Sytutorial fleecegenser med variabel hals

Reklame | Egensalg - mønster

Hvordan er det mulig at jeg hvert år glemmer hvor fantastisk vakker høsten er! Ikke bare skifter landskapet farger, men det er også noe helt magisk med kveldene som blir mørke, stearinlysene som tennes igjen og kreativiteten som får tid til å utnyttes på grunn av mørke og regnfulle høstdager.

Fleece er og forblir blant mine favorittstoffer. Det er virkelig stoffet som har alt; det er mykt, det er varmt uten å klø, det en takknemlig å jobbe med og det er et super rimelig stoff.

Dette fleecesettet har jeg sydd i en tynn fleece fra Stoff & Stil. Kantene på armer og i bunn av genseren er ribb/jersey. Trykknapper er kjøpt på eBay

MØNSTER: 
Mønsteret på Fleecegenser med variabel hals går fra størrelse 86 – 128 (1 – 8 år).

Når du har kjøpt et mønster fra meg, vil jeg sende mønsteret til din mailadresse (Husk å sjekke søppelpost om mønsteret ikke dukker opp i løpet av et par dager). Skriv ut mønsteret i full størrelse med A4 ark. Teip mønsterarkene sammen uten overlapping.

Mønster til Fleecegenser med variabel hals  str 86 – 128:

SNURR FILM FOR SYTUTORIAL

Se alle syoppskriftene HER 

21 kommentarer
    1. Kjempe søte Fleecegensere. Nå må jeg gå til innkjøp av fleecestoff. hehe 🙂
      Hvordan vil du si størrelsene er på disse? Jenta mi bruker str. 80 til vanlig. 86 kan kanskje brettes litt i armene bare?
      Ha en fin dag 🙂

    2. Flotte Stine! Jeg har aldri vært i nærheten av en symaskin (bortsett fra kunst og håndtverk i 5. klasse), og har ikke så stor interesse for slikt (hos meg får kreativiteten utløp gjennom akryl-maling). Men jeg ELSKER absolutt ALT du legger ut mønster på -som du lager til de flotte jentene dine. Jeg rekker opp en hånd for å stemme JA til et samarbeid mellom deg og en aktør som vil produsere klærne dine😍 Jeg skulle så gjerne fått de fiks-ferdig i postkassa😄😊

    3. FruGrim: Jeg sydde de i en størrelse større til jentene da jeg liker at plagget varer lenge, og nå er de goode og romslige 😀 Så jeg vil si de er ganske normale i størrelsen, men det kommer jo an på hva du sammenligner med ettersom en størrrelse er svært ulike i ulike butikker 🙂

    4. Hei 😀 Kan du linke til ebay kjøpene eller hva man søker på for å finne en sånn klemmer og knapper som passer overens? 🙂

    5. SÅ fin!! 🙂 Denne har jeg skikkelig lyst til å lage!!
      Hvilken størrelse er det på trykknappene?
      Takk for at du deler og inspirerer!!

    6. Hei! Dette har ikke noe med innlegget å gjøre men jeg leter etter brudepikekjoler og dine var bare så nydelige. Har du delt mønster/mønster til salgs på dem eller liknende kjole?

    7. Den var litt liten på størrelse 🙂 Sydde i 110 til gutten min på 4 år og den ble akkurat passe 🙂 Prøvde også å minske den ned 3 størrelser til en 68 men den ble mer som en 56 og for liten for mini her i huset. Men vi syr igjen i morgen 😀

    8. Tusen takk – for flott mønster, suveren sytutorial, masse inspirasjon og en fengende blogg! <3
      Hadde det ikke vært for deg så hadde ikke jentene mine hatt så fine hjemmesydde klær - jeg hadde ikke hatt symaskin en gang!
      Stor klem fra mamma til tvillinger + 1

    9. Jeg sydde disse til alle tanteungene til jul. Bilder ligger på bloggen min nå, om du vil se 🙂 Tusen takk for fint mønster, og en god sybeskrivelse-film! Digger både bloggen din og tutorialene dine 🙂

    10. Tusen takk for et fantastisk mønster! Sydde den k dag, men jeg har nok gjort noe rart. Var to ting:
      1. Jeg fikk mye ekstra stoff under armen fra sidestykket. Lurer på om jeg har knota det litt til der, eller om det er en del som skal klippes vekk under?
      2. Halsen jeg lagde ble litt trang så vi får ikke brukt den og veldig høy, synes ikke din ser slik ut. Kan være jeg brettet feil vei.
      Skulle du sy den igjen, kunne du filmet / tatt bilde av akkurat de to stegene? 😇😇

      Ellers er genseren NYDELIG og elsker passformen er noe helt annet enn hva man finner på butikken 👏🏻

      1. Hmm.Litt vanskelig å si uten å se, du kan sende meg bilder på Instagram eller snap 🙂 Det er mulig du har brettet halsen feil vei ja, og den ble lang og smal, i stedet for kort og bred 🙂

        1. Hei Stine

          Tusen takk for svar!

          Jeg sender deg bilde jeg. Har sydd den to ganger og får det samme til å skje begge gangene og genseren blir skjev nederst. Så det er helt klart noe rart jeg gjør.. Haha.

          Skal ta bilder når jeg lager en til, de er jo utrolig fine så blir nok laget flere 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg