og fant et stoff de mente var fortryllende vakkert, men som jeg foralte at det kun gikk an å sy gardiner av, dessverre. 

Jeg klarte å styre mine barn unna prinsessemotiv og elleville mønster, men jeg måtte jo bare gi tapt på tanken om å få med meg nydelige stoffer i duse, nedtonede farger hjem – Det er rett og slett ikke det barn liker, og jeg får vel bare finne meg i det (en gang i blant i alle fall). Så enda hvor lenkre jeg synes jentene er i både grønt og gult, så ble stoffkombinasjonen av stoffer vi fikk med oss hjem slik: 
 

Det var kun ett stoff der jeg overkjørte og sa at “Dette skal jeg ha med hjem!” enda jentene syntes det var et superkjedelig stoff.
– Kan dere gjette hvilket stoff i bunken det var jeg som bestemte over? Hah


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

14 kommentarer
    1. Kosligt innlegg! Jentene dine vet virkelig hva jenter liker – rosa 🙂
      Synes det var fint utvalg ! 🙂
      – hvilket stoff er det gråe me hvite blomster på?

    2. Haha, gjetter på at du trumfet med blondestoffet 😀 men nå er du i hvert fall en erfaring rikere i forhold til å ta med jentene dit. Neste gang får det bli en mammatur, eller med veslejenta. Og heldigvis er det noen år til hun ønsker seg prinsessestoff!

    3. Det er jo det samme når man handler «vanlige» klær også. Ender jo ikke akkurat opp med det jeg synes er finest når de skal velge selv. Jo mer farger/mønster/glitter/stæsj, jo bedre. Ikke helt min stil.. 😄

    4. Haha, det er jo så typisk at ungene vil ha knæsje farger og mønstre 🙈😅😂 er nok mer på din smak i stoffene,ser jeg😅 men det blir nok noen veldig fine plagg uansett farger❤

    5. Haha husker når jeg var på den alderen 😉 Mamma fikk ikke lengre handle klær til meg uten at jeg var med å godkjente dem, for hun «hadde ikke stil». Jeg ville bestemme selv:) Nå som jeg er 16 år er vi mer enige, så du får trøste deg med at det blir lettere med årene <3

    6. Det som hadde vært gøy er jo å gi barna helt(!) frie tøyler i stoffbutikken, og at du med dine fantastiske syferdigheter hadde laget et antrekk til hver av dem ut fra deres egen (ville?😜) fantasi! Tenk så gøy å dra frem disse antrekkene når de blir eldre, i f.eks konfirmasjon osv😂👏🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg