Sy sengesett til babyen

For en liten tid tilbake sydde jeg babynest til vesla i magen (se gjerne innlegget med mine tips til sy babynest her). Jeg hadde allerede beregnet s mye stoff at jeg i tillegg kunne sy et matchende sengesett. 

I dag tenkte jeg derfor vise hvordan dette enkelt kan lages.

Del gjerne din versjon p Instagram med taggen #spresyglede om du syr dette sengesettet 

- Babyranglen finner du syoppskrift p her 

MNSTER:
Jeg har laget et gratis mnsterark som forteller deg mlene som er brukt til dette sengesettet. 

VIKTIGE TIPS: 

- I tillegg til stoff og eventuelt blonde trenger du trykknapper til pning og lukking av dynetrekk
- Rynkekant p putetrekket: Om du ikke har en symaskin som kan lage rynker for deg (som i filmen) - flger du i stedet DENNE veiledningen for lage en rynkesm
- Stofftips: 100 % vevet/fast bomull
- vask alltid stoffet fr du klipper i de, p grunn av krympeprosenten som skjer under frste vask

SNURR FILM FOR TUTORIAL 

Del gjerne din versjon p Instagram med taggen #spresyglede om du syr dette sengesettet 

- Se flere syoppskrifter her 

- Flg meg p Facebook HER - Instagram HER - Snapchat: stinetuss - 

13 kommentarer

Men du har vel ikke tenkt la babyen din bruke pute? Den trenger jo ikke det fr den er to r.

Nora: Jeg kommer til bruke putevaret uten puten, for unng gulp direkte i sengen, men jeg syr det som et putetrekk ettersom jeg da kan bruke det nr hun begynner bruke pute, i tillegg gjr jeg det for vise hvordan man kan lage dette, om man syr i denne strrelsen eller strre :) Syprosessen er tross alt lik :)

Smart 😊

Hvor er sofaen deres ifra? Superfin!

Du er veldig inspirerende. nsker deg og din familie alt godt i tiden fremover!

Maria: Den er fra mbelringen :)

Nydelig, som alt annet du tryller frem❤

Men den linken til rynkingen fr jeg ikke til virke 🤔 fr bare opp en side hvor det str at jeg m logge inn..

Christina: Tusen takk :) Nei, den fikk ikke jeg til virke heller. Fint du sier ifra, n er den rettet og virker :)

Hvor har du kjpt stoff og blonder fra? :) Nydelig sengesett, har handlet inn idag for prve meg p et selv :D

Henriette: Stoffet fant jeg p en butikk i tnsberg som heter quiltefryd. Blondene fant jeg p en garnbutikk i holmestrand :)

S vakkert du syr 😍 prve allti unng sy plagg som m bruke knappa p.. Fordi alle knappeverktyan e s vanskeli i bruk, ofte delegg plagg har sydd ferdi 😔 Den knappetanga du bruke ser vldi enkel fin ut. Ka hete den, kor e den kjpt?

Maria A: h, da lurer jeg p hvordan trykknapper du har brukt. for jeg finner ikke noe enklere. Jeg har faktisk kjpt denne p ebay :D

Hei, ser at mnster arket ikke har ml p seg, har du brukt mlene 65 x 80? Eller har du beregnet me smrom?😊 utrolig fint sengesett😊

Anonym: Det spiller ikke s stor rolle om du legger til en cm eller ikke til smrom :)