Sy sengesett til babyen

04.05.2018 - 10:02 9 kommentarer

For en liten tid tilbake sydde jeg babynest til vesla i magen (se gjerne innlegget med mine tips til å sy babynest her). Jeg hadde allerede beregnet så mye stoff at jeg i tillegg kunne sy et matchende sengesett. 

I dag tenkte jeg derfor å vise hvordan dette enkelt kan lages.

Del gjerne din versjon på Instagram med taggen #spresyglede om du syr dette sengesettet 

- Babyranglen finner du syoppskrift på her 

MØNSTER:
Jeg har laget et gratis mønsterark som forteller deg målene som er brukt til dette sengesettet. 

VIKTIGE TIPS: 

- I tillegg til stoff og eventuelt blonde trenger du trykknapper til åpning og lukking av dynetrekk
- Rynkekant på putetrekket: Om du ikke har en symaskin som kan lage rynker for deg (som i filmen) - følger du i stedet DENNE veiledningen for å lage en rynkesøm
- Stofftips: 100 % vevet/fast bomull
- vask alltid stoffet før du klipper i de, på grunn av krympeprosenten som skjer under første vask

SNURR FILM FOR TUTORIAL 

Del gjerne din versjon på Instagram med taggen #spresyglede om du syr dette sengesettet 

- Se flere syoppskrifter her 

- Følg meg på Facebook HER - Instagram HER - Snapchat: stinetuss - 

8 kommentarer

Nora

04.05.2018 kl.21:04

Men du har vel ikke tenkt å la babyen din bruke pute? Den trenger jo ikke det før den er to år.

Stine Skoli

04.05.2018 kl.21:45

Nora: Jeg kommer til å bruke putevaret uten puten, for å unngå gulp direkte i sengen, men jeg syr det som et putetrekk ettersom jeg da kan bruke det når hun begynner å å bruke pute, i tillegg gjør jeg det for å vise hvordan man kan lage dette, om man syr i denne størrelsen eller større :) Syprosessen er tross alt lik :)

Nora

05.05.2018 kl.10:21

Smart 😊

Maria

05.05.2018 kl.12:24

Hvor er sofaen deres ifra? Superfin!

Du er veldig inspirerende. Ønsker deg og din familie alt godt i tiden fremover!

Stine Skoli

05.05.2018 kl.12:50

Maria: Den er fra møbelringen :)

Christina

05.05.2018 kl.21:10

Nydelig, som alt annet du tryller frem❤

Men den linken til rynkingen får jeg ikke til å virke 🤔 får bare opp en side hvor det står at jeg må logge inn..

Stine Skoli

07.05.2018 kl.11:49

Christina: Tusen takk :) Nei, den fikk ikke jeg til å virke heller. Fint du sier ifra, nå er den rettet og virker :)

Henriette

09.05.2018 kl.19:39

Hvor har du kjøpt stoff og blonder fra? :) Nydelig sengesett, har handlet inn idag for å prøve meg på et selv :D

Stine Skoli

09.05.2018 kl.19:45

Henriette: Stoffet fant jeg på en butikk i tønsberg som heter quiltefryd. Blondene fant jeg på en garnbutikk i holmestrand :)