Bruker ventetiden på søm til mageboeren

20 dager til termin – jeg har for alvor begynt nedtellingen. Jeg vet at hun kan være her allerede i morgen, eller kanskje om over 4 uker. Uvissheten er det verste, men og hele spenningen. 

Jeg prøver å komme i mål med planlagte syprosjekter før hun kommer, i går fikk jeg tegnet et nytt mønster på en body/drakt og sydd. Jeg hadde glemt gleden av å sy babyklær, det er noe helt spesielt med det. 

Kyse
Jeg ble også nødt til å sy en matchende kyse. Disse luene brukte jeg helt vanvittig mye da jentene var små. De er så sommerlige og helt fantastisk lekre. I tillegg kan de jo brukes både på vrangen og retten. 

– Hvordan du lager en slik kyse delte jeg her på bloggen for hele 4 år siden, men oppskriften er den samme – så klikk her om du vil se hvordan de lages. 

Det kommer oppskrift på denne dressen også, men akkurat når tørr jeg ikke helt å love, ettersom jeg har noen andre mønster som ikke er ferdige enda 😀 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

19 kommentarer
    1. Du er så flink til å sy! Jag har ei litta jente og vil gjerne begynne å sy klær. Har du noe du anbefaler å starte med for å ei som ikke har sydd siden kjøkkenforkler og puter på barneskolen?

    2. Herregud nå så lite og nydelig! Tenk at datteren min var så liten engang, det er ikke lenge siden, hun er 4 måneder nå, men mye har skjedd på kort tid.

    3. Så utrolig flink du er. Dette var helt nydelig. Ser jo ut som det er kjøpt i butikken. Flinke deg ❤️ masse lykke til med innspurten.

    4. Guri for et nydelig sett, håper på flere slike inspirerende innlegg! Ønsker deg masse lykke til i innspurten før lillesøster kommer, nyt tiden ❤️

    5. Hvilke mål brukte du på denne kysen? Venter selv min første, og syr veldig mye om dagen, kunne tenkt meg å lage en slik kyse til den nye verdensborgeren, men har ikke peiling på mål når det liksom er litt vanskelig å måle når han ligger i magen😜

    6. Marte thue berthelsen: Du kan ta utgangspunkt i et gjennomsnittlig hodemål på nyfødte som er ca 35 cm om du er usikker. Da kan du for eks blåse opp en ballong til den omkretsen og måle ut i fra det 🙂 Jeg tok målene etter en lue jeg brukte på mine barn da de var rundt termindato 🙂

    7. Har du noen gang vurdert å lage en bok med syoppskrifter? 🙂 Du har jo mange allerede, så er jo ikke slik at du må starte helt fra starten 😉 Jeg kunne vertfall gjerne ha tenkt meg å kjøpe den boka! Synest det er så greit å ha oppskriftene samlet i en bok og liker dine så godt 🙂 Skjønner at det blir relativt vanskelig å få til akkuratt nå når du snart har en nyfødt + tvillingene, men er det noe du kunne vurdert på sikt? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg