Medisiner, amming og legetime

Reklame | Eyr - Legene på mobil

På onsdag hadde jeg for første gang legetime via Eyr, altså legetime på mobilen. 

Jeg tenkte jeg ble nødt til å skrive litt om det, for det er jo ganske nytt dette her, og jeg kan vel ikke være alene om å tenke at det er litt fremmed å ha legetime over en videosamtale?

På den andre siden skulle jeg vært hos legen min for alt for lenge siden nå. Faktisk har jeg skullet hatt en legetime helt siden minstejenta ble født, og i dag er hun godt passert 3 måneder. Jeg rekker ikke halvparten av hva jeg planlegger hver uke jeg, så et legebesøk har havnet i bunn på prioriteringslisten enda jeg daglig har tenk at jeg må få til den legetimen. 

Med baby kommer bekymringene på rad og rekke
Jeg var nødt til å forhøre meg om de medisinene jeg har er trygge å ta siden jeg ammer, eventuelt om det var noe annet jeg kan ta i stedet og resept på det. Altså ingenting veldig akutt, men allikevel har det jo vært slik at jeg ikke har turt å ta medisiner nå på grunn av amming, og rett og slett “valgt” å bli sykere fordi jeg ikke har fått kommet meg til legen. 

Med fullt opp er det ikke lett å planlegge, så ved et stille øyeblikk onsdag kveld mens pappaen i hus var på turn med de to store barna, og mini sov en kveldslur bestilte jeg time igjennom Eyr.. Nå skjønner jeg ikke hva jeg har surret med i så mange uker og måneder. 

Jeg bestilte legetime og fikk hjelp til alt jeg trengte der jeg satt i egen stue. Det er nesten så jeg føler meg dum som bare ikke har gjort dette før. 

Så mange ganger man egentlig ikke trenger å fysisk reise til legekontoret, når man trenger hjelp av en lege om det enten er fordi man lurer på hva man bør gjøre, eller om man trenger å fornye en resept. Det er så utrolig mye spart tid, og så utrolig mye enklere å gjøre det igjennom Eyr. 

Eyr er et norsk selskap som har dyktige allmennleger med klinisk erfaring og norsk autorisasjon 

Eyr har åpent alle dager hele året, fra 08:00 – 22:00 alle hverdager, og fra 10:00 – 22:00 i helger og helligdager 

En legetime koster 350,- og det er sannelig ikke langt unna hva jeg betaler hos fastlegen, og jeg slipper tross alt kjøreturen. 
En annen ting verdt å sjekke er hvilke forsikringsavtaler du har og om Eyr har et samarbeid med de. For uten at du vet det har du kanskje krav på legetime gratis. Hvor mange har ikke forsikring hos Gjensidige, Storebrand, DNB med flere? Du kan enkelt finne det ut her

Jeg vet med meg selv at jeg hadde utsatt legetimen enda flere uker om det ikke var for at jeg faktisk kom på at Eyr finnes. Så det er vel grunnen til at jeg ønsker å skive dette innlegget. Jeg anbefaler virkelig på det varmeste å teste det ut neste gang du trenger lege. 

Sjekk ut hjemmesiden deres HER for å se alt de faktisk kan hjelpe deg med, og last ned appen Eyr med det samme så du er sikker på at du har den når du trenger den. 


Følg Eyr på Facebook

 

11 kommentarer
    1. Den hylla som henger på veggen; henger den bare i kjettingen eller er den skrudd fast i veggen også? synes den er så kul!

    2. må bare få si at jeg synes du er utrolig flink til å holde denne bloggen oppe å gå, selv med 3 små barn som krever oppmerksomhet!:-) enkelte klager over at de ikke engang har tid til å dusje på en uke med et barn, mens du- virker som du har stålkontroll på alt. creds til fine deg:-) god helg

    3. Anbefaler tryggmammamedisin.no på det sterkeste om du er usikker på om du kan amme samtidig som du må ta forskjellige type medisiner. Leger og felleskatalogen er ikke nødvendigvis 100% oppdatert på alt og nyere forskning viser at man kan fortsette ammingen som normalt på flere medisiner enn man trodde før.

    4. Trine B.: Da må man så klart reise til fastlegen 🙂 Men det er jo alle disse gangene man enten trenger å fornye en resept, eller kanskje er i tvil på om noe må sjekkes. Om man for eksempel er på hytta og trenger legehjelp, når man er i tvil på om man bør dra på legevakten for eksempel. Er man i utlandet, kan man ringe og få medisinsk hjelp av norske leger. Så det er jo virkelig en god og utvidet helsetjeneste.

    5. Anonym: Åh <3 Tusen takk ! Det er vel noen som hevder at jeg har et snev av ADHD, jeg trives best når jeg slipper å sitte stille 😛 Haha. Men stålkontroll på alt - det har jeg nok ikke 😀

    6. Eller så har en tryggmammamedisin.no, som et en gratis tjeneste som har spiss kompetanse på amming og medikamenter. Du kan få generell info eller individuelle svar ved å ringe eller sende Mail #ikkesponser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg