Ny frukt kalt penis

Det er ikke alltid like enkelt å huske hva alt heter her i denne verden, så selv om man har fylt fem år og fått en vokabular som inneholder litt mer enn det jeg noen ganger tror, så hender det også at andre ting glipper. 

“Mamma, kan vi vær så snill å få en marsipan?” De sto side om side, og nærmest blunket som på tegnefilm. To ansikter fordreid i et “se hvor søte vi er da”. 
Jeg smilte tilbake, smigeren som lyste ut av de to like store jentene var ikke til å unngå. 

“Marsipan?” spurte jeg, og fliret litt. Jeg visste godt hva de siktet til, og det var ikke marsipan. Jeg lot ordet henge litt i luften, så hun forsto at ordet var galt. 

“Ja, eller mæsjipan da. Mæsjipan? Kan vi få mæsjipan?” De smilte til igjen, det samme påsatte søte ansiktet, med et skjevt smil, og hode på skakke. 

“Husker du ikke hva det heter?” Spurte jeg, og la til “Det starter på P”. 

Hun ble stående å tenke litt mens hun formet ordlyden “p-p-p” Så kom forslaget høyt og klokkeklart “PENIS, kan vi få penis?”. 

Stemmen min bristen, og jeg knakk ut i latter. Den smittet, så i løpet av et sekund sto vi og lo alle tre. De lo fordi jeg lo, men de ante ikke hvorfor jeg lo. 

“Vet dere hva penis er?” spurte jeg.
Med 4 ladies i hus og bare en gentelman, så er peniser et lite omtalt samtaleemne, og deres beste forslag var: 

“Noen som er pene, kanskje en pen is?”  

Hva man tenker om den saken får bli opp til hver enkelt å bedømme, men det riktige svaret på hva de hadde lyst på var heldigvis persimon for denne gang! 


 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

3 kommentarer
    1. 😂 jeg har ei som er noen mnd eldre enn dine. Det store her i huset er å finne ord som rimer på hverandre. Så når vi leste eventyr her om dagen og jeg sa at det het vesle frikk, så kom det kontant ,frikk pikk! Hun trodde jo at det var et ord hun fant på, men jeg holdt på å daue av latter 🙈😂

    2. ha ha ha – for en herlig historie. Tenker den kan være morsom å ta frem i f.eks. en konfirmasjons/bryllupstale en gang i fremtiden 🙂
      Den frukten der ja – min egen huskeregel er Per Simon (altså samme skrivemåte, men som et navn..)
      Kos deg med dine 3 skjønne jenter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg