Lag barnas drømmehårbøyle

Ikke spør meg når det skjedde, heller ikke hvordan det skjedde, men plutselig har alle jenter mellom røfflig to og åtte år fått enhjørningfeber, på samme måte som det det har vandret en Elsa og Anna – feber de siste årene. 

Her i hus har barna akkurat feiret bursdagen sin, og de var ikke i tvil – alt de ønsket seg var: enhjørning-klær, enhjørning-leker og enhjørning-kaker.
Det var ikke akkurat et problem for i butikkene myldrer det av disse enhjørningene i hver krok. Jeg tror til og med samtlige bursdagskort hadde en eller flere enhjørninger på seg.

Ekstra moro synes jo jeg det er å bruke kreativiteten for å overraske barna, derfor laget jeg enhjørning hårbøyler som en liten suprise til bursdagen, og gjett om de gledet seg over å få noe så glitrende og vakkert.

Jeg har laget en tutorial på hvordan Enhjørning hårbøylene er laget, så snurr film om du vil se. 

“Ingrediensene” til hårbøylene var dette: 

  • Jeg tok i bruk to hårbølyer jentene hadde fra før av, defekte prinsessekroner som kunne gjenbrukes
  • Et glitter ark i gull (hobbybutikk)
  • 50 cm gullsnor (hobbybutikk, eller stoffbutikk)
  • falske blomster (disse har jeg kjøpt på Nille)
  • tykt ark – man kan også bruke kartong fra for eks en frokostblanding eller en melkekartong
  • stoffrester (jeg brukte stoffrestene fra de “matchende” kjolene jeg har sydd. Har du ikke stoff, kan du i stedet bare bruke farget ark)
  • limpistol
  • saks, avbiter
video:enhjørning-hårbøyle

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

12 kommentarer
    1. Du er rett og slett fantastisk flink og kreativ! Takk for inspirasjon, og takk for sy- og diygleden du viser frem! Spennende å følge deg 🙂

    2. Denne kommentaren er egentlig til innlegget om at babyen skal sove på samme rom som dere. Tenker på om hengeseng kan være et alternativ? Da trenger dere jo ikke gulvplass..

    3. Utrolig artig å se på deg og din kreativihet. Hilsen her fra megei bestemor som hadde pappsløyd på skolen i Oslo på 70-tallet og bruker/”leker” fortsatt med den lærdommen. Sist helg et “Nødskap” for strikkere med garn,”glass” og hammer. Pakk kledd i tapet/bokpapir . . .OG limpistol er FANTASTISK

    4. Kan du vise bilder av den veggpynten med enhjørningtema du skulle lage med de store blomstene? Var sååå nysgjerrig på den 😀

    5. Mari: Ja 😀 Det kommer, uken har bare vært så travel at barnerommet ikke har rukket å bli ryddet siden festen, og la meg si, der inne var det FEST 😀 Haha

    6. Elisabeth: Du kan kommentere der, selv om det har kommet et nytt innlegg etterpå 🙂 Hengeseng er ikke et alternativ for jeg skal ta i bruk arvesengen etter pappa, men det blir nok helt sikkert plass, bare litt trangt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg