Kaker fra fantasiens verden – skapt av barna

På tide å la barna ta sin del på kjøkkenet, enda mammaen liker å ha det for seg selv

Det stemmer ikke helt det jeg sier over, for det er ikke sjeldent barna får delta på kjøkkenet. De er med når fredagstacoen kuttes opp, og når pannekakerøra lages. Men når det kommer til bakeverk, da liker jeg å ha kjøkkenet helt for meg selv, kanskje mest av alt fordi jeg elsker å være kreativ. Da kan jeg koble av den halvdelen av hjernen som forteller om alt jeg burde og skulle hatt gjort, og konsentere meg kun om den hjertehalvdelen som lar kreativitet flyte – barn i samme rom har en tendens til å forstyrre den roen, og bringe meg tilbake til; burde og skulle pliktene

Det er lett å finne gode unnskyldninger for å holde barna utenom bakingen, som for eksempel at bakingen er en del av barnas overraskelse. I år innnså jeg vel egentlig at selv om de elsker overraskelser, så elsker de enda mer å være med. Derfor ble det til at de store nå plutselige femåringene jeg har i hus laget sine helt egne muffins. 

Det målte opp, knekte egg og blandet sammen en deilig røre, kikket med spente øyne inn i komfyren og så muffinsen vokse til dobbel størrelse. I mens muffinsene kjølte seg ned, trykte de ut blomster på blomster av marsipan, og da alt var klart, spøytet de kremtopper og pyntet etter teorien: jo mer jo bedre! 

Mer sjarmerende og lekre cupcakes skal du søren meg lete lenge etter 

Ofte er det jo slik at vi ligner litt på de vi stammer i fra, min mamma er også en kreativ sjel og laget så nusselige pikekyss for dagen 

Selv sto jeg for ønskekake til mine barn – de hadde sett slike på pinteres en dag jeg scrollet forbi, “det er akkurat sånn kake vi ønsker oss til bursdag”. Og da svarer fort mammaen; “Sånn kake skal bli” Og to ble det. 

Enhjørningmotiv på sjokoladekake

Både barnebursdag og voksenbursdagen er vel passert, og som min mann nå sier: PÅ TIDE AT DU SETTER DEG NED. 
Jeg har truffet sofaen og her skal jeg bli.. 

Håper du der ute har hatt en fantastisk helg, og at du syntes det var koselig med en lite innblikk i min


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

18 kommentarer

Siste innlegg