Sytutorial: Mai - kjolen

Reklame | Egensalg - mnster

Det er gr mot varmere tider, og mai-mneden er like rundt hjrnet - s da passer det vel med en ny kjoleoppskrift. 

FORSKJELLIG INNTRYKK MED FORSKJELLIG STOFFVALG
Frst og fremst vil jeg vise hvordan ulik bruk at stoff kan lage to helt forskjellige inntrykk. Under viser jeg bilder av "enhjrning-kjolene" som er sydd i Mai-modellen. Disse kjolene har jeg sydd i et stoff som heter nervs chenille - samme stoff som mange bruker som strykefrie duker. Det skaper et litt eventyraktig preg p kjolen fordi det nesten er som kort kort pels, som skaper mye bevegelse nr lyset treffer.
For lage enhjrning-kjolene enda mer eventyrlige, har jeg kjrt p med tre lag tyll under skjrtet i tillegg. 

De andre to kjolene har jeg sydd i en kombinasjon av stretch og faste stoffer. Den lyse kjolen har overstykke i jersey og skjrt i fast bomull, den litt mrkere kjolen har overstykke i jersey og stretch-blonde med skjrt i lin. 

STOFFTIPS TIL KJOLEN: 
Denne kjolen har et mnster som er beregnet p bli sydd i stretchstoff for enkelt kunne tre den over hodet. Hele kjolen kan sys i stretchstoff - og du kan sy kjolen uten glidelsen i siden som jeg viser i sytutorialen. Hvis du nsker bruke et faststoff i skjrtet slik jeg har gjort i penkjolene, er det lurt legge inn en skjult glidels i sidesmmen (du ser hvordan i filmen) slik at kjolen blir enkel  ta av og p. 

Til hals og armer trenger du jersey/ribb, og hvis du nsker kan du sy hele kjolen i det stoffet

MNSTER: 
Mnsteret p Mai - kjolen gr fra  strrelse 80 - 116 (9-12 mneder - 6 r). 

Nr du har kjpt et mnster fra meg, vil jeg sende mnsteret til din mailadresse (Husk sjekke sppelpost om mnsteret ikke dukker opp i lpet av to dager). Skriv ut mnsteret i full strrelse med A4 ark. Teip mnsterarkene sammen uten overlapping.  

Mnster til Mai - kjolen str 80 - 116:

Pekepinn p hvor mye stoff du trenger om du syr hele kjolen i ett stoff: 

Strrelse 80: ved stoff som er 110 cm eller bredere trenger du 75 cm stoff
Strrelse 98: ved stoff som er bredere enn 135 cm trenger du 85 cm stoff, ved stoff som er 110 cm bredt trenger du 115 cm stoff
Strrelse 116: ved stoff som er bredere enn 135 cm trenger du 1 m stoff, ved stoff som er 110 cm bredt trenger du 135cm stoff

SNURR FILM FOR SYTUTORIAL 

- Flg meg p Facebook HER - Instagram HER - Snapchat: stinetuss - 

5 kommentarer

Du er s flink ass😍😍🙌🏼🙌🏼 Nydelig!

Hei!

Denne har jeg lyst til prve meg p.

Men jeg har to jenter, en p 6 og en p straks 8 som begge elsker kjoler og som har mast om at jeg m lage noe til dem etter at jeg fikk symaskin til jul.

Hvor mye tror du jeg m legge til for f denne opp til str. 8 r?

Jeg lurer litt p om du har tid/lyst til kanskje lage noe fint til jentene av pappas gamle skjorte? Har flere skjorter etter pappaen som "plutselig har krympet i skapet" og som kanskje hadde vrt kult lage noe ut av, men jeg tr ikke hive meg p det uten noe ordentlig fremgangsmte. Vet at det finnes mye p nett, men stoler liksom litt mer p deg enn andre p nett ;)

Lykke til med tiden fremover! Har fulgt deg lenge n, men legger sjelden kommentar. Du er s tff og fantastisk. Elsker at du tr vise det mindre perfekte hjemmet s vi andre "ddelige" ikke fr s utrolig drlig samvittighet ;)

Har lyst til bli som deg nr jeg blir stor ;)... (kanskje litt for sent...)

May: S gy hre :D Det skal vre veldig greit tegne opp mnsteret to strrelser til. Du fortsetter bare tegne videre utover de strrelsene som allerede er.

For et genialt tips, det skal jeg ha i bakhodet, men akkurat n tror jeg vel ikke vi har en skjorte i hus han ikke bruker, for vi har akkurat donert en hel masse til Fretex.

Tusen takk for herlige ord <3

S flink du er! Blir rett misunnelig (p en hyggelig mte ) p alt du syr! Skulle s gjerne sydd ril guttene mine, men klarer ikke tre symaskinen engang! Lykke til med siste innspurt!

Margrethe: <3 Tusen takk