Høygravid i varmen – uten filter

Jeg har presset meg inn i en hvit t-skjorte. Den er så stram at jeg hvert andre minutt må dra den ned for å skjule glippen som blir synlig på magen. På brystet står det “morning..”, på ryggen står det: “MY KIDS ARE THE REASON I WAKE UP EVERY MORNING. really freakin early. every. single. morning.” Teksten passer godt, t-skjorten gjør det ikke. 

Skjørtet jeg fant i skapet, et sort helt enkelt skjørt i stretch ser ikke bra ut på, men jeg fikk det på. 
På beina har jeg på meg sorte og hvite Nike-joggesko – jeg sitter inne i stua, og jeg svetter på føttene, akkurat som jeg svetter i mellom puppene som også har fått det alt for trangt i den siste BH’en jeg kjøpte, men skoene må være på for at føttene ikke skal oppnå trippel størrelse før lunsj. 

Jeg har traktet en halv kanne med kaffe, enda jeg vet at jeg bare kommer til å få i meg en halv kopp totalt igjennom hele dagen. Den smaker plutselig skikkelig dritt, men jeg tvinger i meg noen dråper fordi jeg tror på placeboeffekten. Derfor venter jeg nå på at øya skal sperre seg opp i fullt fokus, mens energien og entusiasmen skylder inn over meg.. 

I dag er det meldt 26 grader i skyggen, i morgen er det meldt 28 grader i skyggen – og jammen er det meldt dette været helt fram til 1.juni. 

“DET ER HELT FANTASTISK!” ville jeg sagt – om det ikke hadde vært for at jeg er høygravid, og allerede mamma til to. 

Pigmentflekkene i ansiktet tar helt fullstendig av til tross for sunblock, anklene hovner opp, svetten renner og jeg puster og peser som en strandet hval. 
Og når jeg prøver å kjøle meg ned med tre is på rad, da ler den vesla frøkna i magen, og starter opp en zumba-dans, der beina går som trommestikker, og rumpa slenger med i takta.
“Takk skal du ha vesla” sier jeg med sammenbitte tenner, mens jeg prøve å beskytte ribbeina mot de største sparka.

Ja visst er det koselig å gå gravid   


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

24 kommentarer
    1. Jeg hadde termin 19.juni 2008, hun kom 27…. Og den sommeren var VARM. Og den huskes også av andre som det… So, I feel you <3

    2. Jeg er SÅ glad for at du fremdeles er gravid! 😍 Tenk at du har kommet så langt, til tross for alle vanskene. Jeg skjønner at det er slitsomt å være høygravid i varmen (mine tvillinger er født i slutten av juli 2013, som var et veldig varmt år), men det er jo så utrolig mye bedre enn alternativet og det vi alle fryktet i vinter. Prøv å kose deg så godt du kan. Gleder meg til å følge deg videre fremover, og spesielt til å ønske det nye tilskuddet velkommen ❤️

    3. kanskje er det verre å være høygravid om sommeren enn det var å være 4-5 mndr på vei, eg kastet nemlig opp de første 5mnd og var helt ødelagt , høsten ble eg plutselig i superfom null oppkast og masse overskudd…
      Eg er glad du er gravid og babyen blir sunnere og sterkere for hver dag, men ja eg skjønner deg godt……sender litt kjølig bris din vei <3 og masse lykke til

    4. Høygravid i Oslo sommeren 2014. Varmeste sommeren jeg har opplevd! Rant bokstavelig bort😅. Tips til varme føtter:bøtte med iskaldt vann.
      Føler med deg❤️

    5. Huff, haha, kjenner meg igjen! Jeg fødte for tre uker siden og likte ikke å gå gravid! Så glad for at hun er ute og at jeg har kroppen min alene igjen, jeg koker nok som det er :p Nå kan jeg hvert fall sole meg og nyte sommersolen ordentlig! Snart din tur nå 😀

    6. Stakkars, du har min fulle medfølelse!
      Jeg KOKTE sist svangerskap (sikkert de før også,altså), hadde alle vinduer åpne, gikk i treningssokker som visstnok skulle holde seg litt mer tørre enn vanlige, vandret ute i singlet og syltynn bluse over.. og jeg fødte helt i begynnelsen av november 🙈😂😂😂
      Stakkars mannen,han frøys og frøys..og jeg forstod ikke hvorfor han var så himla kald.. helt til jeg fødte, og gikk fra å være en varmeovn til en frysepinn utløpet av noen timer 🙈😂

    7. Vil anbefale deg å bruke støttestrømper. Skikkelig dritt egentlig når det er så varmt, men verdt det for å slippe de hovne bena. Jeg fødte i august i fjor så jeg gikk med langbukser hele sommeren. Men bedre å være varm enn å ha vondt. 🙂

    8. Hahaha, I feel ya!! Jeg har termin dagen etter deg, og kjenner meg mildt sagt igjen. Endelig er det varmt på Vestlandet, tenkte jeg. I ca 5 minutter. Jeg elsker varme og sommer, men som høygravid er det fryktelig intenst! Nå matcher hvertfall føttene resten av elefantkroppen…
      Lykke til i innspurten!! Det er gøy å følge med deg når vi er så tett 🙂 Heia oss!

    9. Hahaha, så herlig innlegg.
      Smilte godt av det siste bildet, det er noe herlig og skjønt over den usminkede sannheten. Har fulgt deg i flere år, og ønsker deg masse lykke til videre med svangerskapet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg