Sy sengesett til babyen

For en liten tid tilbake sydde jeg babynest til vesla i magen (se gjerne innlegget med mine tips til å sy babynest her). Jeg hadde allerede beregnet så mye stoff at jeg i tillegg kunne sy et matchende sengesett.

I dag tenkte jeg derfor å vise hvordan dette enkelt kan lages.

Del gjerne din versjon på Instagram med taggen #spresyglede om du syr dette sengesettet 

– Babyranglen finner du syoppskrift på her 

MØNSTER:
Jeg har laget et gratis mønsterark som forteller deg målene som er brukt til dette sengesettet.

VIKTIGE TIPS: 

– I tillegg til stoff og eventuelt blonde trenger du trykknapper til åpning og lukking av dynetrekk
– Rynkekant på putetrekket: Om du ikke har en symaskin som kan lage rynker for deg (som i filmen) – følger du i stedet DENNE veiledningen for å lage en rynkesøm
– Stofftips: 100 % vevet/fast bomull
– vask alltid stoffet før du klipper i de, på grunn av krympeprosenten som skjer under første vask

SNURR FILM FOR TUTORIAL 

Del gjerne din versjon på Instagram med taggen #spresyglede om du syr dette sengesettet 

– Se flere syoppskrifter her 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

16 kommentarer
    1. Nora: Jeg kommer til å bruke putevaret uten puten, for å unngå gulp direkte i sengen, men jeg syr det som et putetrekk ettersom jeg da kan bruke det når hun begynner å å bruke pute, i tillegg gjør jeg det for å vise hvordan man kan lage dette, om man syr i denne størrelsen eller større 🙂 Syprosessen er tross alt lik 🙂

    2. Hvor er sofaen deres ifra? Superfin!
      Du er veldig inspirerende. Ønsker deg og din familie alt godt i tiden fremover!

    3. Nydelig, som alt annet du tryller frem❤
      Men den linken til rynkingen får jeg ikke til å virke 🤔 får bare opp en side hvor det står at jeg må logge inn..

    4. Hvor har du kjøpt stoff og blonder fra? 🙂 Nydelig sengesett, har handlet inn idag for å prøve meg på et selv 😀

    5. Så vakkert du syr 😍 Æ prøve allti å unngå å sy plagg som æ må bruke knappa på.. Fordi alle knappeverktøyan e så vanskeli i bruk, å ofte ødelegg plagg æ har sydd ferdi 😔 Den knappetanga du bruke ser vældi enkel å fin ut. Ka hete den, å kor e den kjøpt?

    6. Hei, ser at mønster arket ikke har mål på seg, har du brukt målene 65 x 80? Eller har du beregnet me sømrom?😊 utrolig fint sengesett😊

    7. Hei!
      Så kjekk oppskrift 😁 har kjøpt inn stoff og tenker prøve meg på dette. En ting jeg lurer på, er om når jeg vasker stoffet.. gjør du noe med stoffet før du vasker der? Litt redd det kan rakne i sidene 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg