Danmarksferie to dager etter termin

Jeg klyper meg selv litt i armen her jeg sitter i bilen med tre unger baki, mannen ved min side og bagasjerom og skiboksen fullpakket. I går startet vi første etappe til ferieuken vår i Danmark. 

Det har vært mange som har ledd høyt og eller ristet på hodet når vi har fortalt at vi skulle en uke til Danmark to dager etter termindatoen. Med det har faktisk vært planen i veldig lang tid, faktisk så lenge som før graviditeten. Turen ble bestilt før det var en liten spire i magen, og mange ganger har vi vurdert om vi måtte avbestille. Men nå sitter vi her, sjeleglade for at vi ikke trakk oss, og super klare for ferie. 

Det skal nevnes at vi ikke har hatt som mål om å få til turen med terminen så tett opptil, så for de to jentene på fem år har vi holdt det delvis hemmelig for ikke å bygge opp noen forventning vi ikke kunne gjennomføre. 

Vi har bare holdt kortene åpne, og tenkt at om nurket i magen kom før tiden, og alt var som det skulle, så ville vi bli med. Vi er en gjeng på fem barnefamilier, 10 barn og 10 voksne. 


Nummer tre, må bare bli med

Det er en klar forskjell på hvordan jeg takler livet som nybakt mamma denne gangen sammenlignet med sist – naturlig nok. Sist fikk jeg prematurfødte barn, noe som krevde mye ekstra oppfølging, vektkontroller, og annet som følger med det å få barn født nesten to måneder for tidlig. Så var det jo det at de var to! og jeg førsegangsmamma. Den gangen her har alt etter fødsel gått helt etter læreboka, og det har rett og slett vært helt fantastisk. 

Vi var på en vektkontroll på helsestasjon før reise i går, og fikk bare beskjed om å nyte ferien, for så lenge denne mammaen med puppene er med, har babyen det som plommen i egget. 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

2 kommentarer
    1. Kjenner til den der! Lillesøster var knapt en uke gammel da vi dro på sommerferie. De må bare bli med som du skriver🙈 God ferie!

    2. Kos dere masse! Hilsen en som kommer fra en ukes ferie i Danmark med fire familier 😊 ser ut som dere er like heldige med været som vi var 😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg