DIY Baderomshylle / håndkleholder av brent treverk

Aldri la tvilen komme deg til gode ! Har du troen går det meste.

Jeg var i fyr og flamme da jeg fortalte mannen at jeg hadde lyst til å lage baderomsinnredningen til lilledoen helt selv. Etter rask hoderegning hadde jeg kommet fram til at det var mye penger å spare på å lage innredningen selv.
Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert!  Jeg er heldig som har en mann som alltid har troen på mine prosjekter, og lar meg rote i både verksted og verktøy. Han har aldri satt begrensinger for mitt kreative hodet, men heller pushet meg til å tørre å prøve, det er jeg han evig takknemlig for. Jeg har alltid vært en kreativ person, men da jeg ble sammen med Bjørn Tore for 8 år siden, var kreativiteten begrenset til tegning, form og farge, jeg hadde knapt tatt i et verktøy.

Nå skal vi bygge et helt hus sammen, det vil si, så fort snekkerne er ferdig med alt ute tar vi over og skal gjøre alt inne. Det har ingen av oss gjort før, så det klarer vi helt sikkert!

Nå er baderomsinnredningen til lilledoen helt ferdig, og allerede på plass i rommet (ok, så må det kanskje ut igjen). Det jeg bare prøver å si er at alt er mulig, man må bare ville det og ta tiden til hjelp.

– Se innlegget hvor jeg forklarer hvordan bord og krakk er laget her

Se gjerne filmen i bunn av innlegget for å se hvordan håndkleholderen er laget

Her er svar på ofte stilte spørsmål:

Hvordan treverk: Gran
Hvordan behandlig: Brent med en propan brenner 2 runder. 2 strøk Trestjernes gulvlakk, oljebasert, silkematt
Lukter det bål: Nei, etter lakken forsvinner bållukten
Hvorfor brenne i stedet for beis: Jeg synes resultatet blir helt enestående. Brenningen ødelegger fibrene i treet og få trestrukturene til å komme skikkelig godt fram

SNURR FILM


 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

14 kommentarer
    1. Å jeg bare digger å se at det er flere som er så ivrige! Jeg fikk skikkelig lyst til å lage det samme som deg. Tusen takk for inspirasjon 😁

    2. Du er så flink!😊
      Et helt annet spørsmål! Du sminker deg så fint! Hva bruker du?:) og hvordan?😊

      Klem:-)

    3. Det er mange andre fordeler med denne teknikken. Den er vannavstøtende og det holder seg i MANGE år(typ 100 år+). Dette er en teknikk som er brukt av asiaterne i alle år 🤭 noen bruker det f.eks til
      kledning på huset for å slippe malingsstrøkene

    4. Så fine møbler. Tar av meg hatten for deg…. Du er utrolig flink til ALT. Gøy å følge med på det du lager og det er gøy

      å følge en blogger som blogger om helt andre ting en kjøp av sminke klær og luksusting/merker som en del bloggere gjør….

      Jeg har bestilt boken din, og gleder meg til den kommer. Da skal jeg prøve å sy litt til barnebarnet mitt på 4 år.

      1. Tuusen hjertlig takk! Jeg synes det blir litt mye sminke og skjønnhet selv, så jeg er glad jeg kan være en liten motvekt til alt det! Så hyggelig å høre at du har kjøpt boka, det setter jeg utrolig stor pris på 😀

    5. kjempe kult! Du er så vanvittig kreativ, og jeg elsker pågangsmotet deres 😀 Gleder meg til å få se mer av deres fremtidige hus! Unner dere det så sykt 🙂

    6. Blir veldig inspirert av å lese bloggen din! Du er så flink og lager så mye fint! Gleder meg mye til å følge med på den spennende prosessen med husbygging 🙂

    7. Snapchat-storyen din dukka tilfeldigvis opp, og syntes det så ut som du bodde et drømmested, og ble nysgjerrig på hvor det var. Sjekka bloggen din og det er jo i min kommune! Ikke rart vi slo oss ned her 🙂 scrolla opp og ned her, og for en flott blogg! Elsker motto ditt, og at du kjører på med ting selv om man ikke er ekspert på område. Bra jeg ikke er den enste. Du inspirer! Også er du så dyktig.

      Jeg har kjøpt symaskin og skal igang å lære, ser jeg har den perfekte boka til det også nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg