SMUGTITT på HJEMMESYDDE BABYKLÆR

Det er noen som har fått med seg min lille forsmak på klær jeg har sydd til tvillingjentene mine! Så nå tenkte jeg det var på plass med et lite innlegg der jeg forteller litt om det, samt deler noen bilder med deg 🙂 

Jeg må bare først si at det å sy er faktisk noe de aller fleste klarer om de bare går inn for det! Jeg har lagt opp en og annen gardin på symaskinen til mamma opp igjennon, men uten om det har det vært svært lite sying på denne damen! Hvilket betyr at jeg er like blank på sying som de aller fleste av oss! 

Men mamma derimot er en racer med symaskinen når hun først setter igang! Hun har i sin tid sydd sin egen brudekjole, diverse ballkjoler, dåpskjolen til vår lille Olivia osv osv! Hun sydde litt tøy til jentene, og jeg kjente bare at jeg satt så utrolig stor pris på klærne som var laget til bare mine jentene, klær som ingen andre hadde. Jeg tok meg i å vaske de klærne for å bruke de om igjen og om igjen selv om jeg hadde masse kjøpefint tøy i sjenken dems. 

Julen 2012, fikk søsteren min og jeg symaskin av mamma, så vi skulle slippe å reise til henne for å legge opp gardinene våre når vi trengte det! GENIAL GAVE! 

Så i sommen fikk jeg mamma til å komme å holde et lite kurs for meg, og hun lærte meg hvordan jeg sydde denne lilla buksa og denne nusselige luen som matcher til :

(jeg har laget dobbelt opp altså, var nok bare litt ivrig med å ta bilder da jeg var ferdig med et sett. Men begge jentene har) 

Litt sying førte til mere sying, og plutselig var hele spisestuen min omdannet til en sykrok, derav kom navnet skolissykrok. ( Bilder fra klærne jeg har sydd ligger også under #skolissykrok på Instagram)
Jeg syntes dette ble så gøy, at hver en ledig tid ble tilbrakt forran symaskinen, mens skittentøyskurven rant over ^^, Hihihi (digresjon: hvilket endte opp med at min kjære vasket klær, så nå er de søte lyserosa koseklutene til jentene grå)

(Ugler i mosen! Norge har UGLEDILLA)


(et par av de første buksene jeg sydde, hihi, og luene har mamma sydd)


(jeg elsker bare denne fargen, sydde buksene og smekkene, og fant denne matchende genseren på kappahl, NEWBIE serien, deilig med litt annet enn rosa)


(hjertebukse, modellen er min vakre Olivia) 

Der har du en liten smakebit på det jeg har sydd. 😀 Hva synes du om klærne?

Til dere som leste forrige innlegg. Hvem er hvem på bildet med de aquafargede klærne? 😀  

#sy #hjemmelaget 

 

 

36 kommentarer
    1. Du er helt rå kjære nabofrue!! 🙂 Når har du tid til å lære meg å sy bukse eller kosedress? 😉

    2. Kristin: Takk, madam! Det er vel bare å sette av en kveld det! Kanskje vi skal finne en kveld BT kan reise til din mann, også kan du komme opp hit! Så tar vi litt sying over en flaske rød?

    3. Kjempe stillige klær likte spesielt ugle buksene, har helt ugle dilla 😀
      Hadde tjent deg gode penger du om du hadde sydd på bestilling, men forstår godt om du ikke gjør , må jo være arbeid med to små skjønninger og 🙂
      Men hvor finner du alle oppskriftene? har du en bok eller bruker du nettet , får så lyst og prøve meg og sy når jeg leser bloggen din 😀

    4. Benedicte Cecilie mamma blogg: Tusen takk 🙂 Uglebuksa har vært veldig populær, jeg har solgt mange av den <3 Har nemlig tatt i mot bestilling, men nå har jeg plutselig så mye i hendene at jeg må pause det litt, og heller ta meg den tiden jeg har til å sy til meg selv eller til bursdagsgaver ol til kjente 🙂
      Buksene har jeg faktisk bare lært av mamma, så de hadde jeg ingen oppskrift på. Men ja, det er i bøker jeg finner oppskrifter, og så har jeg kjøpt mønster på Stoff&Stil, som er stedet jeg handler stoffet og alt jeg trenger 😀

    5. Forstår deg godt at det blir fort mye, men du er nå i vertfall dyktig :)) Om du tar bestilling igjen senere må du gi en pling, for du er utrolig dyktig ! 😀
      Gleder meg til og se mer på bloggen din :))
      Jeg skal nå gå og titte litt så kanskje jeg forsøker meg på og lage noe 😛

    6. Marita: Tusen takk 😀 Elsker ikke hele Norge ugler om dagen ? ^^, de er supersøte, og morsomt at det har tatt såå av!! 😀

    7. Benedicte Cecilie mamma blogg: Jeg er opptatt av at jeg skal gjøre det fordi jeg synes det er gøy, og at jeg skal kose meg med det. Når jeg begynte å ta bestillinger ble det fort litt mer odentlig jobb, og det har jeg ikke tid til når jeg i tillegg skal være heltidsmamma 😀
      Er veldig gøy og lage noe selv! Ikke minst mye billigere 🙂

    8. Jeg visste ikke at du var så flnk å sy Stine!! Supermamma.. Min søster skal få baby snart. Dette var virkelig inspirasjon 🙂

    9. Isabell Klementsen: Nei, det viste ikke jeg heller, men det er supergøy!! Og jeg trur alle elsker å ha noe som ingen andre har!! Bare å begynne å sy Isabell 😀 Klarer jeg klarer du 😀

    10. Ja!!! Søndag? Må dobbeltsjekke med Vegard først bare.. Også må jeg stikke opp til deg å høre hva jeg trenger å handel inn! 🙂 Litt vin for å roe symaskinnervene mine høres bra ut. thihi.. 😉

    11. Hei
      For en herlig blogg, og for noen fine jenter du har.
      Ikke minst for et herlig vesen du virker til å være 🙂
      Nyt tiden, de vokser så alt for fort.

    12. Elisabeth: Åh, så hyggelig kommentar! Tusen takk <3 JAaa, tiden går alt for fort, når jeg tenker på det får jeg nesten lyst til å sette meg ned å gråte en liten skvett! Men samtidig så er det jo såå gøy hver gang de utvikler seg og gjør noe nytt 😀

    13. Du må legge ut flere oppskrifter 😀 har nettopp tegnet ferdig mønsteret på kosedresse , så nå blit det sying når stoffet kommer i postkassa 😀 du er en stor inspirasjonskilde 🙂

    14. Hei på deg! Dumpet plutselig innom bloggen din her om dagen, og har vært innom flere ganger for å titte på de utrolig flotte barneklærne du syr! Jeg syr en del selv, og synes det er såå moro å se hva andre skaper 🙂 Har forresten ei lita jente som er født 2 mnd før dine snupper 😀
      Et spørsmål har jeg også; hva slags strikk bruker du i uglebuksene? Bruker du strikktråd som undertråd, eller buksestrikk? 🙂 Hilsen Kaja

    15. Hei!
      Super flotte klær du lager 🙂 Lager du egne oppskrifter og maler? Eller hvor finner du de? Blir inspirert til å ta frem symaskinen igjen :))

    16. Hei. Har selv tatt fram symaskina igjen, og bloggen din er en stor inspirajon! D er kjempe flink. Jeg lurte på Hvilken str. Er de selebuksene i, og har du et ca. Mål på hvor lange selene er? Tenkte å sy et par sånne 🙂

    17. Solfrid: de ja. Herlighet jeg var ikke med på hvilket innlegg du kommenterte, vet du disse er laget i størrelse prematur. Så du må nok bare måle barnet som skal ha det 🙂

    18. Hehe, det går bra:) Får ta litt mål av en bukse eg har da siden babyen som skal bruke den ikke er født ennå:)

    19. Så utrolig flink du er. Har du mønster på selve uglesett eller er det merker du kjøper ferdig?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg